Hvorfor klage over å være tjukkas når en kan slanke seg?! 😜


Nei, det skal ikke være lett å slanke seg, men det er jo allviten at det ikke er bra å ha for høy eller for lav BMI. Noen sliter med å være undervektig, noen sliter med å være overvektig, men de av oss som faktisk kan gjøre noe med dette burde ikke klage.

Det hjelper liksom ikke å klage om overvekt, sutre over at en gjerne skulle vært slankere for så og trykke i seg potetgull, kake og en middag toppet med feit saus og ost. Det hjelper ikke å klage på å være for tynn, spise gress, eller ikke spise i det hele tatt. De av oss som faktisk kan gjøre noe med dette burde holde kjeft og gjøre noen grep. Blir ikke bedre av å klage! Alt er inni hodet, en må bestemme seg, og en må gjøre grep!

Første skritt er jo å finne sin måte å gjøre dette på, en sunn fungerende måte, trene, spise riktig, holde seg til planen. Jeg prøvde flere måter, og ved 5:2-dietten reduserte jeg vekten med 28 kilo.

Når en har gått ned i vekt med å følge en diett, fastet, så tror kroppen det er hungersnød og samler på kalorier. Når en da spiser igjen så frigjøres disse kaloriene, samtidig så tilfører en kalorier når en spiser. Dermed så går en raskere opp i vekt. Så det er greit å være bevisst. Jeg kontrollerer vekten min en fast morgen i uka, for jeg vet jeg går lett opp i vekt fordi jeg har drevet med diett og fastet. Det tar kroppen 2-3 år å bli vant til å holde nivået jevnt og ikke rase opp i vekt med matinntak. Så derfor må man justere deretter.

Jeg har gått opp noen kilo, så nå justerer jeg. Denne gangen har jeg hittil gått på 5:2-dietten i 3 uker. Altså dette er tredje uken, fastedag 2. Jeg har på denne tiden redusert vekten med 2,3 kilo. Kanskje mer. I morgen skal jeg på vekta, så da vet jeg mer.

Jeg faster tirsdager og torsdager. Det vil si at jeg spiser under 500 kcal disse dagene. Tirsdag spiste jeg 180 gram hvit fisk og 200 gram grønnsakblanding. Thats it! Jeg drikker Solo Super som er uten kalorier. I dag spiste jeg 200 gram kylling og 180 gram salat bestående av kinakål og mais. Ingen overspising de andre dagene!

Ferdig snakka!!

I dag har jeg også «boostet» fastedagene med å gå en fin tur med snuppen min, den ble 1 mil. Vi gikk til Fjordbyen og litt rundtomkring der.

Link: Blir bra med Fjordbyen?!

Må bare si at jeg har alltid trivdes i mitt eget skinn, jeg har vært direkte tynn, og jeg har vært tjukkas. Jeg klaget ikke over vekta. Men det å være for tynn kan man bli syk av, og det å være for tykk kan man bli syk av. Er man oppegående og fornuftig så tar man grep, det ligger i hodet. Kan man så gjør man, ihvertfall burde, gjør man ikke noe burde man selv ikke klage, det blir for dumt.

Jeg har som sagt alltid trivdes i mitt skinn hva vekten angår, men jeg ble alvorlig syk, sånn diagnose på diagnose på diagnose. Da blir det tøffere å gjøre grep, virkelig tøft. En burde ikke vente med å ta grep til at man blir alvorlig syk. Det er mitt råd!

Takk for at du leste, fortsatt god kveld – og husk du bestemmer i ditt hode over din kropp!


Følg gjerne bloggen i egne grupper på Facebook og MeWe, dette er den mest alternative og beste bloggen i landet – velkommen!

Følg Bunny Trash på MeWeLink!!

Følg Bunny Trash på FacebookLink!!

#diett #52 #vektreduksjon #slanking #kcal #kalorier #faste #fasting #trim #mosjon #tur #trening #hvitfisk #grønnsaker #vekt #kylling #salat #motivasjon #ståpå #jatillivet #bunnytrash

17 kommentarer
    1. Helt enig. Man blir hva man spiser. For min del funker det med mindre karbohydrater, men klarer ikke helt lavkarbo, ikke glad i kjøtt heller, går for det meste i frukt og grønt. Man må finne det som passer for seg☺️Men noen har vanskeligere for å gå ned pga stoffskifte og div…Fun fact; om man putter sunne tarmbakterier fra en donor i en feit kropp blir de tynne og motsatt, skal visst også hjelpe på sykdom. Da 80% av immunforsvaret er i tarmsystemet..I Norge gjør vi dette på sykehus, i Kina spiser de tarmbakterier🙈🤢😂

      1. Jeg spiser alt unntatt blodmat, lavt stoffskifte har jeg også og knasker Levaxin til den store gullmedalje, det endrer seg hele tiden og vil ikke bli stabilt. Den tarmgreia kan sykehusene og kineserne ha for seg selv, vi vet jo alle hva som skjer når kineserne får slå seg løs.

    2. 😂😂
      En kompis be bedt hjem til foreldra første gang, fikk servert blodpudding😂😂🙈Han visste ikke hvor han skulle gjøre av seg. Spesielt å servere det😂

      1. Herregud!.. 😮 Jeg er oppdratt til å kunne forsyne meg av den maten jeg får servert selv om jeg i utgangspunktet ikke liker det, men blodmat!? Der ville faktisk grensen min vært overskredet, ass! Det kunne like gjerne vært et smalahove, liksom.. 😀

    3. Heier på deg! Jeg brukte samme metode mot å slutte å røyke 😊😁Bare bestemte meg! Da gikk det fint. Før jeg bestemte meg for å slutte gadd jeg ikke å prøve, for å si det sånn 😂

      1. Du helt rett, det handler om å bestemme seg, for så å gjennomføre. Det har jeg gjort med tyngre ting å få ut av systemet, til og med hadde jeg noen spekker underveis, men gjennomførte gjorde jeg. Det ligger i hodet.

    4. Trist å se veldig tykke mennesker i hvertfall. Det er så utrolig farlig å være veldig veldig overvektig.
      Husk: Det pågår flest selvmord med kniv og gaffel!
      ….
      God fin dag videre! P.S. Du er flink! 🙂

      1. Takk, ja det er trist å se mennesker slite med både over- og undervekt. Men sykdommer og funksjonshemminger kan gjøre det nærmest umulig for noen å ta grep, men det er snakk om noen få. Jeg har selv flere diagnoser som gjør det veldig vanskelig å regulere vekt, men en mental innstilling er sterkere enn det meste. Fin fin dag til deg også Solliv, du er god 🥰

    5. Om du hittar min karaktär till att genomföra “din” resa så säg till… Jag tror att jag har tappat min någonstans längs vägen 😀

      Förresten…Blodpudding är vardagsmat i Sverige och de flesta älskar det. Nästan lika vanligt som köttbullar och mos.
      Jag för min del skulle aldrig äta skiten men ptja, alla är olika! 😉

      Ha en riktigt fin helg och lycka till vidare med ditt mål. Jag hejjar på!!
      You can do it 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg