Kveldsmiddag i bakvendtland!

Link: «Camillas hjemmelagde mat»

Yupp, nå er det neste på agendaen å lage kveldsmiddag til snuppen min kommer hjem. Vært på butikken i dag og handlet diverse som vi trenger. Og da ble også dagens middag innkjøpt.

I kveld blir det pasta i ostesaus toppet med stekt laks. Både snuppen min og jeg er veldig glad i dette. Og nå kommer poenget med ordet ‘bakvendtland’ i overskriften min. Laks på Kiwi XL får man kjøpt enkel- og dobbelpakninger med. Altså, den ene med 200 gram laks koster 19 kroner. Den med 400 gram laks koster 40 kroner. Hvilken tror dere jeg kjøper? Jo, jeg kjøper to stykker av den til 19 kroner. Det blir altså 38 kroner. 2 kroner mindre enn om jeg hadde kjøpt pakken med 400 gram til 40 kroner.

Ser dere hva som er feil her? Feilen er det faktum at når jeg kjøper to pakker så tar jeg med meg hjem dobbelt så mye avfall, dobbelt så mye plast. Det sier jeg dere, jeg skulle gjerne gjort mer for miljøet, men alt disse tullingene som tar avgjørelser driver med så gir jeg flatt faen! Alt jeg handler av matvarer vi bruker å spise i hjemmet her har gått opp 5 kroner og mer per vare. Det merkes nå. Mindre til overs, mindre å ha det moro for, mindre å legge til side for kreftsaken og barna mine i Malawi og Etiopia. Så de to kronene ofrer jeg ikke fordi noen nisser sier vi må tenke miljø og så gjør de ting på denne måten. Vi blir flådd i matpriser, moms og avgifter, i tillegg til at alternativene ikke gagner miljøet. Det koster mer for økonomipakker og refill, da kjøper jeg det ikke. Skal man tenke miljø så får staten begynne å gjøre tiltak som har betydning, ikke bare late som med symbolpolitikk!

Få ned priser på matvarene, og plastsugerør tilbake i butikkene – for fucks sake!! Det ligger strødd med munnbleier av microplast her, gummihansker og så mye dritt. Sugerør blir sjelden og aldri kasta ute, så cum on!!

Sånn, nå skal jeg bare koke og steike, så blir det deilig kveldsmiddag når snuppen min kommer, yummm 🥰

Takk for titten!!

Følg gjerne bloggen i egne grupper på Facebook og MeWe, dette er den mest alternative og beste bloggen i landet – velkommen!

Følg Bunny Trash på MeWeLink!!

Følg Bunny Trash på FacebookLink!!

#laks #pasta #ostesaus #miljø #microplast #plast #sugerør #priser #bunny #bunnytrash

23 kommentarer
    1. Så sant som det er sagt!!
      – Her kommer jo også disse utbasunerte kampanjene mot kasting av mat inn.. For uansett vil butikkene kaste mat i bøtter og spann. Mat som er fullgod å spise. For et par årstid siden, kom det noen regler på dette som ikke gjorde annet enn å stikke kjepper i hjulene for at de butikkeiere som hadde såpass empati at de overlot denne til frelsesarmeen.. Ellers så er det jo de som er såpass dårlig stilt at de ser seg nødt til å ty til ‘dumpster-diving’. Og disse mener altså handelsstanden her i byen ikke er avfallet deres forunt, slik at den ene mat-shappa etter den andre har bygget- eller investert i tilnærmede brann og bombesikre innretninger for å forhindre at noen får seg dagens matrasjon fra deres etterlatenskaper.. Her må det også påpekes at dette er ikke folk de vil tape noe salg på, for må en ty til dumpster-diving, så kan en trygt gå ut i fra at de ikke ville kjøpt de kjøttstykkene, pålegget eller hva det måtte være åkke som!..
      Jeg mener.. Enten får man stå inne for den policyen en påberoper seg å ha, eller så får man heller si det som det er; Vi gir flatt faen i både miljø, matavfall og generell storsløsing av alt mulig..

    2. Godt at man er flere som faktisk ser den galskapen.. jeg er ekstremt prisbevisst, og det kommer bare ikke til å skje at jeg betaler mer bare for å spare miljøet i denne sammenhengen.. Og totalt enig – plastsugerøran tilbake i butikkan – NÅ!! 👍😊

      1. Ja, kan trygt si at jeg gir flatt faen i miljø og klima når det kommer til det faktum at vi nå blir rævkjørt i den grad vi blir. Jeg skjønner heller ikke hvordan det gagner miljøet å forby sugerør, når jeg da bestiller disse fra Kina gjennom Wish. Det er faktisk faktum at slike bestillinger og leveranser skader miljø og klima langt mer. Mottok en leveranse på tusen sugerør, så det holder for en stund. Men hva er neste liksom? Gummistrikk?

    3. Den middagen høres veldig god ut (sier hun som ikke har matlyst) ♥ Og ja, det er virkelig teit at mer emballasje skal være billigere å handle. For min del sparer jeg penger på plastposene. Dvs. jeg kjøper ikke plastposer i dyre dommer hvis jeg kan unngå det. Tar heller med meg handlenett 🙂
      Og kjekt å se din høye plassering her. Jeg har ikke vært innom på flere dager, så har ikke fått fulgt med. Men kjekt å se endringene på topplisten. Gratulerer ♥

      1. Når jeg husker så bruker jeg brette plastposer til en liten firkant som jeg bruker ha med meg i baklomma 😜 Den listen er bare en illusjon, var på 13 i går og en helt annen plassering før det. Du vet, små kaniner hopper imellom 😜

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg