Nå må du lese dette Solliv!!

I går var jeg innom kommentar feltet til min godeste medblogger «Solliv» hvilket ikke er noen «bombe» da hun er en av mine favorittpersoner her på blogg.no, og samtidig er hun en aktiv blogger som leverer. Så den bloggen er jeg innom hver dag.

Men tilbake til i går, jeg kommenterte et innlegg hvor «Solliv» hadde tatt bilder av krokuser, og det er jo tegn på at våren er i gang. Jeg skriver til «Solliv» at her jeg bor har jeg ikke sett en eneste hestehov engang. Gjett hva hun svarer meg «Du bare busser vettu….gå av bussen og gå noen meter, så finner du i grøfta». Hun er morsom hun derre der 😂😂😂

Kjære «Solliv» det har kanskje blitt en del buss på meg siste tiden, når det har vært vått og uggen, selv om jeg egentlig bruker være flink å gå til og fra sentrum, som er 4-5 kilometer hver vei. Når jeg ikke bærer tungt da. Men du har helt rett, en del bussing har det blitt, men jeg må si jeg er over snittet observant og det er vinduer i bussen, hehe..

Men i dag har jeg tatt deg på ordet. Snuppen min og jeg har gått hjemmefra og til Gulskogen Senter (Bunny må ha mer krok vettu). Det er en strekning på 6,5 kilometer. Vi gikk øvre vei, da er det mange grøfter, jorder og skog. Hele veien gikk jeg og hadde øynene i grøfta og på jordene og i det hele tatt. Folk trodde sikkert det var noe galt med nakken min, men shit au..

Jeg så ikke en eneste hestehov, ikke snakk om. Ikke en eneste krokus, ikke én blomst, nada!! Hvis det var noen så må de ha gjemt seg under de 187 munnbleiene som lå strødd underveis, og er det noe jeg ikke gjør så er det å løfte på dem.

Jeg tenkte på deg hele veien «Solliv», jeg tenkte at nå skal jeg finne både hestehov og krokus og vise deg at i dag har jeg ikke busser, men bare gått. Mobilen var fulladet for å dokumentere eventuelle funn. Men som skrevet, der var ingen.

Da vi skulle gå hjem fikk jeg med meg snuppen min til «Gulskogen Gård» hvor det alltid bruker være masse blomster og fugleliv med ender, påfugler, hufsetufser og mer til. Tenkte jeg kunne finne noe der å ta bilder av, men dessverre er nok portene låste helt fram til i mai måned.

Langs elva må det være en blomst tenkte jeg, og så gikk vi langs elva hele veien inn til sentrum før vi svingte oppover mot hjem. Det skal jeg si deg, der var heller ikke en eneste vårblomst. Bare vått og sølete, så jeg ble våt på beina for deg! Da vi passerte blomsterbutikken på Grønland tenkte jeg løpe bort å ta bilde, men droppet det, for det er ikke vårblomster eller vårtegn på samme måte.

Men turen var kjempefin, det er knallvær og sol her i byen, deilig temperatur, og vi fikk gått 15 kilometer. Du får komme hjelpe meg finne disse hestehovene og krokusene, for nå er det like før jeg begynner gå inn i hagene til folk. Vet ikke om det er så populært. Det nærmeste jeg fant på vår tur i dag ser du på bildet øverst, det er til deg fra meg. Klem 🥰

Følg gjerne bloggen i egne grupper på Facebook og MeWe, dette er den mest alternative og beste bloggen i landet – velkommen!

Følg Bunny Trash på MeWeLink!!

Følg Bunny Trash på FacebookLink!!

#hestehov #krokus #vår #vårtegn #solliv #drammen #bunny #bunnytrash

17 kommentarer
    1. hi hi ,her ble jeg nyskjerrige ,men det skal du ha ,ikke mange går så langt og jobber så for å finne vårblomster ,jeg hadde ikke gjort det,hos meg dukker dei bare plutselig opp forran meg ,men du fant no iallefall farger ikke verst det da

    2. Dæsken døtte, for en fantastisk innsats! Kan det være at noen andre har gått samme ruta tidligere og plukket med seg alle hestehovene og krokusene?…

    3. Tusen takk for for innlegg og link og for at du prøvde i hvertfall…Du ga nesten alt og ikke ga opp! Du sto på og brukte grøftene aktivt. Det er rart når man leter så finner man ikke, men neste gang du bare skal gjøre noe annet så ser du masse som du aldri har sett før lissom..Men det er nok hestehov i Drammen, man kanskje mange små barn har plukket til sine mammaer… 🥰
      Håper du ikke får et dårlig rykte nå da, når du stod på hue i alle grøfter som var…
      Folk kunne preka vettu og ja det er han der Bunny som har byttet om dagene…Han hadde visst lørdagsfesten på en onsdag! Sikkert litt sliten…
      Krok er viktig, dere fikk en FLOTT TUR!!! Og bildet du fikk tatt var jo nydelig ….

      1. Tror det har med denne siden av elva å gjøre. Finner nok på andre siden, liker meg best på «min» side, men poenget mitt, jeg ser ikke hestehov og krokus her jeg bor, så det har nok ikke med at jeg tar buss og ikke er grøftegraver, hehe.. 😜 men har bestilt noe på polet på andre siden av elva, så når det kommer så kanskje jeg finner hestehov og krokus. Bra du likte bildet 😜👍🏾

    4. Det brukes for mykje vegsalt. Det renn ned i grøftene, og drep alt av blomar.
      Det skulle vore forbudt med lov, det forbanna vegsaltet. Folk må heller lære seg å køyra bil.
      Dei skrik seg hese på klima og forureining, men prøv å nevne at vegsaltet forureiner. Då skal du ha takk. Det er ikkje i små bokstavar du verte idiotforklart, om du er imot vegsaltet.
      Eg vil mykje heller ha blomar i veggrøftene, enn å køyra på vått slapseføre. Skikkeleg vinterføre er fint å køyra på.

      1. Du sier noe der, det kan også være en årsak. Det er jo noe med at Drammen er en bilby, et veikryss som forbinder alle byene rundt. Norges svar på Detroit eller noe.. så her er mye, og ofte veldig overdreven bruk av salt, jeg har faktisk rullet avgårde på salt.

    5. Jeg tror du trenger ny styrke i brillene Bunny 😀 JEG har nemlig styra med det samme. Ikke sett en eneste en.. Men søsteren min viste meg når jeg var ute på landet en tur. Og jeg så dem fremdeles ikke jeg….de var jo så BITTE-BITTE små 😀 Og i tillegg lukket seg litt for kvelden. Jeg måtte HELT nærme for å se dem… 😛

      1. Hadde jeg kikket nærmere så måtte jeg krype 15 kilometer, og fått skrubbsår på nesa. Nei, det vokser ikke sånt enda her jeg bor, mulig på andre siden av elva. Men i april skjer ting her, og jeg gleder meg 🤩

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg