Har jeg funnet min venninne som forsvant?!!

Nå har jeg litt av et prosjekt på gang her. For noen uker siden så bestilte jeg meg en weekendtur  i november, og i morgen starter november. Tiden raser avgårde, det er liksom helt spinnvilt.

Turen ble til grunnet et arrangement til støtte for en sak som har gradvis engasjert meg mer og mer. Så hadde jeg en del poeng på et kredittkort som gjorde at reisen ble gratis, det var ikke noe å tenke på to ganger, det var bare å hoppe i det, og jeg kunne unne meg å ta inn på flott hotell også. Jeg tror det er flott, sentralt og så er det med frokost og litt sånn.

For sånn 18 år siden hang jeg mye med ei flott dame som er fra det området jeg skal til. Vi var veldig nære venner og gjorde mye sammen. Støttet hverandre i tøffe tider og i det hele tatt. Den gang bodde vi i Harstad. Hun hadde bodd der 5-6 år tenker jeg da hun innså at det ble for tøft å bo der, miljøet var for hardt, hun pakket pikkpakket sitt og flyttet tilbake til området hun er fra. Helt plutselig bestemte hun seg. Nok var nok!

Jeg syntes det var dritkjipt at hun flytta, men hadde full forståelse. Hun trengte å få orden på livet sitt. Hun dro, og hun kuttet alle kontakter, hørte aldri mer fra henne. Alle disse årene og jeg tenker på henne titt og stadig. Ble livet bedre? Hvordan har hun det? Mange spørsmål.. ingen svar.

Hun byttet mobilnummer og er ikke registrert. Da sosiale media kom for fullt, og alle laget seg profil på Facebook rundt 2007 så håpet jeg hun ville dukke opp der. Hun gjorde ikke det. Noen år etter dukket det opp en profil i hennes navn, men den ble aldri aktiv. Bare fire-fem venner i vennelista, og en venneforespørsel som aldri ble godkjent.

I fjor var jeg i området der. Jeg oppsøkte steder som ville vært typisk henne. Prøvde å spore henne via bekjente og familie, men det førte ingensteds hen. Ironisk nok, bare få dager etter jeg dro derfra dukket det opp en ny profil i hennes navn. Jeg sendte melding, og det tok bare et par dager så fikk jeg svar. Hun hadde det bra sa hun, og hun var så glad for å høre fra meg. Så ble det stille igjen. Ikke noe mer aktivitet på profilen hennes mer. Når det nå for noen uker siden ble avgjort at jeg skal tilbake til området der igjen, så sendte jeg melding. Etter noen dager fikk jeg faktisk svar, da fortalte hun hvor hun bor, og sendte meg mobilnummeret sitt. Så da skal jeg kontakte henne litt i forkant av at jeg reiser. Hun gleder seg masse var det siste hun skrev.

Nå er jeg fryktelig spent. Hvordan vil dette gå? Får jeg kontakt med henne når tiden er der? Eller forsvinner hun som dugg i solen igjen? Med hva jeg vet, så er oddsene 50/50. Så jeg håper, håper, håper..

Dere som leser dette tenker kanskje at hun ikke vil ha kontakt med meg, at det på en måte sier seg selv. Nei, det er en omfattende historie her som ikke er min å fortelle. De som kjenner meg, de som har fulgt bloggen min over tid og kjenner litt til min bakgrunn vet at jeg levde et helt annet liv før jeg flytta fra nordnorge til Drammen. Det livet angrer jeg ikke på, det har vært med på å gjøre meg til meg, og det var min vei til hvor jeg er i dag, det livet jeg lever nå. Veien hit kunne jeg ikke vært foruten, for her skinner solen!

Min gode venninne fra fortiden har også en historie, den er lengre og bredere, og jeg vet hva som har skjedd og hvorfor ting ble som de ble, og hvorfor hun holder seg så anonym som hun gjør. Hvorfor hun ikke ønsker tiltrekke seg oppmerksomhet og ikke har profiler på alle plattformer i sosiale media som de fleste oss andre. Så nei, at hun «forsvinner» har ikke med meg å gjøre, det er ikke meg hun prøver unngå. Ikke det at jeg vet om hun prøver å unngå noen. Det eneste jeg vet med hundre prosent sikkerhet: vi er hjertevenner.

Det jeg derimot ikke vet noe om er disse 18 siste årene. Hva har skjedd? Det er tydelig at veien fortsatte å være bred og kronglete. Men nå har jeg altså funnet ut hvor hun bor, og jeg har et mobilnummer.. la det bli som jeg håper!!

Sånn ellers så skal jeg jeg på dette arrangementet som jeg nevnte. Så har jeg planer om å besøke et par steder der som er meg anbefalt, som jeg har hatt lyst å besøke i lang tid, men aldri blitt til. Så er det å kikke litt og se om det blir noe shopping, når jeg kommer hjem igjen er det jo straks bare en måned til jul.

Er jeg riktig heldig så finner jeg kanskje noen å ta en pubrunde med også. Er et bra uteliv der jeg skal. Jeg skal uansett spise masse digg mat, kose meg, og så har jeg en avtale med en medblogger om å møtes. Så ja det hele er veldig spennende, sommerfugler i magen og jeg gleder meg masse.

Liker dere denne bloggen, lik og del gjerne innleggene!! Og følg gjerne Bunny i egne grupper på Facebook og MeWe, dette er den mest alternative og beste bloggen i landet – velkommen!

Følg Bunny på MeWeLink!!

Følg Bunny på FacebookLink!!

#bunny #bunnytrash

15 kommentarer

Siste innlegg