Gloriosa på Hageland!

Gloriosa.

Hadde egentlig tenkt å ta min første tur i år til Nordbykollen i dag. Gleder meg til å sette meg ned der igjen og kikke utover denne flotte Elvebyen jeg bor. Herlig utsikt hvor man faktisk ser HVA man ser, hvis dere skjønner. Men nei, merker at jeg er ikke der enda, noe er ikke helt som det skal være. Men ut måtte jeg, og ut dro jeg.

Turen gikk til Hageland. Ikke gåtur, men busstur. To busser for å komme seg til, og to for å komme seg hjem igjen. Tar sin tid, men hjemme er jeg..

På Hageland var det kommet mye fine planter nå. Øverst ser dere Gloriosa. Helt amazing! 600 kroner. Artig bare å se disse plantene, selv om man har veldig lyst å ta med seg hjem. Men jeg var ikke der for min egen del, jeg var på vegne av borettslaget, som tillitsvalgt.

De er begynt å selge Chilli Klaus på Hageland. Dette er kvalitetsprodukter. Anbefaler Carolina Reaper på det varmeste, bokstavelig talt!

På slutten av fjoråret brukte jeg siste «rest» av budsjettet til å handle blomsterkasser. For ei uke siden cirka fikk jeg festet og hengt dem opp på muren langs hele fronten av blokka. Så nå kan dere liksom se at den minste blokka i bydelen her er den med flest blomsterkasser, da skjønner dere hvor blomsterkaninen bor. Og den balkongen som blinker og er full av planter.. ja, dere skjønner.

Anyways, i dag ble det 40 liter jord og 30 stemorsblomster. Dere kan prøve forestille dere hjemturen. Husk, jeg er bare en liten kanin, ikke en svær bamse. Dette er altså bare en del av prosjektet. Trenger 40 liter til med jord og ihvertfall 10-15 stemorsblomster til. Og så andre planter etterhvert.

En grei start.

Jeg starter med stemor og ser hvordan dette går. Det er enda nattefrost her enkelte netter, stemor tåler det, så derfor har jeg ikke begynt med andre planter enda. Det jeg tenker kan være største problemet er om dette får være i fred?

To ganger hittil i år har jeg måttet få skiftet skilter på veggene her, det er jo noen synes det er så flott å spraye dem ned med svart lakk! Skulle ønske jeg fikk sett dem, så skulle jeg sprayet dem, haha.. da hadde det blitt lurveleven og Allahu Akbar og denslags. Dere fikk med dere bomben som smalt på Furuset i Oslo i januar?

Nå har de arrestert noen med rulleblad lengre enn et hoppetau og bredere enn Erna Solberg. Så ja folkens det er bare å fortsette stemme på Ap, Høyre og disse flotte #50erikkenok-partiene. Så er det bare å synge «Ja vi elsker dette landet» hver gang det smeller. Husk halspastiller, kan bli mye synging etterhvert..

Anyways, jeg håper blomsterkassene får stå i fred. Da vil det bli riktig så fint her etterhvert. Akkurat nå er plantene nusselige små, men de er vannet, og nå er det blå himmel og sol.

Får se hvor lang tid det tar før små blomster titter over kanten.

Så det har jeg gjort på hittil i dag. Ble sliten jeg, helt ærlig. Så det blir nok ikke Hageland i morgen for å hente ytterligere ny sekk med jord og blomster til de kassene jeg ikke har fylt i dag. Satser på at jeg kan klare det mandag eller tirsdag, morgendagen vil jeg heller ligge på lading så vi kan kose oss på lørdag og kanskje ha litt sosialt samvær. Dere vet meg og lørdager, balkongkos og sånn. Dét er digg det, musikk, spritzers, spekemat, potetgull og chillidip. Blir ikke lei det nei, hehe..

Ja til livet!!

Nå skal jeg fikse meg en tassimo kaffebaileys, ta en røyk på balkongen og chille. «Prekas» 🐰

Liker dere denne bloggen, lik og del gjerne innleggene!! Og følg gjerne Bunny i egne grupper på Facebook og MeWe, dette er den mest alternative og beste bloggen i landet – velkommen!

Følg Bunny på MeWeLink!!

Følg Bunny på FacebookLink!!

#hageland #gloriosa #stemor #drammen #bunnytrash #bunny

4 kommentarer
    1. Herlig med blomster og du er flink som pyntet opp på blokka deres. Blir bra. Hageland er ren fristelse. Har lissom alt man kan tenke seg..Mye bussing.. Sånn er det.. Hjem kom du..
      Nyt kvelden 💜💜

    2. Koselig med blomsterkasser og stemorsblomster! Jeg har vært på gravene til mamma og onkel med stemorsblomster – det er kos å pynte litt! Ikke gjort noe hjemme foreløpig, men det kommer…! 🙂

      1. Greit å ikke forhaste seg, holde seg til Svibel, Perleblomst, påskeliljer og primula, slike som tåler frost. Jeg gjorde det enkelt med noen stemor, for jeg tenker det blir lobelia, geranium og litt større voksende planter i kassene etterhvert, og da må det være litt plass til dem 🐰

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg