Niåring alene på hotellrom?!!

På mobilen min hvor jeg søker opp ting på Safari og Google legger det seg en ny side for hver gang jeg søker opp noe. Disse glemmer jeg å legge ned igjen etterhvert som jeg søker, og plutselig er det veldig mange sider oppe, og jeg må ha en opprydning innimellom for å legge ned de sidene jeg ikke har nytte av lengre. Det skulle jeg nå, og så oppdager jeg en side hvor det pågår en diskusjon, og dette er ikke en side jeg har søkt opp selv, så jeg må ha kommet borti en link eller noe siden dette dukket opp, det har skjedd meg før.

Uansett.. grunnen til at jeg skriver dette er at jeg ble litt engasjert i hva dette handler om, nemlig en mor eller en far som spør om hva folk mener om å la en ni år gammel gutt være alene på et hotellrom i Stockholm. Altså bare at hin spør om dette på nettet, at hin i det hele tatt lager en diskusjon om dette synes jeg er ganske så betenkelig. Hin er anonym da, så.. Anyways, det hin skriver er som følgende:

«Er i Stockholm med en niåring. I morgen skal jeg ut å handle litt og sønnen på ni lurer veldig på om han kan være alene på hotellrommet og se på film og slappe av i noen timer. Jeg har egentlig ingen betenkeligheter rundt det da vi begge har mobiltelefoner og jeg vet at han ikke gjør noe av det. Han koser seg alene og jeg vet det blir bedre stemning om jeg shopper litt alene. Hva tenker dere? Vi har gjort masse sammen, bare så det er sagt. Han er ansvarsfull og til å stole på».

Dette er skrevet på norsk, jeg tenker at det er noen herfra som er på ferie- eller weekendtur i Stockholm. Jeg finner det hele litt skremmende med tanke på hvor ille det er blitt i byene i Sverige, og dette er jo selve storbyen, hovedstaden med kraftig økning av både voldskultur, kriminelle aktiviteter og islamisering de siste årene. Altså Sverige er helt vilt, dette vet man!

En annen ting er at foreldre kjenner, burde gjøre ihvertfall, sine barn best. Så hvis denne gutten er rolig og pålitelig så er jo det vel og bra, men samtidig så har jeg vært 9 år gammel gutt selv. Noen lyder i gangen utenfor hotellrommet, noe som skjer i gata nedenfor hotellvinduet. «Skulle bare se, skulle bare sjekke hva som stod på». Nysgjerrighet kan lett avlede en niåring, og en niåring tenker ikke konsekvenser av handlinger på samme måte som voksne gjør, eller bør gjøre.

Om jeg hadde hatt et barn, en ni år gammel sønn eller datter så hadde ikke dette vært tema engang, no fu*king way liksom – synes dere jeg er for streng?

Liker dere denne bloggen, lik og del gjerne innleggene!! Og følg gjerne Bunny Trash i egne grupper på Facebook og MeWe, dette er den mest alternative og beste bloggen i landet – velkommen!

Følg Bunny Trash på MeWeLink!!

Følg Bunny Trash på FacebookLink!!

#barn #bunny #bunnytrash

22 kommentarer
    1. Hjemme alene en liten stund for en niåring – helt greit. På ferie et annet sted? Nope! Jeg syns ikke du er for streng; som du sier – en niåring er et barn og har dermed begrenset konsekvenstankegang. En annen ting – at voksenpersonen mener det vil bli bedre stemning om hin får shoppe litt alene? Hva med å la være shopping og ta ansvar for barnet hin har med på tur? Jeg bare spør…🤦

    2. Ni år aleine aldri, det er drøyt..12-13 kanskje…🥴kommer an på ungen også..Men som du sier Sverige har blitt ille og det blir ikke bedre her heller😔Har ikke barn jeg heller, men hadde jeg hatt hadde jeg nok vært litt streng..Man kan vel være glad på et vis at man ikke har, for en verden vi lever i😳

    3. Det er vel ikke “lov” for å si det sånn. Og la barna være alene sånn. Hvis man kanskje hadde sagt fra på hotellet? Jeg er veldig i stuss på hvor “farlig” det er, hvis hun har veldig STYR på ungen sin. Men jeg føler det uansett er veldig RART, at man må gjøre ting som ikke begge kan gjøre sammen. MÅ shoppe liksom… Som sagt, synes denne er litt vrien jeg. Jeg har jo ikke barn, og i utgangspunktet tenker jeg NEI, ville aldri gjort det. Men jeg kjenner jo ikke dem osv… Hm..

    4. Enig med deg – jeg hadde aldri latt min niåring være aleine på hotell….. Kanskje også litt dumt å dra på shopping når en har med barn på ferie, eller???? Jaja, vi er alle forskjellige.. 🙂

    5. Syns ikke du er streng i det hele tatt. En 9-åring er mindreårig å bør ikke under noen omstendighet være alene på et hotellrom i en storby. Og årsaken som oppgis for at guttungen skulle være alene,er jo bare helt tullete. Shopping!!! Ærlig spiker altså! (ja, jeg tok litt av her nå…..blir bare irritert på sånt tull!)

    6. Jeg hadde aldri latt min niåring vært alene på et hotell uansett hvilken by. Man skal ikke være naiv og godtroende når det gjelder ens egne barn. De kan godt være til å stole på og alt det der, men som du sier; en niåring er nysgjerrig og glemmer seg raskt i nuet hvis de hører noen lyder e.l.

    7. Streng? Nei overhaudet ikkje.
      Ein forlet berre ikkje ein 9-åring åleine på ein framand stad.
      Heime, for ei kort stund, ja, men ikkje på ein framand stad. Og iallefall ikkje i ein storby.

    8. Vi er forskjellige det er helt sikkert 🙈
      9 åring alene på et hotellrom…. nei noe kan skje både på hotellet og den voksne som er på shopping….😟

      1. Noe kan jo skje uansett overalt, de fleste ulykker skjer jo i hjemmet. Det jeg sliter med her er omgivelsene. OM det skulle skje noe, da er barnet virkelig helt alene, på et fremmed sted, fordi den voksne ville shoppe…

    9. Jeg leste nylig om influenser Benedicte Haugaard forlot sin 3årige datter alene i båten for å gå på konsert …

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg