Førstegangstjenesten (sesong 2).

(Foto: Nettavisen)

Hei og god morgen!

Nå ser jeg på sosiale media at det er mye hype rundt TV-serien «Førstegangstjenesten» sesong 2 med Herman Flesvig på NRK. Det er liksom premiere på sesongen i dag 12. november. Jeg har ikke engang sett første sesong. Kanskje jeg burde?

Aksel Hennie er med i denne nye sesongen i tillegg til skuespillerne fra den første sesongen.

Det skrives at denne sesongen av «Førstegangstjenesten» er større og mer episk i sin historiefortelling enn første sesong. Humoren skal være den samme, hysterisk, kanskje om mulig er humoren enda bedre nå skriver ungdommen.

Jeg vet ikke engang om jeg liker humoren, jeg blir ofte veldig sliten av norsk TV-humor. Men jeg liker komikere som John Brungot, Henriette Steenstrup og Else Kåss. Men det kan jo være fordi jeg har møtt dem og pratet med dem. De to førstnevnte har jeg vært på innspilling med og spilt inn scener sammen med.

(Foto: Bunny Trash)

John Brugot er rasende festlig, han fikk magen min til å krølle seg til enhver tid, også når kameraene er av. Hadde flere scener med han under innspillingen av serien «Allerud VGS», hvor jeg også møtte Herman Flesvig. På daværende tidspunkt ante ikke jeg hvem han var, og han syntes nok jeg var litt rar.

Jeg leser på Facebook at introduksjonen av rollefiguren til Aksel Hennie i «Førstegangstjenesten» sesong 2 hever historien, og de nye birollene fyller ut Flesvigs rollegalleri. Det heter seg at en ler masse og at Herman Flesvig klarer å heve sesongen til et nytt nivå. Humoren er nok på kanten til at en grøsser litt, og en kan bli litt flau over at en ler.

(Foto: Bunny Trash, privat)

Dette gjør meg nysgjerrig. Jeg synes ofte norsk humor er pinlig, men jeg ler sjelden. Kanskje fordi følelser som ‘pinlig’ og ‘flau’ ikke er det jeg ønsker å oppnå av film- serie og tv-underholdning?

Poenget er at det skrives mye om «Førstegangstjenesten» og det er veldig bra omtaler, det siste jeg leste er at når en har sett dette så ender det med at en vil ha enda mer. Så ligger det vel an til en sesong 3?!

Jeg burde kanskje se hva min tidligere «kollega» presterer her. Ikke det at jeg på noen måte fikk stiftet noe bekjentskap med Flesvig den gang, ord ble utvekslet, men vi er vel fra forskjellige planeter, og det var vel merkbart. Men bra kropp har han, første scenen jeg så han spille så ble jeg tatt litt på senga for å si det sånn.

(Foto: Bunny Trash, privat)

«Allerud VGS» var den siste innspillingen jeg var med i før jeg startet prosessen med å slanke meg 30 kilo. Jeg ble tatt inn i serien som lærer-statist, men havnet i flere situasjoner med Christian Skolmen (veldig trivelig mann) som spilte rektor, og dermed fikk jeg betalt for birolle og fikk flere scener og replikker.

Det endelige resultatet var at disse scenene ble klippet bort og hele serien var en farse. Både jeg og Anette Hoff ble radert i serien, hun hadde faktisk en hovedrolle. Jeg personlig lo bare én gang da jeg så «Allerud VG» (har jeg dårlig humor?) og det var en scene med Lisa Tønne. De skulle ikke klippet vekk dansescenen min, den hadde vært episk, og kanskje da hadde det blitt nok latter til en sesong 2.

Bildene i dette innlegget er mine private, unntatt det øverste av Herman Flesvig alene.

Anyways, har dere sett «Førstegangstjenesten» (uansett sesong)? Hva synes dere? Bra? Moro? Hva mener dere om Flesvig? Er dette en serie jeg burde se? Har dere sett Allerud VGS? Er «Førstegangstjenesten» så mye bedre enn «Allerud VGS» at dette kan være verdt å se? Takk for alle tilbakemeldinger.

(Foto: Bunny Trash, privat)

Liker dere denne bloggen, lik og del gjerne innleggene!! Og følg gjerne Bunny Trash i egne grupper på Facebook og MeWe, dette er den mest alternative og beste bloggen i landet – velkommen!

Følg Bunny Trash på MeWeLink!!

Følg Bunny Trash på FacebookLink!!

#nrk #førstegangstjenesten #hermanflesvig #akselhennie #henriettesteenstrup #elsekåss #allerudvgs #johnbrungot #christianskolmen #lisatønne #anettehoff #humor #serie #tv #komedie #bunnytrash

9 kommentarer
    1. Jeg har sett førstegangstjeneste og holdt å le meg skrullete…jeg lo masse av Allerud vgs og jeg… gleder meg til sesong 2 av først nevnte..vi har kanskje litt forskjellig humor, men tror absolutt du vil like førstegangstjeneste ❤
      Ha en superfin fredagskveld og hils snuppen og jentene ❤

    2. ..Men dette må da være 3 sesong av Førstegangstjenesten!? Jeg er vel rimelig sikker på at det har vært to tidligere sesonger hvor jeg har sett noe av den første, og hele den andre..(?) 😛

    3. Jeg kikket litt men slo av ganske fort. Syns ikke noe om språkbruket og den form for humor. Tenker på barnebarna min som skal få dette midt i fleisen. Med forbehold om at jeg traff på noen av de dårligste scenene…

      1. Hehe.. har ikke kikka enda, så jeg vet ikke hva jeg mener, når det gjelder barnebarna så tror jeg ikke det kan være verre enn hva dem lærer og opplever i skolene og dagens samfunn..

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg