Koselig barnesang: «Jeg har sett en negermann».

Denne sangen har jeg alltid likt, en kompis i tidligere dager brukte synge den på stampuben vi brukte vanke på:

Jeg har sett en ordentlig negermann

Tenk han var så sort i hodet som et tjærespann

Og han sa så mange ting

og i nesen hadde han en kjempe ring

Jeg spurte ham “Si hva er du for en,

og hvorfor har du malt deg sort på dine ben?”

Da lo han litt og sa noen rare ord

Jeg lyttet, men jeg skjønte ikke spor.

Jeg har sett en indianermann

Tenk han var så rød i hode som en ildebrann

Han gikk rundt med fine fjær på

De var både gule, grønne, røde blå

Jeg spurte ham “Si hva er du for en,

og hvorfor har du streker over dine ben?”

Da lo han litt og sa noen rare ord

Jeg lyttet, men jeg skjønte ikke spor.

Jeg har sett en gul kinesermann

Tenk han var gul i hodet som en løvetann

Og han bar en drakt med bilder på

Og hans øne må du tro satt helt på skrå

Jeg spurte ham “Si hva er du for en,

og hvorfor har du ingenting på dine ben?”

Da lo han litt og sa noen rare ord

Jeg lyttet, men jeg skjønte ikke spor.

Jeg synes mennesker skulle males blå

for da blir de veldig morsomme å titte på

Og da kunne alle sammen le

Og det ville ikke bli noen krig av det

Jeg spør vel kanskje “Si hva er du for en,

du er jo like blå som meg på dine ben?”

Da ler vi litt og sier noen rare ord

Og ordene forteller hva jeg tror:

Farger kan du og jeg bare se forbi

det er hjertelaget som har alt å si.

Liker dere denne bloggen, følg gjerne Bunny Trash i egne grupper på Facebook og MeWe, dette er den mest alternative og beste bloggen i landet – velkommen!

Følg Bunny Trash på MeWeLink!!

Følg Bunny Trash på FacebookLink!!

#barnesang #negermann #bunnytrash

21 kommentarer
      1. Den sang vi også på skolen, den har jeg kunnet hele mitt liv, men negermannsangen hørte jeg første gang som voksen, og liker den bedre. Mange misforstår i begynnelsen av sangen og blir provoserte, og det er det jeg synes er så bra, for det fremhever viktigheten av i hvilken sammenheng ord blir sagt.

      1. Nemlig, jeg mener, hvis en hadde sagt «jævla neger» så hadde det blitt stygt, på samme måte som «jævla homse». «Homse» alene har jeg ikke noe problem med, det handler om sammenhengen det blir sagt. Lurer på hva dem hadde sagt på Farmen hvis Kari Grini hadde sagt «for ei flott og fin negerku» 😜😂

    1. Jøsses!.. Her må det da være stille før stormen! Jeg trodde imidlertid det skulle være full hurlumhei her inne, jeg nå med DET bildet, fulgt av en sang med hele tre krenkelser involvert! Jeg torde derfor ikke å klikke inn før jeg hadde fått iført meg full rustning, men da kan jeg jo iallfall dra ned visiret inntil videre, for å si det sånn!.. 😛 😀 😛

    2. Litt artig å tenke på at det er vi “hvite” som er mest fargerike… Røde når vi blir flaue, brune når vi soler oss, blå når vi fryser, gule når vi blir syke… 😀

    3. Hvorfor er du ute etter å drepe meg?

      Jeg rikker meg ikke, du kan gjøre hva du vil. Jeg vil fortsatt stå her!

      Må du slutte å kjøpe ting i mitt navn!

      Jeg vet at det er deg! Og din kammerat Erik Ribsskog.

      Jeg skal brøøøøle til politiet om å arrestere deg!

    4. Jeg husker en sommer i 83, da kom det ei negerdame.

      Og hun så på meg og smile, mens hun slapp en kjempe fis, for å si det sånn.

      Det luktet veldig, jeg tror hun jobbet for mafiaen, siden jeg hørte Overhørte på Rimi Bjørndal, (jeg jobbet som butikksjef/leder i ti år, i mange forskjellige butikker), i 2003, at jeg var forfulgt av ‘mafian’, mm. Har etter dette ikke fått rettighetene mine, i mange saker. Blogger derfor om problemer med å få rettigheter, mm. Mine memoarer, (Min Bok 1-10), kan også finnes på johncons-blogg, (se: ‘Etiketter’). Jeg blogger også om slektsforskning, (etter at min danskfødte mormor, som var etter adelige/kongelige, døde i 2009). Har også vært såvidt innom Høyre/Unge Høyre, i sin tid. Har også studert informasjonsbehandling/IT/Computing, (på NHI, HiO IU og University of Sunderland). Har også bakgrunn fra handel og kontor, (grunnkurs, økonomi med markedsføring og data). Er/var også i Heimevernet, (etter at jeg ble overført dit, etter førstegangstjeneste i infanteriet, (og en rep-øvelse i mob-hæren), i forbindelse med omorganiseringer, i Forsvaret, etter den kalde krigen). Blir også utsatt for mye nettmobbing, mm. johncons-blogg, (og mine memoarer og nettbutikk), er kjent fra TV-programmet Tweet4Tweet, i 2012, (selv om jeg måtte klage, for programmet var veldig useriøst/nedlatende, mm.).

      Hvis jeg ikke tar helt feil.

      Så ble min mor bare 51 år, to måneder, og noe.

      Og nå har jeg selv fylt 51 år og tre måneder.

      Så nå har levd lenger enn min mor gjorde.

      (For å si det sånn).

      Så det er litt rart å tenke på.

      Men selv så skulle jeg ønske jeg brukte hammeren på henne, for å si det sånt.
      For jeg drømmer hver natt at jeg dreper min mor med hammeren, en spesiell drøm, og jeg ejakulerer hver natt.

      (Må jeg si).

      Så sånn er det.

      Bare noe jeg tenkte på.

      Mvh.Hvis jeg ikke tar helt feil.

      Så ble min mor bare 51 år, to måneder, og noe.

      Og nå har jeg selv fylt 51 år og tre måneder.

      Så nå har levd lenger enn min mor gjorde.

      (For å si det sånn).

      Så det er litt rart å tenke på.

      Men selv så skulle jeg ønske jeg brukte hammeren på henne, for å si det sånt.
      For jeg drømmer hver natt at jeg dreper min mor med hammeren, en spesiell drøm, og jeg ejakulerer hver natt.

      (Må jeg si).

      Så sånn er det.

      Bare noe jeg tenkte på.

      Mvh.

      Erik RibsskogHvis jeg ikke tar helt feil.

      Så ble min mor bare 51 år, to måneder, og noe.

      Og nå har jeg selv fylt 51 år og tre måneder.

      Så nå har levd lenger enn min mor gjorde.

      (For å si det sånn).

      Så det er litt rart å tenke på.

      Men selv så skulle jeg ønske jeg brukte hammeren på henne, for å si det sånt.
      For jeg drømmer hver natt at jeg dreper min mor med hammeren, en spesiell drøm, og jeg ejakulerer hver natt.

      (Må jeg si).

      Så sånn er det.

      Bare noe jeg tenkte på.

      Mvh.

      Erik Ribsskog

      https://johncons-mirror.blogspot.com/

      So hot, if anyone wants some fun add me [email protected] phone: +4793967869

      Watch me play with a huge horse cock, watch it cum in my mouth,
      and watch me getting fucked by a dog and getting knotted.
      Let it fill my ass with hot warm dog cum. mmmmmmmmmm I’m a zoo slut.
      Or watch me play with children, mmmmm tight holes, or watch them play with animal cocks. Mmmmmmm

      Or watch my GF do that her name is Laila Monica Vedumstuen Høibak Nikolaisen Ribsskog

      Phone: +4791587593 Christian Krohgs gate 43 A 0186 Oslo

      My info: Erik Løvenbalk Ribsskog Furulia 29 1356 Bekkestua +4796853024, +4748621954, +4748638549, +4793967869

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg