Jeg er lærer Knut på Allerud VGS!


Det er vel en del av dere som nå har sett de to første episodene av komedieserien Allerud Videregående på NRK. Noen av dere la vel også merke til han tjukkasen i bakgrunnen i rødrutete skjortejakke?! Det er meg!

I første episode sitter rektor Mikkel (Christian Skolmen) i et møte med lærerne. Han ber lærerne om å sitte igjen litt til når skoleklokken ringer, men han snur seg halvveis og sier «ikke du Knut, du kan gå». Jeg er lærer Knut, og rektor liker meg virkelig ikke. Han er veldig ufin mot meg og en kvinnelig lærer Bente, spilt av Anette Hoff.

I scenen (episode 2) hvor det blir trukket nytt slagord for skolen blir rektor irritert fordi en av elevene tar påtar seg æren for hans forslag som vinner. Rektor snur seg mot meg (lærer Knut) som står bak han og slenger med leppa til meg. Der kan en tydelig se at det er klippet vekk. Jeg er der, ser plutselig forstyrret ut, men ingen får se hvorfor. Men rektor hadde altså igjen slengt med leppa til Knut.

Jeg likte ikke klippingen i de to første episodene. Vi ser Eva (Selome Emnetu) i første episode hvor hun er på jobbintervju for stillingen som avdelingsleder. Hun og rektor er innom klasserommet til eksentriske lærer Benni (Marte Mørland) hvor hun bemerker at det er kort tid igjen til eksamen. I neste episode er hun avdelingsleder som opptrer som hun har full kontroll på alt, som om hun har vært ansatt på skolen over lang tid. For meg er det tullete klipping.

Jeg ser at VG og Dagbladet slaktet disse episodene og serien, mens Aftenposten synes Allerud var morsomt. Yeey 😜

Jeg er med i bolk 1 av serien, det vil si de fire første episodene, hvis ikke scenene er flyttet til andre episoder eller er helt klippet vekk. Spennende å se. De kommende (?) scenene er rektor Mikkel enda slemmere mot lærer Knut (meg).

Jeg må legge til at selv om rektor Mikkel er slem mot meg i serien, så er Christian Skolmen en meget hyggelig mann. Han og Øystein Bache (lærer Blix) var de jeg pratet mest med av hovedrollene.

Ellers møtte jeg alle unntatt Lisa Tønne som spiller helsesøsteren med A+ i livserfaring. I de andre hovedrollene er Herman Flesvik som dum og deilige gymlærer Alex. De sentrale elevene spilles av Amalie Stuve, Helle Ryg Eia og Johannes Gjessing. Den overengasjerte miljøarbeideren Viljar spilles av Jon Brungot. Han mener jeg er esset i denne serien, John Brungot er slik i virkeligheten. Hysterisk morsom! Jeg holdt på å dø på meg flere ganger av den fyren, og det var jeg ikke alene om!!

Alle bak kamera var dritkule, og der var mange kule statister som jeg ser frem til å møte igjen! Allerud VGS kan dere se her: https://tv.nrk.no/serie/allerud-vgs.

Gi meg gjerne tilbakemeldinger her i bloggen!!!


Ps: Dere som så etter saken i Dagbladet som jeg er med i. Den skulle vært i Dagbladet i går som jeg skrev i forrige innlegg. Det er blitt utsatt til neste lørdag. Beklager det!

Følg Bunny Trash på MeWeLink!!

Følg Bunny Trash på FacebookLink!!

#lærer #knut #allerud #videregående #vgs #nrk

4 kommentarer
    1. Har sett de 2 første episodene, og må vel se de scene du snakker om her en gang til. Ser at det er noen kjente navn på rollelisten så du må være dyktig som spiller sammen med de. Hvor er serien tatt opp? Serier slaktes og roses både her og der. Det om er morsomt for den ene er kjedelig for den andre. Syns det er en ok serie, men kanskje ikke så morsomt som forventa. Uansett er det mye arbeid bak en serie. Hva blir din neste serie?

      1. Dyktig vet jeg ikke om jeg er, bare rent tilfeldig at jeg fikk være med i flere scener og episoder. Jeg ble leid inn som statist, og var vel på rett tid og sted da jeg ble tildelt replikker og ble oppringt for flere opptak. Serien ble spilt inn på Fornebu. Hadde vært moro om noen av replikkene mine kom med. Vi får se.. har ikke hatt noe på gang i filmverdenen etter Allerud VGS. Har holdt på med noe helt annet de siste månedene, kommer mer om det førstkommende lørdag i Dagbladet og deretter her i bloggen 😜

        Takk for at du leser og kommenterer 👍🏾

      1. Jeg vises godt i bakgrunnen i 1.og 2. episode. Er spent på episode 4 – men det ser ut til at det meste er klippet vekk, scenen min i episode 3 var ikke med i det hele tatt. Mer om det i bloggen etterhvert. Takk for at du leser og la igjen noen ord 😊

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg