Førjulsgave til dere bloggere på blogg.no – ho ho ho!!

Dette innlegget blir på en måte en oppfølger til innlegget jeg postet fredag for to dager siden: «Bloggere på blogg.no».

Da «Sophie Elise» postet sitt aller siste innlegg her på plattformen i begynnelsen av januar 2020 skrev hun at hun rett og slett ikke klarte mer. At å blogge kostet mer enn det ga, og at hun i seks måneder hadde blitt lei seg nesten hver gang hun logget inn på bloggen. Derfor valgte hun slutte å blogge, på tross av at bloggen den gang var hennes største inntekt. Hun skyldte på leserne som kommenterte. I et intervju sa hun derimot at hun anså konseptet blogg som en synkende skute, og hun så ikke noe poeng i å frivillig være med på forliset.

Det ble diskusjoner av dette selvfølgelig. Og svært mange mente at dette var slutten for konseptet blogg. Jeg var ikke enig. I mitt hode ville blogg overleve. Blogg.no hadde jo fremdeles slike som «Isabel Raad» som bragte mange lesere til plattformen. Men ganske nøyaktig et år etter Sophie Elise takket også Isabel for seg. Hun hadde ingen avskjedstale, i hennes siste innlegg ønsket hun sine lesere god helg.

Den som derimot holdt en avskjedstale som ljomet inne på plattformen var «Kokkejævel». Han skjelte ut bloggere for mobbing, hets og et giftig miljø. Det var som om han smalt igjen en dør og man kunne høre drønnet fra Alta til Antwerpen. Dette var i begynnelsen av 2022. Kokken hadde stort sett mellom 50 000 og 80 000 daglige visninger på bloggen. Så selv om han sluttet å blogge så lå han på toppen av listen. En annen blogger, kjerringa med baktankene, som har/hadde som konsept å hetse medbloggere fortsatte sin hets mot han, på tross av å gjentatte ganger ha lovet han å slutte med det, så da kontaktet han blogg.no og ba om å bli fjernet fra Topplisten. «Poff» så var han borte, inntil videre..

Vel et halvt år gikk så kom kokken tilbake. Eller.. han poster et og annet innlegg når han kjeder seg liksom, eller prøver selge unna noe krydder fra sjappa si. Men han dukker ikke opp på Topplisten, den har han reservert seg mot. Ifølge han selv så ønsker han ikke se navnet sitt plassert ved siden av giftige mobbere som er bloggere på blogg.no. Men likevel leser han bloggene deres og dukker opp i kommentarfeltene der. Jeg «skvetter» hver gang, for han er så sint og skriker ut masse greier og kjefter. Han kjefter på meg også. Jeg har alltid hatt et ambivalent forhold til «Kokkejævel» for jeg har aldri skjønt hva jeg har gjort han. Sist kunne jeg lese at jeg lette med lykt og lupe for å finne ting å mobbe «Monica Vederhus» med. Han påberoper seg å vite noe som han faktisk ikke vet noe om, men han er jo selverklært HKH og vet bedre enn oss andre. Den faktiske sannheten om hva som skjedde iht «Monica Vederhus» er for han irrelevant.. det falt han faktisk aldri inn å tenke at kanskje ting var omvendt.

Likevel, jeg har savnet kokken her inne på plattformen. Hans væremåte skapte mye liv, og han bidro til masse lesere til plattformen. Da han sluttet som hverdagsblogger drepte han på en måte konseptet blogg. Før han sluttet mente han at blogg som konsept ville overleve fordi man aldri slutter å lese skrevne ord. Vlogg og podcast og slikt vil trende i perioder, så dø ut, men et konsept som består av tekst, skrevne ord, vil overleve. Noe sånt skrev han, med sine ord da selvfølgelig. Og jeg var enig med han, akkurat det han skrev den gang hørtes veldig vettugt ut.

Men for at konseptet blogg skal overleve, så må jo faktisk det være bloggere som skriver tekster. Det skrevne ord kan ikke overleve uten ord. Og på blogg.no er det, med få unntak, ikke noen som skriver særlig med ord. Det er noen linjer og noen bilder, thats it. De fleste er i tillegg veldig ekskluderende for andre utenom bloggplattformen. Det meste er interne, innlegg til og for hverandre. Så kommenterer de hos hverandre, og har laget en egen klikk. Det er koselig det da, men ikke helt hva jeg selv var ute etter da jeg opprettet blogg på plattformen. Den type blogging jeg brenner for, med meningsytringer og samfunnsaktualitet, debattklima og denslags er nesten utdødd. Utenom bloggere selv så vet knapt folk hvordan å kommentere i en blogg, fordi bloggere jobber ikke lengre for å dra inn nye lesere.

«Kokkejævel» var den siste som dro inn et stort antall lesere. I dag ligger «Tomsmatprat» som nummer 1 på Topplisten på blogg.no. Tom er en hyggelig mann, vi har vekslet noen ord den siste tiden. Han er en ærlig og redelig kar. Drømmen hans er å utgi kokebok. Derfor jobber han hardt med bloggen sin og poster et par tre innlegg daglig. I tillegg til at han poster gamle innlegg (annen) hver time i Facebookgruppen sin med 32 K følgere. Aldri på mine 14 år har jeg sett noen blogger som har postet og jobbet så intenst med bloggen for å få mest mulig klikk. Kanskje «Monica Vederhus» da, men ikke til samme interesse.. muligens sterkt overdramatiserte overskrifter ødela noe der..? Hvor disse må poste en mengde innlegg holdt det for kokken å poste et eneste innlegg daglig. Han kunne også ta seg noen dager pause uten at det fikk konsekvenser.

Når man må poste så ofte og så intensivt så sier det seg selv at interessen for blogg er nærmest ikke-eksisterende. Det er som om en må true noen med pistol for å lese et innlegg, haha..

«Doc&Dask» og «Mamma på hjul» er vel de reelle mest leste bloggene i dag. Disse to poster kun et innlegg daglig. De frekventerer ikke masse blogg-grupper på Facebook og må gjøre masse greier for oppmerksomheten. Så all ære til dem som greier å få til noen tusen sidevisninger daglig. Nå er det jo en gang slik at disse to er blant dem som faktisk skriver tekster, er god med ord og greier skape engasjement..

Åååå.. nå skriver jeg mye her. Søndagsskrivekløe. Jeg må snart begynne å komme til poenget. Jeg nevnte at «Tomsmatprat» jobber såpass med bloggen, og poster så mye som han gjør, for å få inn penger til å utgi egen kokebok. Gjør han ikke dette så faller bloggen som en murstein. Han er snart i mål med å utgi bok, og det er bra. Håper den selger som «Oscars trippel sjoko» gjorde da den kom i butikkene. Men jeg tror at når Toms drøm er oppfylt så vil bloggingen avta. Det vil begrense seg hvor lenge en kan reposte gamle innlegg i sosiale media for klikk. I går så jeg han postet et innlegg med oppskrift på basilikumsalt. Jeg klikket ikke inn på det innlegget. Det var nok ikke mange som gjorde. Altså basilikumsalt lager man med å blande basilikum og salt. Hehe..

Så dét er hva JEG tror, at Tom blir ikke så veldig lenge til her som aktiv blogger. Og så har vi «Mamma på hjul», jeg er så glad for den tid hun har blogget. At jeg har fått blitt kjent med henne gjennom bloggen, at jeg har fått den ære av å bli venn med henne også privat, at hun tok meg «inn». Helt fantastisk menneske! Men «Mamma på hjul» meldte for snart et år siden at til våren kom hun til å slutte blogge. Hun har ikke sluttet, men fra to innlegg daglig ble det et. Og nå er det ikke hver dag hun blogger. Det er som når man strikker noe, mot slutten feller man av masker. Siste maske felt så er genseren ferdig. «Mamma på hjul» feller masker nå..

Dere skjønner hva jeg skriver, dere ser hvilken vei det går med plattformen nå, og med blogg som konsept? Innlegget jeg postet for to dager siden «Bloggere på blogg.no» var på en måte postet for å sjekke en siste gang om det eksisterer bloggere som vil kjempe for konseptet, for bloggs eksistens. Det var det faktisk ikke. Ikke en eneste blogger hadde noe å si om saken. Men én leser, Verdande, mange bloggere kjenner til henne. Hun skrev i kommentarfeltet mitt om sine observasjoner, og i bunn og grunn ser hun det samme som meg. Bloggere som skriver for egen del, for å ha en «boble» – ikke for et publikum. Ikke for å skape engasjement og interesse. Det betyr en eneste ting. Det er over!

Det har vært utrolig mye bra på blogg, 14 år har jeg vært her. Møtt så masse fantastiske mennesker, fått så masse tilbakemeldinger, jeg har stått på og jeg har nådd til mange. Helt herlig! Bekjempet insekter har jeg også gjort inne på blogg faktisk. Har ikke sett et eneste insekt her inne etter jeg var i Stavanger faktisk, haha..

To fantastiske damer jeg må nevne før jeg avslutter dette innlegget: «Gryende» og «Vibbedille». Sistnevnte postet DETTE innlegget i dag, og det burde dere alle lese!! Har dere lyst å gjøre noe bra for andre, så leser dere det innlegget!! Og deler det!!

Så til slutt, endelig, tenker nok dere som har orket lese helt hit…. denne førjulsgaven til dere bloggere på blogg.no. Det har seg nemlig slik at jeg er i den situasjonen at jeg kan sørge for at alle dere (unntatt Tom og Helene akkurat i dag da) kan klatre en plass opp på denne Topplisten alle er så opptatt av. Ja, det er jo besynderlig hvordan alle liker så godt å klatre på denne listen, uten å faktisk måtte gjøre særlig for det.

En plass opp må jo falle i smak for «Monica Vederhus» spesielt, hun som i sin tid ble observert i slike hjelpegrupper på FB. Grupper der man kan spørre om  noen trenger en kaffekanne, vannkoker, sengesett eller noe. Altså man hjelper hverandre, noen kjører flyttelass, gir råd og tips og så videre. Der spurte Monica om folk kunne hjelpe henne å dele bloggen hennes, hun ville jo til topps. For all del, ikke noe galt i å spørre, hehe, det er jo en ærlig sak. Monica er jo et ærlig og redelig menneske. Ta det fra meg, jeg vet! Snart rykker du opp en plass Monica!

Og så «Kjerringtanker» da, bloggeren som kan gå over lik for å komme opp på Topplisten. Det er cirka 3 år siden. Jeg husker ikke om jeg gjorde et søk på mitt eget bloggnavn, eller om noen sendte meg disse innleggene «Kjerringtanker» hadde skrevet om meg. Jeg klødde meg i hodet og skjønte lite. Hvorfor skrev denne damen slike stygge ting om meg? Jeg hadde aldri krysset hennes ferd, aldri møtt eller sett henne før. Ikke kommentert eller lest bloggen hennes. Jeg ante overhodet ikke hvem hun var. Og ute på nett lå disse innleggene om hvor fæl jeg var, rasist ble jeg kalt. Analyseringer av meg som jeg overhodet ikke kjente meg igjen i. Så leste jeg bloggen hennes da. Og jeg skjønner jo nå i ettertid at dette bunner i liten selvrespekt og dårlig selvbilde som skal dekkes over med å tråkke på andre. Det er slik jeg tolker det.

Jeg fikk så med meg hvordan hun hver eneste dag hetset og plaget «Kokkejævel». Og hun ble bare verre når hun fikk reaksjoner. Hun forsøkte seg på flere, og de som ignorerte henne sluttet hun hetse. Altså vi har og har alltid hatt bloggere som ikke leser andres blogger. Og hvorfor skulle dem lese «Kjerringtanker»? En hetseblogg? Så hvis hun ble ignorert av de hun forsøkte hetset så stoppet hun, hvis hun fikk reaksjon så var det moro. Desverre reagerte kokken. Dessverre for han. Moro for kjerringa. Kokken skrev at det gikk på psyken hans, at han bokstavelig talt ble psykisk syk av det hele, og enda i dag fortsetter hun, innimellom kommer en og annen løgn. Om han. Om meg. Alt for oppmerksomhet, for å komme videre opp på Topplisten. Å nevne kokkene på blogg gir klikk. Leser man «Kjerringtanker» så ser man tydelig at dama hater menn, og misliker pene jenter. Ikke at det er så fortjent Brit, men nå skal du snart få klatre ytterligere minst én plass opp på Topplisten, hehe.. du trenger ikke takke meg. En dag havner du sikkert helt på toppen også, med cirka 300 sidevisninger eller whatever. Så blir du dronningen på blogg, så håper jeg at du synes reisen din dit har vært verdt det!

Dette ble mitt lengste innlegg på lenge, men takk til dere som leste hele, håper dere liker førjulsgaven, og riktig god jul når den tid kommer!! 🐰

Den gang det var lesere på blogg!

Liker dere denne bloggen, lik og del gjerne innleggene!! Og følg gjerne Bunny Trash i egne grupper på Facebook og MeWe, dette er den mest alternative og beste bloggen i landet – velkommen!

Følg Bunny på MeWeLink!!

Følg Bunny på FacebookLink!!

#blogg #bunnytrash #bunny

35 kommentarer
    1. Takk som deler <3
      Jammen har det vært mye her på blogg.no og før kokkenes tid var det skikkelig catfight her på blokka. Det var den gang dagens store influenceren var veldig unge og søte(??) ungpiker. De konstruerte krangler som ble 1.side i VG og Nettavisen, det var tider det hehe De fikk det til, på sin måte. Nå er blogg.no for internt, eg kommer heller ingen vei om det er sånn det skal være – Så ja, tiden vil vise og hvis "alle" legger ned bloggen sin er det nok bare topplinja igjen, men spørs om det er sååå mange klikk igjen da 🙂

      Lag deg en herlige kwell Bunny!
      Klem VIbbe

      1. Ja, husker spesielt den arrangerte fighten til Sophie Elise og Therese Charlotte Margrethe Nielsen. De fikk det til ja, men den gang så ble jo bloggplattformen promotert av selskapet som drifter. I dag er ikke såkalte «bloggere» interessert i å nå ut, som Verdande sa, de skriver for egen del, for å ha en «boble» – ikke for et publikum. Tenk deg at blogg.no faktisk har over 700 «aktive» bloggere, altså 700 bloggere som hver og en har under tusen daglige sidevisninger. Over 600 har INGEN sidevisninger. Nå er det gått dithen at KT får drømmen sin oppfylt, nummer én på blogg, hun blir dronninga på blogg med sine klikk mottatt av Solliv og Bien 😜🐰

    2. Jeg leste hele😂Mye sant i det du skriver ja. Blogg.no dør nok ut etter hvert. Min plan har alltid hvert å lage en egen nettside. Sånn som flere andre kokker har. Jeg vet ikke når det blir, men blir nok ikke i år. Har alt for mye annet å gjøre. Bok kommer om noen uker, så det blir gøy. Det koster litt med egen nettside også, så trenger fortsatt klikk ei stund til😂

      1. Det er imponerende når noen leser hele 😂 stjerne i boka til deg! Slik jeg ser det så er blogg.no lagt død allerede, så du får gjøre så godt du kan og skvise ut restene av hva som er igjen, så blir det både bok og nettside. Kult å oppnå drømmer og mål. Jeg skal klikke innom deg når du legger ut noe mellom måltidene, spesielt når det kommer innlegg med 17 bilder eller mer til noens forargelse 😜🐰 hehe..

        1. Ja, hadde akkurat over 17 fra kveldsturen😂
          Ha en fin kveld videre. Nå blir det tv her fram til leggetid☺️

      1. Vel, jeg tenker at fremover nå trenger ingen bekymre seg for å komme på min dårlige side. Jeg er mett nå. 14 år på blogg er lenge. Men velkommen til deg da, håper du har noe å komme med, jeg kommer til å titte innom deg skjønner du 😜 bare hyggelig forresten 🐰

    3. Nej, men snälla.. Det var då inn i helvete till kanin-tjäfs på dej nu då! 😛 😛 😛
      – Siden en god del av den jobbingen jeg er pokka nødt til å avsette tid til foregår i helgene, så har jeg altså ikke fått lest meg opp på det som er utkommet i løpet av de siste 48 timer enda, -herunder det respektive innlegget. Men nå fremgår vel poenget i dette temmelig greit her, så…
      – Altså.. Det er vel neppe noen hemmelighet at jeg er villig til å legge innsats i en snuoperasjon for blogg-genren. Om jeg ikke hadde vært det, ville jeg ikke ha ilt hjem for å stable sammen et innlegg for dagen etter 7-8 timer hvorav det nærmeste jeg kommer pause, er den halve røyken jeg sniker til meg i det jeg går fra det ene lokalet/avdelingen til den andre. *hehe*.
      Men når det er sagt, er det ikke VI som er problemet, men det møkkaselskapet som tviholder på eierskapet av denne plattformen! Jeg ville snarere satt en god chunk penger på at det snarere er kvaliteten på det som gis ut som ene og alene har æren for at blogg.no ikke har gått kjepprett til helvete for lenge og vel siden, sånn som Egmont har bedrevet regelrett sabotasje av eget underselskap siden de rosabloggenes tid var passé!
      Jeg har vitterlig ingen kvalifikasjoner innen markedsføring- og ledelse av konsernbedrifter, men ikke desto mindre, er jeg 100% sikker på at de bloggerne som tok over etter det rosa fjaset, -altså oss, har et potensial som går hinsides ut over det disse noen gang har hatt! Det kommer helt enkelt av at jeg faktisk er temmelig stø på elementær matematikk generelt, og +/- spesielt. Følgelig har jeg derfor klart å regne meg frem til at et konsept som favner et sted mellom 50-75% av befolkningen pr. d.d. potensielt vil kunne nå ut til satans mange flere enn et konsept hvis målgruppe stort sett begrenser seg til unge jenter fra 15-25. I TILLEGG, innebærer det å ha gjennomslagskraft hos et voksent publikum at annonsørene blir deretter. Det vil jo f.eks være fullstendig meniningsløst for Audi å henvende seg til en målgruppe der majoriteten ikke en gang har flyttet hjemmenfra, mens de resterende stort sett består av studenter og de som fremdeles er avhengig av å foreta regelmessige turer fra sin første leilighet til foreldreheimen for å få vasket klær, og ikke minst hente proviant de siste 2 uker av mnd. for å kunne overleve. Men så snart det blir snakk om å nå ut til de på en 35+, blir det imidlertid noe ganske annet! De innen den rosa aldersgruppen som HAR penger, er enten tilhørende de 10-20 som av, for meg, ubegripelige grunner virkelig gjorde success, eller tilhørende de bortskjemte forvokste drittngene som vil leve på ‘pappas penger’ til den dagen de dør. – Og da er det uansett ikke DE man som annonsør har som formål å innynde seg hos, men det respektive opphavet..
      Alt den forbannede mediekonsernet trenger å gjøre for å gjøre blogg.no til en langt større pengemaskin enn det noensinne har vært, er å la oss tilgang til en plattform som vi kan bekjentgjøre vår eksistens til dette publikummet! Men neida! Egmont velger snarere å legge ned hele side 2, som i sin tid profilerte de rosa left, right & center, og det så til de grader at de til og med frøs fast den listen de hadde (med daglige oppdateringer) over blogg.no’s topp 15! Ei heller ville Harm & Hegseth kunnet dedikere store deler av programmet sitt på VGTV til å sitte å scrolle nedover hjemmesiden (hvilken som kjent er bestående av bloggutgivelser fra ende til annen) mens de la ut om at det ikke var en eneste blogg igjen, og derav kunne erklære hele forbannede genren for død og begravet, om dette ikke, direkte- eller indirekte, var klarert med egmont på forhånd! – Ikke engang en tråd i Kvinneguiden, er vi blitt forunt!
      Men ødeleggelsen, derimot, har ikke stoppet her! For ikke bare har de fjernet den gulroten bestående av den ekstrapromoteringen på sidetoppen for de som var blant de topp 20! Analytics-funksjonen, som iallefall for meg var et jævlig hendig verktøy, forsvant, for så aldri å komme tilbake, i tillegg til at forsøk på å få denne opp og gå på egen hånd ikke avstedkommer annet enn et ‘fuck you’ i form av at den oppsatte linken for gjenopprettelse ikke lenger funker.. At også delingstasten til fb kommer og går etter eget forgodtbefinnende, er bare toppen av isfjellet..
      – Fra mitt ståsted, lukter dette så til de grader selvsabotasje at jeg faktisk går ut i fra at det hele er grunnet i konkursspekulasjon. – Altså at de opererer med det mål for øyet at selskapet skal gå konk, hvorpå de har tatt de nødvendige grep for at dette skal avstedkomme med en gevinst. Egmont er tross alt et gigantkonsern, og sånt oppnår man ikke uten å vite hvordan man gjør et foretak lønnsomt. M.a.o er det no fucking way de ville driftet blogg.no på dette viset dersom det ikke var økonomisk motivert.
      Hva som provoserer meg i så måte, er den ikke-eksisterende respekten de har for oss som utgivere. En betydelig andel av oss, altså de som ikke er innkludert i partnerprogrammet, jobber jo til og med gratis for de! Da kunne de jo i det minste ha solgt til noen som faktisk ønsket å drive selskapet istedet for å ødelegge det! Jeg har faktisk gått til det skritt å boikotte alt av blader og bøker som utgis av Egmont, så om ikke annet, så kommer jeg til å kjempe for at de ikke skal få den konkursen på ren, skjær trass!! 😛

      1. Jeg er ikke enig med deg. For på tross av rosabloggernes fjas, så var de aktive bloggere, to tre innlegg om dagen. De sto på, og de var mange bloggere. I dag er det cirka 700 «aktive blogger», hvilket betyr at de poster innlegg innenfor 3 måneders mellomrom!! Men hvor mange poster daglig? 20? 30? Det jeg ønsker er at Egmont skal promotere, men er ikke 20 stykker veldig få å bruke tid og ressurser på? Og er det noen av disse 20 som faktisk pusher Egmont? Når det gjelder headeren på forsiden, nå blir jo topp 20/40 lagt ut med store bokstaver og bilder. Den headeren viste jo bare hvem som postet siste innlegg av de aktive bloggeren på toppen. Og GA funker som bare juling, jeg ser hvor mange som er inne på bloggen min til enhver tid, hvor i verden leserne befinner seg, hvilke innlegg de leser, om de bruker mobil, nettbrett eller pc, om de er menn eller kvinner, hvor mange sudevisninger i løpet av dagen, uken ig måneden. Jeg ser antall lesere i tillegg til sidevisninger osv osv. Ser flere som sier at de ikke ser statistikk, og det er flere ting som blir påstått, som ikke stemmer. Så det sier jo bare meg at bloggere enten følger lite med selv, eller er lite engasjert. Det popper også opp nye blogger, som forsvinner like fort. En del av de såkalte aktive bloggerne som er her er her for et felleskap med innlegg som utenforstående ikke kan relatere til. Sine egne «bobler» på en måte.

    4. Hei🙋‍♀️ For meg som er ny her, er jo dette interessant lesning. Jeg leste (nesten) hele. Skummet bare bittelitt noen steder😊

      Jeg har blogget i mange år på en annen plattform. Å komme hit har vært stas fordi det er et slags fellesskap. Det har jeg ikke hatt på blogger. Jeg har flere her jeg har mye kontakt med, og innimellom stikker jeg innom deg og Tom for å be om råd, synspunkt. For jeg har måttet varme på litt her. Se litt hva det skrives om osv. For meg har dette vært hele forskjellen. Skrivegleden er den samme.

      Jeg var lenge, og er det litt fremdeles, skeptisk til listeplassering og hvordan det kan påvirke når og hva vi skriver. Så er jeg ikke innmari glad i reklamen. Jeg angrer ikke på byttet, men dette med de interne stormene må jeg si jeg er overrasket over. Ikke positivt.

      Jeg skal ikke uttale meg offentlig om dere som er mer eller mindre en del av dette, enten ved å trakassere medbloggere (det er vel alltid beskyldninger mot hverandre eller og som jurist blir jeg jo alltid nysgjerrig på hva man legger i ordet trakassering) eller hvem som er «virkelige «bloggere med potensiale for å dra lesere til bloggen.

      For meg er dette ikke så veldig interessant. Å stadig uttale seg om hverandre, særlig i nedsettende termer – er det noen fremtid da?

      Jeg har skrevet i mange år, rett og slett fordi jeg er glad i å skrive, jeg skriver om det som opptar meg i øyeblikket. Etter mange år som leder i akademia var jeg ganske utsultet på å kunne skrive fritt uten å knyte sammen språk som vi må være veldig presise med i jussen. Og som tidligere leder, så hadde jeg behov for å kunne være personlig. Jeg har en spesiell historie.

      I det siste har jeg tatt skrittet litt lenger og skriver om personlige reiser, et innhold som jeg ikke vet om engasjerer andre enn de som opplever de samme ting. Noen ganger skriver jeg for å male litt rosa, fordi jeg liker å fokusere litt rosa når verden blir svart. Også videre. Så prøvet jeg, som her å lese litt andres innlegg. Aller helst med positiv freeback. Jeg har aldri hatt mange lesre, mellom 50-100 er vanlig. Jeg håper det kan være plass til sånne som meg også.

      Jeg håper at det fremdeles er plass til alle. Og at hver og en av oss konsentrerer oss mest om det vi selv ønsker å bruke bloggen til. Og lar resten ligge. Da har bloggen en mening synes jeg, At det er et sted å ytre seg. Uten å måtte gå gjennom redaksjoner og bli antatt mm.

      Sånn som jeg leser noen av dine innlegg, så er du også mye opptatt av hva andre driver med. Og det er ikke alltid positivt. Så har du jo nå annonsert flere ganger at du vil trekke deg. Jeg syntes det ville vært fint om du evt kunne gjøre det som en beslutning som står på egne ben i stedet for å trekke inn hvordan alle andre bloggere ødelegger.

      Personlig håper jeg du fortsetter å skrive. Om de tingene du er opptatt av den dagen. Ikke det interne livet på blogg.no.

      Med ønske om en god dag, og slt godt ønskes din vei.

      1. Javel. Mye faktafeil og feiloppfatninger her, og du har jo allerede gitt beskjed om at du ikke vil besvare mine tilsvar her, så da er den grei. Lykke til videre med innleggene du selv skriver om det interne livet på blogg.no. Fin fin dag til deg.

      1. Innlegget har blitt tolket svært så forskjellig. Det er allerede postet innlegg om på plattformen at jeg påstår at innleggene til bloggere er ikke gode nok. Men det er ikke så nøye. Den som leser mellom linjene her, og avslutningen skjønner sikkert budskapet hvis viljen til å skjønne er der. Fin fin dag til deg også, kos deg masse 🥰

    5. Bloggere som skriver hvilken dag det er i dag, værmelding, bloggere som skriver om hverandre.. gjeeeesp.. mitt eget liv er meget mer spennende, jeg titter innom deg og Docogdask, leser meg opp hos Mamma på hjul innimellom.

    6. Det var langt innlegg Bunny, men jeg kom meg gjennom det 🤗.

      håper nesten du tar feil og at blogg.no ikke går mot slutten.

      Jeg er innom enkelte, bl.a mamma på hjul, kjerringtanker har jeg lest innimellom men da har det ikke vært noe mobbing, mer det å utfordre en til å komme seg over dørstokken eller noen politiske innspill.

      Monica… har sluttet å lese, det ble litt for mye klikkbaits og det hun skrev om fanget ikke helt oppmerksomheten min, dessverre.

      Jeg har funnet andre, som har mer liknende verdier som meg selv.

      Også deg, du får meg til å tenke meg litt ekstra om og fundere på ting. Både positivt og negativt.

      Forsatt fin kveld til deg og dine.

      1. Jeg tror blogg.no allerede har nådd slutten. Ikke sånn og forstå at de fjerner plattformen og at de som blogger ikke får skrive bloggene sine lengre. Men det blir som dagbøker å regne, man skriver for seg selv. Selv kjenner jeg ingen rundt meg som leser blogg.

        Mamma på hjul har en fin blogg, man blir gjerne rørt, ler noen ganger, hun er god å formidle..

        Kjerringtanker, ja kan tenke meg det handler mest om politikk i disse dager. Men rart er det med de der ute som ikke enda har fanget opp hvordan hun er mot enkelte med konseptet sitt. Men det er noe med at en merker det vel mest når det er en selv som er målskiven.

        Monica ja hva kan man si..

        Fint at du har funnet noen verdier i bloggen min den tid den har vært her, takk for dét.

        Ha det godt kjære deg 🐰

    7. Eg måtte lesa det to gonger, og tenka meg om fleire gonger før eg kommenterte her.
      Det verte trist utan den daglege dosen Bunny, men eg skjønar deg godt.
      Som det står i skrifta, der er ei tid for alt, og ein dag må det ta slutt.
      Skal du blogge berre for å blogge, eller for å tilfredsstille leserane, verte det ganske meiningslaust, og dertil slitsamt.
      Sjølv om du er mett nå, vonar eg du slenger inn eitt innlegg i ny og ne.
      Og det skal du vite, du verte sakna.
      Til slutt vil eg takka for fylgje så longt, og monge interessante, og inspirerande innlegg.
      Lykke til vidare i livet.

      1. Veldig verdsatt denne kommentaren din, godt at noen leser og skjønner hva jeg skriver. Skal aldri si aldri når det kommer til nye innlegg. Jeg elsker jo å skrive så.. men inntil videre prøver jeg å holde meg mest mulig unna plattformen.. må le litt faktisk. Har ikke skrevet noe nytt innlegg på en uke, kikket innom forsiden og ser at jeg ligger likevel i dag som nummer 2 på topplisten. Så mao så er det ikke særlig mange andre bloggere som engasjerer… får nesten dårlig samvittighet av å være borte. Blogg.no uten Bunny virker kjedelig, haha.. 😜🐰

    8. Jeg har knapt nok vært innom blogg på flere uker, så lesing tar tid. Men nå har jeg klart å tygge meg gjennom dette innlegget ditt, og må bare atter en gang si meg enig. Trur nok mye av dette er medvirkende til at jeg har mista piffen totalt til å være aktiv her inne. Alt for mye repriser og drittslenging – for å sanke noen få, hundre klikk. Akk ja!

      1. Jeg er også i en periode hvor jeg har mistet litt piffen. Det ble liksom ikke bedre etter jeg postet dette innlegget. Selvfølgelig har flere bloggere lest hva jeg har skrevet og postet sine innlegg om dette. Det jeg synes er trist er at blant annet en ny blogger her inne postet et innlegg og skrev at jeg hadde sagt at jeg mener bloggerene her inne skriver for dårlige innlegg. Jeg er så utrolig lei av at andre her inne vrir på hva jeg sier. Det jeg faktisk har skrevet er at veldig mye av blogginnleggene er interne, og da ikke appellerer til lesere utenfor bloggboblen. Men hun fikk jo et par hundre klikk ekstra for å nevne meg da, bare synd at de ikke kan forholde seg til hva jeg faktisk skriver, i stedet for å konstruere en annen virkelighet.

        1. Forbanna synd det der, at folk vrenger og vrir på ting og fremstiller de helt annerledes enn slik det er meint 😔 Det ser dessverre ut til at enkelte ikke klarer å skape spenning i hverdagen uten å la det gå utover andre.
          Tenker på dæ ❤️

          1. Ja, hvorfor kan de heller ikke bare dele innlegget mitt, istedet for å lage et nytt innlegg om mitt 😜 takk, og go’klem til deg 🥰🐰

    9. Jeg håper ikke blogg.no er på vei ut… Jeg koser meg her… deler min tanker og bilder og …. ja det som faller meg inn 🙂 Higer ikke etter noen topp-plassering – men er glad for at noen er innom meg og leser og legger igjen kommentarer av og til.
      Om man ikke vil være på blogg lenger – så slutter man. Jeg tjener ikke ei krone… det er en hobby 🙂 Og jeg har jo venner her inne som jeg møter sånn ca en gang i året eller to.
      Vi får se… men enn så lenge deler jeg. Det er en fin plattform å dele på 🙂
      Og det er litt tidlig med GOD JUL ennå 😀
      Lag deg en fin fin lørdag 😀 God helg!

      1. Blogg er vel ikke på vei ut, men faktisk talt ute. Når du leser dette innlegget så viser vel «utviklingen» tydelig det. Derfor miniblogg ble fjernet i september 2022, og etter det har interessen for blogg dalt ytterligere. På blogg .no står det følgende «Etter flere års synkende bloggaktivitet ønsker vi å samle våre aktive bloggere på en plattform med flere muligheter for bloggerne». Det som er synd er at blogg.no gjør ingenting for å vise at plattformen eksisterer. Det har vel med at folk bruker plattformen som dagbok, hobby og for å være en del av et lite felleskap. Det hele blir veldig internt, så sånn sett så skjønner man jo hvorfor blogg.no ikke promoterer plattformen. Det er svært lite debattklima her. Jeg liker godt mange av bloggerne her inne, og synes det er en fin bonus å bli kjent med dere, og at jeg har blitt venner med noen irl. Men personlig blogger jeg for å nå ut, og håper det dukker opp flere bloggere med konsepter som kan tiltrekke lesere hit. Det jeg synes er trist er at etter jeg postet dette innlegget var det en ny blogger her inne som postet et innlegg og skrev at jeg hadde sagt at jeg mener bloggerene her inne skriver for dårlige innlegg. Jeg er så lei av at at andre her inne vrir på hva jeg sier. Det jeg faktisk har skrevet er at veldig mye av blogginnleggene er interne, og da ikke appellerer til lesere utenfor bloggboblen. Men det er jo snart jul da kjære deg, hehe.. ha en fin søndag 🥰🐰

    10. jeg leste hele innlegget og jeg er enig med deg ,jeg leste innlegga til kjerringtanker også før helt til kokkjævel sluttet ,da ble jeg mektig lei hele kjerringtanker og sluttet å lese innlegga hennes ,jeg er ikke glad i mennesker som ikke har annet å skrive om enn negative ting om andre ,godt slikt kommer frem og blogg.no burde gitt beskjed om att slikt ikke var tillatt ,trist men sånn er det velk mange steder

      1. Jeg er ikke helt uskyldig selv, men jeg står på mitt om at mine «nedsettende» kommentarer her om KT og et par andre er tilsvar/og motsvar til deres innlegg om meg. Jeg har ikke noe imot å bli omtalt av andre bloggere, men jeg synes da at disse kan forholde seg til sannheten når de først legger ut om meg. Det er utrolig vanskelig å ignorere når de poster slike innlegg, og enda vanskeligere å ikke komme med innlegg som motsvar/tilsvar. Jeg vet jo at når jeg kommer med disse svarene så eskalerer konflikten ytterligere. Dette har siste månedene tatt fra meg litt av gleden med å blogge, og jeg føler selv at innleggene mine og bloggen har blitt dårligere og fått lavere kvalitet. Derfor har det blitt mindre blogging i det siste. Nå har jeg ikke skrevet noen innlegg på en uke, har hatt fokus på helt andre ting.

    11. ja noen ganger må en bare trekke seg litt tilbake og være i livet der en er selv ,er litt der jeg også ,bruuker ikke like mye tid her inne nå som mannen også er hjemme og vi er to i heimen ,var noe annet når jeg gikk her og tulla alene

    12. heheheh ja snart er jula her uansett – og jeg er ferdig med EN julegave…. så jepsipepsi! Jeg forstår hva du mener ang bloggen – helt klart 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg