Gjør det for barna i det minste!!

Jeg bruker prioritere å få til et bidrag for kreftsaken innimellom, og har brukt både bloggen og da i særdeleshet Facebook til å samle inn penger for å støtte forskning på kreft. Nylig hadde jeg et par sådanne innlegg på bloggen hvor jeg ga én krone for hver leser, klikk eller sidevisninger på bloggen. Den dagen ble det 1093 mener jeg å huske det var, så da ble det 1100 kroner til Barnekreft foreningen.

Kreft er det verste, grusomt. Og enda i dag føles det som om at det ikke skjer noe i kampen mot kreft. For hvert år som går så kjenner jeg stadig flere som får kreft. Nå siste 19 månedene mens alle har levd i fylt og redsel for covidviruset, så har jeg faktisk hatt flere venner og bekjente i livet mitt som har fått kreft enn som har blitt smittet av covid. Tenk det!

Jeg vet ikke ikke om det hjelper å ha innsamlinger og stå på i kampen mot kreft. Legemiddelindustrien er kynisk, kanskje de rett og slett ikke vil ha noen kur mot kreft, pengene de får for medisiner og cellegift er ofte viktigere enn menneskeliv. Dette vet vi, så muligens naivt å tro det er annerledes med kreftsaken. Og covidvaksiner, nei, jeg skal ikke ta opp den saken nå.

Det jeg derimot vil si er at uansett hvordan det ligger an, så vil ikke jeg gi opp, jeg må forsøke å være en av de som gjør noe. I mine år som ped.medarbeider i barnehage opplevde jeg to små jenter som fikk kreft, ei som ikke var fylt tre år engang, og ei på fem år. Rett før covidpandemien brøt ut så døde venninna mi av kreft, hun hadde hatt brystkreft og ble erklært frisk, så viste det seg at hun hadde fått blodkreft av cellegiften. Hun var en av mine nærmeste, savner henne hele tiden, har bilde av henne på balkongen som om jeg er redd for å glemme henne. Jeg vet jo det ikke skjer, men sånn er det bare.

I dag har jeg gått hjemmefra ned til sentrum, Bragernes Torg og hjem igjen. Jeg tok en liten omvei for å gå innom Elkjøp og kjøpe en pin for å støtte kreftsaken og registrere. Jeg tenker gå med denne pin på meg når jeg er ute i det sosiale liv, den kan være med på å bevisstgjøre, sette mer fokus på og kanskje påvirke andre til å gjøre noe for å støtte kreftsaken.

Egentlig synes jeg Elkjøp suger, elendig på service og har ofte kampanjer på ting de faktisk ikke har i butikkene. Liker ikke å handle der, men at de selger disse pin/nålene er jo en bra ting. Så kjøp en pin på Elkjøp eller hvor de måtte selge disse, og støtt forskning på barnekreft.

Eller Vipps gjerne en sum til 02099.

Dere kan også gå inn på sidene til Kreftforeningen og/eller Barnekreft foreningen og bidra der.

Link: Kreftforeningen

Link: Barnekreftforeningen


Kari-Anne, savner deg ❤️
Jeg har noen temagrupper som oppdateres etterhvert som det legges ut nye innlegg på denne bloggen. Håper dere vil være med der, og forhåpentlig like og dele innlegg slik at de når ut til flest mulig.

Følg Bunny Trash på MeWeLink!!

Følg Bunny Trash på FacebookLink!!

#kreftforeningen #kreftsløyfe #barnekreftforeningen #gullsløyfe #kreft #cancer #fuckcancer #bunnytrash

8 kommentarer
    1. Jeg mistet min pappa i kreft, og er livredd (har ikke sagt det til så mange) at jeg skal få det samme som ham. Så all forskning er viktig, og om de finner kurer, så tjener jo legemiddelindustrien på det også.
      Selv får jeg jevnlig påfyll av en form for cellegift, men har hørt at den er ikke så dyr som enkelte andre. Så alt er vel relativt, hva de tjener penger på. Men jeg liker det ikke, giften altså, for det er klart det har bivirkninger….. Så må man veie opp hva som er viktigst.
      Nå kommer jo rosa sløyfe snart. Og den pleier jeg alltid å støtte. Enten kjøper jeg pin, eller refleks, eller begge 🙂 Liker best refleksen, for den kan redde liv i dobbelt forstand 🙂
      Takk for fint innlegg, og ha en fin kveld ♥

    2. Kreft er grusomt. Mistet selv ei venninne for få år siden i brystkreft. Hun ble også friskmeldt etter flere år i den kampen. 2 uker etter hun ble friskmeldt fikk hun beskjed at det hadde spredd seg til skjelettet…Hun var en del i media om det..Hun ble bare 28 år, hadde en liten datter,helt forferdelig😢
      Betalte til barekreftforeningen sist du skrev om det, akkurat nå er jeg blakk, men skal støtte igjen👍❤️Så bra du skriver om det❤️

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg