Opp i høyden med Bunny!

Siden det er fredag i dag, altså fredag for meg, fordi jeg hadde søndag i går og lørdag dagen før, så var det jo passende med en tur ut i nydelig vær. I dag ble det briller fra Wish og en sixpence på toppen og jeg tuslet meg avgårde. Yes, igjen har jeg tatt turen helt opp i tårnet på Nordbykollen. Jeg var der for 12 dager siden (sjekk HER), og nå er det mye bedre å gå opp der. Praktisk talt ikke mer snø igjen, endelig!

Helt til topps, måtte opp i tårnet igjen. Var en del vind der oppe, og tårnet beveger seg, det er ikke innbilning. Tynne greier, men det er vel trygt, haha.. skrev meg opp i boken igjen i dag og det hadde vært mange innom. Forrige gang var jeg den eneste. Det kan ha noe med at «normale» folk har søndag i dag, og gjerne går tur på søndager, mens jeg har fredag og holder søndager hjemme på sofaen med musikk eller Netflix, en bok eller noe..

Møtte faktisk mennesker denne gangen, og to hunder. Skulle egentlig heller gjerne møtt noen ville dyr, det liker jeg bedre. Det hadde virkelig gjort turen. En frosk, en hoggorm, et ekorn, et rådyr, en elg.. jeg kunne gjerne møtt en krokodille, det hadde jo vært veldig snodig da, men det hadde vært himla kult! Men ingen dyr i dag altså. Jeg fant 36 elektriske sparkesykler på veien, vi er jo i 2023, så kanskje de er de nye dyrene. Dyr kombinert «Streeet Art».

Litt sånne ting og tang folk har satt fyr på så jeg også hist og her. Det er spennende å sette fyr på ting, noen mener det. Ikke for å grille pølser, men bare for kosen liksom, det er viktig å kose seg.

Det var en deilig tur, jeg følte jeg kom mye raskere opp denne gang. Da jeg satte meg på toppen for å kose meg med litt Solo Super under sola og nesten blå himmel kom jeg på at jeg hadde gått opp på tom mage. Ikke fordi jeg faster i dag, men hadde rett og slett ikke tenkt på mat.

Her har jeg tatt et par bilder bare for å ta bilder. Jeg har sett flere bloggere gjøre det, så spør de «hva ser dere»? Så svarer leserne at de ser både hjerter, aliens, fantasifugler og så videre. Ser dere noe inni dette treet da? Jeg ser litt av hvert.

Som denne steinen. Eller er det en stein? Kanskje er det en flodhest og det bare er baken på den som stikker opp der? Kanskje lurt å ikke gå så nærme..

Jeg har en finurlig ting når jeg går opp til Nordbykollen. Jeg går én sti opp, men havner alltid på en helt annen sti på returen. Jeg skjønner det bare ikke! Hvor mange stier er der?? Anyways, bak stien der ser dere Fjell, hvor snuppen min og jeg bor. Ser ut som bare et lite stykke rett frem, men det er en hel dal i mellom. Så jeg må helt ned, for å gå opp.

Her fant jeg en koselig plass å ta meg en røyk. Bruker ta meg en blås på toppen, men denne gangen måtte jeg ta det på returen. Var som nevnt veldig mye vind der oppe i dag. Holdt hendene mest i lommene, men jeg fikk filmet en TikTok fra tårnet.

Folk lager litt artige greier hist og her, dette skal liksom være en slags rasteplass. Jaja, fuglene liker det sikkert. Og andre små kryp!

Nesten nede på flata ser dere. Motorveibrua i Drammen. Home sweet home!! På veien opp til Fjell og hjem grublet jeg på hva jeg skulle ordne til middag, men snuppen min hadde kommet hjem før meg og laget kyllingburgere med ost og salat, servert med luftfriterte pommes frites av vanlig- og søtpotet. Passet meg helt utmerket. Elsker slike deilige dager som dette, ja til livet og kjærligheten 🐰

Liker dere denne bloggen, lik og del gjerne innleggene!! Og følg gjerne Bunny i egne grupper på Facebook og MeWe, dette er den mest alternative og beste bloggen i landet – velkommen!

Følg Bunny på MeWeLink!!

Følg Bunny på FacebookLink!!

#nordbykollen #tur #natur #drammen #bunnytrash #bunny

8 kommentarer
      1. Tusen takk Liv – mange som har ment at jeg burde være flinkere med egne bilder, men når jeg først glimter til med dem er de samme personene stille som i en bunkers.. men det er så digg å være på Nordbykollen, mitt favorittutkikkspunkt over Drammen 🥰

        1. Flott sted å sitte i fred og ro og skue utover. Belønning for å ha kommet seg opp. Det at noen skriker høyt om det ene eller andre for så å være tause er velkjent i mange sammenheng. Bare å undre seg over hvordan folk er og ikke er.

          1. Ja, det er nettopp det det er. Her i Drammen er det Spiraltoppen som er det berømte og populære utkikkspunktet. Populært fordi det går vei helt opp og det er kafé der, men de utkikkspostene som er gir bare overblikk over en liten del av byen, og det begrenser seg mer og mer utover nå da det kommer blader på trærne og sådan. Det blir liksom ikke gjort så mye for å ivareta de utkikkspostene dem laget til for noen tiår siden. Vedlikehold uteblir. Nordbykollen ser man byen på langs og det er berg øverst, så det er ikke mange tretopper som ødelegger utsikten. Folk er rare, lol.. litt moro samtidig som det er forundrerlig. Men jeg øver på å ta bilder, fremover nå skal jeg jo være litt mer aktiv utendørs, kan ikke bare faste for å redusere vekt, hehe.. samtidig er jeg litt rastløs og trenger dra på «oppdagelsesferder» 😜🐰

    1. Det er en flott tur det der altså! Super utsikt, litt slit, og god trim! Det tårnet hadde jeg droppa, da, pingle som jeg er! Så du har begynt å ta sånne hva-er-dette-bilder, hihi, love it…. og jeg ser både hjerte og ei and altså! Orden steinen er vel en hval? Liker rasteplass-treet ditt, perfekt! Kan tenke meg at det er velbrukt! Takk for flott tur, klem 😄😄

      1. Jeg må opp i tårnet når det født står der. Er jo ikke satt opp der for å være til pynt vettu. Ja, prøvde meg på et par sånne bilder, men det er visst bare du som ser noe, hehe.. Det er ingen hval, det er en flodhest. Ja det treet var kjekt for en blås og litt brus. Bare hyggelig, fint at noen vil være med meg på tur 😜

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg