Krim fra virkeligheten: Arthur Phillip Freeman!

God morgen alle sammen. I dag skal krim fra virkeligheten handle om Arthur Phillip Freeman, en australsk mann siktet og dømt for drap på datteren sin, Darcey Iris Freeman. Jenta var 4 år gammel da hennes far, Arthur Phillip, den 29. januar 2009 tok henne ut fra sin bil og kastet henne fra West Gate Bridge i Melbourne. Det var ikke slik at hun allerede var død eller bevisstløs, neddopet eller den slags. Neida, hun var lys våken og pappaen hennes bare tok henne ut av bilen og lot henne oppleve å bli kastet fra denne broen med et 58 meters fall.

Fordi jeg har bedrevet dette konseptet ‘krim fra virkeligheten’ så var det en medblogger som tipset meg om denne historien. Og da jeg søkte opp denne Arthur Phillip Freeman og så bilde av hvordan han så ut, så fikk jeg et grusomt grøss i meg. Jeg ble kvalm. Gjennom dette konseptet har jeg lest meg opp på personer som Jeffrey Dahmer, Harold Shipman, Ed Gein, Armin Meiwes, Ted Bundy og Jamie Osuna. Disse har jeg skrevet om og sett bilder av, men ingen har gitt meg reaksjon som Arthur Phillip Freeman, han ser ut som en gal jævel.

Omtrent klokken 09:15 den 29. januar 2009, dro Freeman, som da var 37 år gammel på vei hjem til Melbourne fra foreldrenes hjem ved Aireys Inlet, som er en liten kystvik og by som ligger på Great Ocean Road, sørvest for Melbourne.

Han kjørte sin hvite Toyota Land Cruiser 4WD inn i den daværende nødstoppbanen på West Gate Bridge. Han gikk ut av kjøretøyet, tok datteren ut av bilen fra baksetet, tok henne over til rekkverket på bruen og slapp henne 58 meter ned i vannet nedenfor. Rolig satte han seg inn i bilen og kjørte deretter av sted.

Klokken 10:30 gikk Freeman inn i Commonwealth Law Courts i Melbourne, altså Tinghuset. Han ble sagt å være gråtende og helt hysterisk. Datteren hans, Darcey, ble reddet, men døde likevel kort tid etter. Dette på Royal Children’s Hospital i Melbourne, dødstidspunktet klokken 13:35. Freeman ble deretter arrestert og siktet for drap.

Saken ble raskt høyprofilert på grunn av sin karakter og også fordi, skjønn dette folkens, dette var midt i rushtrafikken med mangfoldige vitner til hendelsen, og desto verre, disse vitnene inkluderte den lille jentas to brødre som var vitne til hendelsen fra Freemans bil.

Det antas at hendelsen førte til den påfølgende beslutningen om å plassere anti-selvmordsbarrierer langs hele West Gate Bridge. Rett etter hendelsen ble midlertidige barrierer plassert ved siden av det eksisterende rekkverket, og etterhvert ble det satt faste barrierer.

Freeman hadde vært i rettsak med sin ekskone Peta Barnes hvor hun hadde blitt tilkjent mer tid, mer samvær med barna, noe som hadde gjort Freeman rasende. Det heter seg at bare minutter før Freeman kastet datteren fra broen hadde han kontaktet sin ekskone og sagt «Si farvel til barna dine».

Advokater som handlet på vegne av Freeman hadde hevdet at Freemans handlinger skyldtes psykisk sykdom, dette ble imidlertid forkastet etter avsløringen om rettsaken med kona, rettens dom og det faktum at han hadde ringt ekskona rett før hendelsen.

I mars 2011 fant juryen Freeman skyldig i drapet på datteren. Han ble dømt til livsvarig fengsel med en minimumsperiode på 32 år uten prøveløslatelse. Dommerens siste ord i saken var «Hva Darceys siste tanker kan ha vært, klarer man ikke å tenke på, hennes død må ha vært smertefull og langvarig».

Freeman forsøkte å anke denne dommen i mai 2011, men lyktes ikke. Hold han innelåst!

Link: 84 historier krim fra virkeligheten.

Liker dere denne bloggen, lik og del gjerne innleggene!! Og følg gjerne Bunny i egne grupper på Facebook og MeWe, dette er den mest alternative og beste bloggen i landet – velkommen!

Følg Bunny på MeWeLink!!

Følg Bunny på FacebookLink!!

#arthurphillipfreeman #freeman #westgatebridge #melbourne #australia #historie #krim #bunny #bunnytrash

8 kommentarer
    1. Der var det ein eg ikkje hadde høyrt om før.
      Det er vanskeleg å skjøna kva som får folk til å foreta slike handlingar. Eitt eller anna fundamentalt galt er det iallefall.
      Når ein ser augene på han, så lyser det vondskap og galskap ut av dei. Eg skjønar godt kona, som ikkje ville leva i lag med han lenger, hu må jo ha levd i konstant angst.
      Eg brukar å seia om enkelte, at dei kan skrema fanden på flat mark, og det kan iallefall han der.

      1. Slik jeg ser det så drepte han barnet for å ta hevn på kona for at hun fikk medhold i retten. Hadde jeg vært han, og jeg var bitter av den grunn, så hadde jeg sendt barna til besteforeldre, dratt hjem, satt på musikk og tatt meg en drink, roa meg og forholdt meg til rettens avgjørelse og brukt tiden sammen med barna for å ha et etablert godt forhold. Jaggu er vi mennesker forskjellige.

      1. Tenk å få barn med en slik satan, stakkars familie i ettertid. Tar meg i å tenke at slike personer burde få samme straff som de ugjerninger de har begått, liksom partere Dahmer og Gein, la Meiwes bli spist levende og kast Freeman fra et bygg 60 meter over bakken.

        1. Skjønner tankegangen veldig godt! Vi får lyst til å straffe disse onde menneskene hardt. Heldigvis senker vi oss ikke ned på deres nivå i virkeligheten.

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg