Mango Duck i Bergen!

Sånn, da har jeg vandret rundt i Bergen sentrum i sånn fire timer i dag. Havna, torget, bryggen, fløyen og alt sånn er liksom greit å huske hvor man går til etter å ha vært her før. Men akkurat nøyaktig hvor enkelte spisesteder, puber og denslags ligger er ikke like greit. En annen årstid nå, og mørket har falt, og søren hvor det blåser haha.. men har fått kikka litt og oppdaget litt småting som ikke ble lagt merke til i forrige runde her. En liten pause på hotellet nå.

Mat må man ha, så da var det å finne en restaurant man har lyst å spise på. Var innom tre steder som fristet, men fullbooket. Det fjerde stedet var det en hyggelig betjening som ordnet et bittelite bord til meg, litt for meg selv. Det hele var jo ganske heldig, indisk mat, og jeg elsker indisk mat.

«India gate» heter restauranten, et lite intimt sted, men du og du så populært. Jeg bestilte «Mango Duck» og det var helt nydelig. Måtte bruke nanbrødet og slikke opp all sausen med. Skulle ikke være noe igjen, og det ble det ikke, hehe.. Så der kan man spise når man er i Bergen. Anbefales!

Desserten tok jeg på «Skipperstuen», en Irish Coffee. Når man er alene på steder som dette, så er det like greit å finne ei brun kneipe og kose seg litt der. Hørte dialektene rundt meg, mange nordfra merket jeg. Minner meg om ei dame jeg møtte her i fjor, hun var fra Andørja. Det er ei litta øy utenfor Harstad hvor min mors side av familien har opphav fra. Kanskje sende henne ei melding nå, hyggelig med selskap, selv om jeg koser meg fint alene også 😜

Liker dere denne bloggen, lik og del gjerne innleggene!! Og følg gjerne Bunny i egne grupper på Facebook og MeWe, dette er den mest alternative og beste bloggen i landet – velkommen!

Følg Bunny på MeWeLink!!

Følg Bunny på FacebookLink!!

#helg #mangoduck #indiagate #skipperstuen #bergen #bunny #bunnytrash

12 kommentarer
    1. Lekker mat og desserten er heller ikke å forakte.🤩 Jeg ble litt svimmel av det hotellrommet.😅
      Det var mye mønster.😅
      Håper været bedrer seg til i morgen.🤗
      Ha en fin kveld!🤗

      1. Det mønsteret er bare dråper, det er dråper overalt her. Noen vegger er store dråper, noen vegger er bittesmå dråper, badspeilet er en dråpe, tilogmed vasken er en dråpe.

    2. Det var mye deilig mat, og akkurat noe sånt jeg ville ha valgt også, nam 😋 Hører det blåser noe innmari Bergen, så du får ikke blåse bort for oss. Ha en fortsatt fin fredda 🥰

    3. Skjønte etter hvert at det er Bergen du skulle til. Hørt det regner i bøtter. Håper dere får godværet i morgen. Blir sikkert fin markering uansett. Og at du treffer de du har planlagt 😊

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg