Krim fra virkeligheten: Dieter Kronszucker!

God morgen! Dagen på blogg starter som vanlig nå med å fortelle en morbid liten krimhistorie fra virkeligheten, denne gangen handler det om noen som ble offer for en forbrytelse, og dermed ble forbrytere selv.

15. juli 1980 ble begge døtrene til den tyske fjernsyns-journalisten Dieter Kronszucker kidnappet. Både Susanne (15), Sabine (13) og deres fetter Martin (15) forsvant da de var på ferie i Toscana. Ungdommene kom ikke til rette, på tross av en massiv etterforskning, inngripen av italienske innenriks- og utenriksdepartementer og fjernsynsoverført appell fra både pave Johannes Paul 2. og jentenes mor.

Foreldrene ga etter for løsepengekravet og overførte 4,3 millioner mark. Dermed gjorde de seg til forbrytere. Det er nemlig forbudt å betale løsepenger i henhold til italiensk lov. Barna ble heldigvis sluppet fri etter 68 dager i fangenskap, kidnapperne ble senere fanget og dømt.

Link: Dieter Kronszucker

Link: 84 historier krim fra virkeligheten.

Hva tenker dere om at foreldrene til disse barna havnet i strafferegisteret selv, for å redde sine barn? At Italia er et merkelig land og at vi lever i en rar verden? Eller?

Liker dere denne bloggen, lik og del gjerne innleggene!! Og følg gjerne Bunny Trash i egne grupper på Facebook og MeWe, dette er den mest alternative og beste bloggen i landet – velkommen!

Følg Bunny Trash på MeWeLink!!

Følg Bunny Trash på FacebookLink!!

#dieterkronszucker #toscana #italia #historie #krim #bunny #bunnytrash

10 kommentarer
    1. Jeg mener å huske akkurat denne saken. Problemet for Italia den gangen var at det fantes en “kidnappingsøkonomi” og de ønsket å avskaffe faenskapet. Problemet for de som var rammet av kidnapping var imidlertid personlig. Jeg ville sannsynligvis gjort det samme som Kronszucker, men det er uråd å si før man står midt oppi noe selv.

      1. Jeg ville nok også betalt, på meg virket det som myndighetene var ute av stand til å håndtere dette. Alle instanser var satt inn i saken, men ingen klarte å legge resultater på bordet.

    2. Det er litt som i Noreg, den eine lova slår hin ihjel. Følger ein den eine, bryt ein ei anna. Dermed verte ein lovbrytar uansett.
      Ja, det er ei rar verd me lever i, der politikerar lager lover i hytt og vær, ut i frå kva som er in, kjendslemessig, der og då, utan å tenkje på kva konsekvenser dette vil få.

      1. Prøvde å finne ut hva konsekvensene ble for Kronszucker iom at han brøt loven. Jeg fant ikke ut av det, så må forske videre en annen dag, nå er det helg 😜

    3. Denne saken kan jeg ikke si at jeg husker…. Det var jo veldig mye kidnapping i Italia rundt den tiden, som ikke alltid endte så bra. Jeg syntes jo det er helt bak mål at familien skal bli sett på som kriminelle for at de ville redde barna sine. Hadde det vært meg, og jeg kunne betale ville jeg ikke tenkt meg en gang… Kunne ikke ha levd med meg selv om jeg ikke hadde gjort alt som sto i min makt for å redde liv.

      1. Det var veldig PK i mine øyne. Slik jeg ser det, mine barn, mine penger, mitt valg. På samme måte som min helse, min kropp, mitt valg hva den skal utsettes for.

        1. Sant nok. Imidlertid kan det kan få noen samfunnsmessige konsekvenser også. Men når alt kommer til alt, er vi alle oss selv nærmest.

          1. Enhver handling har konsekvenser, hvilket ikke betyr at det er riktig eller feil, men bør utredes individuelt, det å notere noen som kriminelle for disse handlinger kan ikke rettferdiggjøres med loven.

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg