Når en «banker på døren» hos andre bloggere..

Jeg finner det veldig gledelig at det er blitt mer aktivitet her på blogg.no nå siste tiden. Bloggere jeg liker å følge har kommet litt mer tilbake. «ZoeticWorld» og «Linda» er jo som dere vet to damer jeg kjenner fra det fysiske liv. Førstnevnte, altså Helene og jeg går helt tilbake til da jeg var tenåring, og hun er jo også en av min eksmanns beste venner. Linda har jeg ikke kjent like lenge, fire-fem år siden vi møttes første gang tror jeg. Hverdagsliv-bloggere, men på hver sin måte. Helenes blogg er som en roadmovie a la ‘Thelma og Louise’, bare uten Thelma. Lindas blogg er liksom litt mer stillestående, ute på landet med husdyr og god mat. Minner meg om Bestemor Ducks gård.

Ellers ser man at bloggen «Midtveis i livet» er kommet tilbake med nytt navn, «Nina Elizabeth». Hun har noen gode reflekterende tekster. «Strikkekjerring» er blitt mer aktiv, det liker jeg, hun byr på seg selv. Og «Livet med Vesla» da, hun har knallgode ytringer innimellom, og hun skriver alltid bra. I henne bor det en ekte skribent!

Jeg liker jo også å følge «Ut i friluft», «Solliv», «Vibbedille», «Mamma på hjul», «Fruens Vilje», «Aud Marit», «Doc&Dask», «Mette Josteinsdatter», «Lena Lykke», «Vera Lynn», «Mona Irens», «Dama fra Nord», «Kjeftsmellas», «FriluftsHeidi», «Cathrine Ruth», «Hegeslillerom», «KariEngesvik», «Kjersti Gulli», «Torjus Dølo», «BforB», «Annebe», «Heidis Verden», «Linda Sakseide» og sist, men ikke minst, vår alles kjære «Frodith» (digger henne)!!

Har jeg glemt noen, så beklager jeg det. Som dere skjønner følger jeg noen blogger. De aller fleste fordi de er trivelige flotte folk som jeg har «banket på» hos, og de har åpnet «døren». Det er ikke alle bloggere en «banker på» hos, som åpner «døren». Etterhvert føler man at man faktisk kjenner mange av disse, og må jo da følge dem videre, vennlige folk liker man, ihvertfall jeg. Enkelte mennesker vet ikke hva vanlig høflighet eller vennlighet er engang, og noen på blogg er så utidige og vrange at en kan klø seg i hodet over at man faktisk er en utgave av samme art. Ingen navn nevnt, like greit, for da blir det «krig».

Men dette med å «banke på», det er jo en del av konseptet med blogg, grunnen til at her er egne kommentarfelt i hver blogg under hvert innlegg, slik at en skal kunne kommunisere med sine lesere. Få innspill og ‘connecte’. For noen få år tilbake så leste jeg nesten ikke blogger, det var liksom «Sophie Elise» en del år tilbake, fordi hun er fra Harstad og vi kjenner noen av det samme, hun var nabo med mine gudforeldre og så videre. Så etterhvert dukket «Bloggomtoppbloggere» opp, som var helt konge med disse anonyme jentene som skrev satire om disse da veldig kjente bloggerne som nå har gått videre til podcaster og influencerverdenen. «Forbipolene» leste jeg også, fordi jeg syntes hun var morsom. Og ikke minst har jeg lest masse, den kuleste bloggen av dem alle «Kongen».

Blogger som fremdeles eksisterer, som dukker opp innimellom, som jeg gjerne skulle sett oftere, og håper de kommer sterkt tilbake fordi de er flotte personer er «Lene Elisabeth», som er den snilleste dama på blogg, det er jeg ganske sikker på. Hun bruker komme med små innlegg som gir en slik ‘feel-good’-følelse, en piff i hverdagen, vi trenger mer av Lene mener nå jeg. «Vestfrøken» savner jeg også, hun har gjennom tiden levert mange intelligente innlegg. Så er det «Gryende» da, den dama er crazy as hell, og hun kom på besøk til meg en gang, så henne kjenner jeg litt fra det fysiske liv også. Aldri undervurder Gry sier jeg bare, dere vet aldri hva dere får derfra!

Som dere skjønner så er jeg innom en del blogger. De fleste begynte jeg å følge og ble «kjent» med gjennom pandemien. Mens nesten hele Norges befolkning satt hjemme og ivret seg etter å delta i tidenes mRNA-eksperiment og hylte etter flest mulig doser injisert i kroppene sine, så holdt jeg meg hjemme og leste blogg, rett og slett.

Nå ble det mye her, har delvis sporet av, men til årsaken til at jeg begynte med dette innlegget, fordi siste tiden har det kommet mye «nytt blod» inn på plattformen her, miniblogg er blitt blogg, det er blitt flere som har fått opp lesertallene på plattformen. Veldig bra alt dette, og jeg håper den stigende trenden fortsetter. Som mange av dere vet så har jeg vært litt bekymret for nedleggelse av hele plattformen.

Anyways, disse nye bloggene fra miniblogg som nå er kommet til denne plattformen. Jeg måtte jo «banke på» hos noen av dem, se om der er hjerterom og eventuelle interessante tekster, bilder, konsepter og tema. Og da fant jeg en herremanns blogg, og jeg «banket på» da jeg likte at innleggene hans var meningsterke og på grensen til kontroversielle. At vedkommende i grunn har helt andre meninger enn meg likte jeg også, for da får man sett en sak fra flere vinkler, en får bedre perspektiv på ting og lærer av slikt. Men så ble jeg skremt bort, det å stigmatisere og diagnosere andre mennesker på slikt ufint vis, jeg ble skremt. Derfor jeg ikke nevner navn, for jeg er lei av å være den som stadig havner i disse bloggkrigene for å si hva jeg mener. Jeg liker å si hva jeg mener om ting andre tar opp, vi snakker jo om offentlige innlegg, men likevel blir det lett personangrep og stalking. Så like greit å ikke lese denne nye bloggen, som dere vet så har jeg gått i flere slike «feller» før.

Derimot så har jeg lest litt i en annen blogg som har blitt overført fra miniblogg, «Fotavtrykket», og vedkommende brenner for hva hun skriver om, argumenterer sin sak veldig bra. Tidvis mener hun helt annerledes enn meg, men der blir det ingen konflikt av å mene annerledes, en blir ikke utsatt for karakteristikker, stigmatisering og diagnosering. Den bloggen er velskrevet, der er mye og hente og mye å lære. Veldig bra!!

Så folkens, her har jeg presentert mange gode blogger til dere, mange hyggelige bloggere og i det hele tatt. Så kanskje dere har noen å anbefale meg? Noen jeg ikke har nevnt her? Har dere lest noen av de bloggene som har blitt overført fra miniblogg? Noen som har noe nevenyttig for seg med substans og innhold? Tips meg veldig gjerne, og på forhånd takk!!

Liker dere denne bloggen, lik og del gjerne innleggene!! Og følg gjerne Bunny Trash i egne grupper på Facebook og MeWe, dette er den mest alternative og beste bloggen i landet – velkommen!

Følg Bunny Trash på MeWeLink!!

Følg Bunny Trash på FacebookLink!!

#blogg #blogger #blogging #bloggere #bunny #bunnytrash

39 kommentarer
    1. Takk for nevning og linking🙂Jeg leser også en del blogg innimellom, med veldig ujevne mellomrom, og jeg er veldig dårlig til å kommentere. Men det er artig med “liv” på plattformen, ja. Det har du jammen rett i🙂

      1. Bare hyggelig det, liker å besøke deg. Du har beina på jorden. Og jeg heier på deg, har hatt en del venner som går gjennom det du gjennomgår, det er en hjertesak for meg. Takk for at du la igjen noen ord her nå da, hehe.. 😜

    2. Her var det mange kjente og kjære bloggere – vi følger mange av de samme! Tusen takk for at jeg var med også – syns vi har en god og gøyal tone…! Ser at du ikke har nevnt Natheless – kreativ og innmari flink til å skrive…! Fin kveld til deg!

      1. Det syns jeg også 😜👍🏾🥰 liker godt at vi besøker hverandre, slipper å «banke på». Fulgte Natheless ei god stund, men hun ble liksom borte for meg, skal titte innom der nå 😜

    3. Foreløpig har jeg bare snust på «Fotavtrykket». Kjente igjen navnet fra et av dine tidligere innlegg. Det jeg har rukket å se, fremstår positivt – så det blir i allefall flere turer innom 👍.

    4. Bank Bank, er du hjemme?
      Mange fine her, jeg leser ikke så mange om dagen…Datt litt ut før sommeren. Ble litt lei og utbrent.

      Men noen leser jeg vet du..Er Linda tilbake også, titta innom ser hun har vært plaget av troll, ikke greit..
      Kos deg masse med kvelden! 🙂

      1. Yupp yupp, stort sett alltid hjemme på bloggen, er vel få som har like mye skrivekløe som meg, hehe.. det er vel en del som ble noe lei, jeg har også vært lei, frustrert, ble FOR inndratt og opphengt i konflikter. Måtte jobbe med å holde meg unna blogger jeg ikke liker, og det var ikke alltid like lett. Linda ja, jeg visste ikke om at hun var plaget med troll, leste det i dag, man må bare akseptere at disse trollene er overalt og at man ikke blir kvitt dem. Blir et troll borte så kommer et nytt, og vi alle skal få hver vår tur med dem, nesten som covid, haha.. fint at du er litt på blogg her igjen nå du da, fin fin kveld til deg 🥰

    5. Takk for linking.🤗
      Jeg følger nok mange av de samme som deg.
      Koselige bloggere alle som en.🤩👍🏻
      Jeg ser at det har kommet mange nye nå og det er kjempefint.👍🏻👏🏻
      Jeg har såvidt rukket å besøke noen av dem og gleder meg til å bli bedre «kjent» med dem.🤩

      1. Bare hyggelig, linker veldig gjerne til blogger jeg liker. Er kommet mange nye ja, og er jo litt nysgjerrig på hva de har å komme med, det må innrømmes. Satser på at de fleste er trivelige å «banke på» hos 😜👍🏾

    6. Bank bank ….

      Ja her var det mange fine blogger. Noen har eg vert innom jamt og trutt og noen heit nye.
      Takk for tipset og ha ein fine veke videre

      Smil fra Ho monika

      1. Heisann og velkommen. Du har blogg på blogspot, var der for noen år siden, kikka innom deg nå og hilste på kua. Riktig fin uke til deg også, og velkommen innom igjen.

        1. Heia – ja har liksom ikkje kommet videre fra blogspot. Vet ikkje heilt korleis eller. Men fornøyd enn så lenge.
          Men kom gjerne med tips til nye platformer 😉
          Ja lille frøken Mø har det bra og det blir vel ei god veke håper eg for oss alle
          Smil

          1. Jeg liker jo blogg.no. Vet at flere her har vært på andre plattformer og har kontaktet support her på blogg.no for å bli overført hit. De endrer bare URL, så går det noen dager så er man her.

    7. Så koselig å bli linket og nevnt, det setter jeg stor pris på 😊 Du har nevnt mange av de jeg allerede stikker innom å leser, men jeg må nok også ta en runde å banke på hos noen jeg ikke har vært hos tidligere. Jeg flyttet ut herfra da det var mye bråk, tull og ting som ikke fungerte, og tenkte at gresset er grønnere hos Nouw. Var ikke det vettu, og så savnet jeg gjengen jeg hadde fulgt i flere år og flyttet tilbake igjen. Å DET, har jeg ikke angret på 😉

      1. For meg er det det samme hva som står på url, om det er blogg.no, nouw eller blogspot. Man kan jo besøke hverandre uansett. Jeg var på en betalingsplattform helt i starten, etter noen år så endret de hvordan man betaler, og noe ble teknisk feil og jeg fikk ikke logget inn på den bloggen. Slik havnet jeg her.

        1. Jeg startet her tilbake i 2009, og har vært her hele tiden med unntak av et par år hos Nouw. For å syntes der måtte vi betale, og det var alltid noe krøll. I tillegg til at man aldri fikk svar fra support. Bare for å ha sagt det syntes jeg det er mer samhold mellom bloggerne her.

          1. Jeg var på blogger.com, og det ble vanskelig å skjønne teknisk engelsk da problemene oppsto. Da er det mye greiere med blogg.no. Vet ikke om dette samholdet, er en del hyggelige folk her, men det samholdet er vel mest overfladisk? Jeg tenker at, se på min situasjon, stadig skrives det innlegg om meg her på blogg, i dag står det at jeg har hetset en annen blogger i et halvt år. Ingen ber vedkommende om å slutte skrive disse innleggene. Ingen ber vedkommende om å slutte spre usannhetene. Siden ingen gjør det, så er tydeligvis ikke jeg inkludert i samholdet, en del av ‘samhold’ er jo å stå opp for hverandre, og siden ingen ser ut til å bry seg så er det vel slik at folk her tror på at jeg hetser og truer denne bloggeren.

            1. Jeg skulle gjerne ha vært den som gikk å forsvarte deg, og sagt i fra at dette må det bli slutt på. Ønsker ikke på noen måte å være den som gir f&%#. Så er det sånn at en av grunnene til at jeg også flyttet hit, var for å unngå alt bråket og kranglingen på Nouw. Uansett hva man sa og gjorde så ble det bråk, og jeg orker det bare ikke igjen. Det var så ille at man nesten gruet seg for å åpne bloggen.

              1. Slik er det her også, det forblir et vedvarende problem fordi svært få står opp mot slikt. Gresset er ikke grønnere på andre siden. Problemer forsvinner ikke om man flykter, eller velger å ignorere dem. Flykter jeg er det en seier for de som kommer med stikk, angrep og usannheter. Blogg er nok hverken bedre eller verre enn Nouw, så jeg blir her 😜

    8. Så kos å bli DIGGET av deg 😀 Har fått et par koselige ord i dag, veldig kos, jeg har hatt en drittdag på jobb egentlig…eller ganske…og da er det kos med litt sånne oppturer 🙂 Så tank for link og digging 😀

      1. Er jo jeg som skal takke da, du er jo vitterlig original. Dukka opp som minne nylig da jeg fikk ballonger fra deg og laga meg ballongkjole. Hvis du tenker på Bunny i ballongkjole så får du enda mer opptur 😜 klem til deg.

    9. Du er så fantastisk god og tusen takk for gode ord, jeg kommer tilbake med mer enn et innlegg innimellom. Er på god vei, savner rutinen. Mange fine bloggere du nevner og du er også en av dem❤

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg