Trist nedgang for bloggere på blogg.no!

Jeg skulle ønske Egmont (blogg.no) ville promotere litt for denne bloggplattformen og vise at blogg faktisk enda eksisterer. Jeg tenker, de trenger jo nødvendigvis ikke promotere individuelle bloggere, men plattformen som en helhet. Liksom få en annonse ut hist og her på det store internett hvor det står for eksempel «Klikk deg inn på blogg.no, masse morsomme og spennende blogger», eller noe sånt..

Jeg satt og tittet litt i morges på Topplisten hva bloggere på plattformen angår. Jeg synes det er trist å se nedgangen. Nedgangen av lesere og sidevisninger, tall som daler raskere og raskere. Nå er det nesten som når man ser Coyote Ulv i fritt fall etter nok et mislykket forsøk på å fange Bippe Stankelbein. Hmeep, hmeep.. Tenke seg til at en trenger ikke 1000 sidevisninger engang for å havne på topp 10, har man 300 sidevisninger så er man garantert plass på topp 20. Har man 32 sidevisninger så er man inne på Topplisten, der er ikke mer som skal til.

Jeg synes ikke det er så lenge siden det var en stor bragd å i det hele tatt titte innom topp 200-listen som den gang var.. Her går det unna Gunnar!!

Jeg er ikke så veldig opptatt av listeplasseringer, men jeg ønsker virkelig lesere til plattformen. Å bevare plattformens eksistens.. ingen pølseboder holder åpent hvis ingen kjøper pølser der liksom..

Det er noen gode blogger på blogg.no innimellom alt, egentlig ganske mange! Så det burde være vel verdt å promotere plattformen!!

Jeg kan til eksempel nevne «Vibbedille» som bedriver hobby og lager masse morsomme greier av leire, cernit, perlerier, strikking, hekling, maler, tegner. Hun er utrolig kreativ. Hun er også en del ute i naturen og oppmuntrer til bevegelse, trim og god psykisk helse. Plutselig dukker der opp en og annen Giveaway også.

Bloggen «Gryende» har en del samfunnsaktuelt hun tar opp, med en litt morsom vinkling, og sper på med gode bilder, hun er veldig glad i katter og har mange av dem.

«Torjus Dølo» som oser av satire og sarkasme i sin islamkritikk.

«Livet med Vesla», mammaen som velformulert tar opp ting fra privat og samfunn med en ofte veldig fin humor.

«ZoeticWorld» er på landeveien nå og deler helt fantastiske bilder fra vår flotte natur i Norge, samtidig sper hun på med et herlig og fargerikt språk.

«Mamma på Hjul» skriver dypt og sterkt om livet sitt med ALS, hun er ikke til å komme forbi. Hun er veldig flink å ordlegge seg, fascinerende er det jo også å vite at hun faktisk skriver med øynene..

Du som leser dette, ta en titt innom disse bloggene, muligens gir det deg noe, og disse kan være veldig fine å følge for et bredere perspektiv på livet. Takk på forhånd om du legger igjen en kommentar om du liker blogg, og eventuelt hvilke blogger du liker å lese.

Håper å «se» mer til deg (!!), velkommen er du alltid 🐰

Liker dere denne bloggen, lik og del gjerne innleggene!! Og følg gjerne Bunny Trash i egne grupper på Facebook og MeWe, dette er den mest alternative og beste bloggen i landet – velkommen!

Følg Bunny på MeWeLink!!

Følg Bunny på FacebookLink!!

#egmont #blogg #bunnytrash #bunny

12 kommentarer
    1. Her blei det livat, gitt…..

      Egmont omtaler forresten blogg i en hel setning – som «breddenettsted for unge kvinner». Meeeh, noe mindre treffsikker beskrivelse, spør du meg.

        1. Det har de nok, i bøtter og spann. Bare ikke noe ønske om å dele dem.

          Det er nå det begynner å synes at plattformen ikke lenger har bloggere som drar mengder, så store mengder at det sildrer litt nedover andre også.

          Som menneske, har jeg forståelse for en haug ulike begrensninger, og hensikter.

          Som leser, så er det ødeleggende når bloggeren forsvinner i lengre perioder, ikke svarer på kommentarer, går kontinuerlig på repeat.

          Det siste året har jeg registrert tre tendenser

          1. De fleste skriver for egen del, for å ha en «boble» – ikke for et publikum

          2. Nye blogger dukker opp, for å bli borte etter kort tid

          3. Gamle blogger vekkes til live en kortere periode, for så å bli borte. Hensikten ser ut til å være å unngå sletting.

          For meg som leser: gjeeeeeesp.

          1. For meg som blogger gir det mindre og mindre å ta opp tema på blogg, selve plattformen har ikke noe debattklima. Og innad bloggmiljøet så kan en ikke kommentere uenighet, da er det hets, eller så har du slike som KT som faktisk istedet for å ta debatten heller lager et eget innlegg om andres innlegg og da snur opp ned på bildet og sier det handler om noe annet, istedet for å mene noe om det reelle tema.

            Her om dagen hadde vedkommede på plass 100 på listen 24 sidevisninger. Det eksisterer en stor gjeng av bloggere som ikke har ytret noe på uker. Stina er borte etter å ha holdt kjeft over 3 måneder..

            Jeg tenker at til og med FB er en bedre plattform å bruke enn blogg, selv om de er helt nazi iht å sensurerer meningsytringer.

            Det som er synd er at aktive bloggere ikke vil ta opp tema rundt hvordan plattformen dør ut og kanskje legge et lite press på blogg.no for å få litt reklame hist og her for å vise at plattformen eksisterer..

    2. Er dessverre sjelden innom andre blogger en din…og er faktisk ikke flink nok til det en gang..skal ta meg selv i nakken og bli flinkere ..Tusen takk for at du gidder iallefall 🥰 Og ha en trivelig helg med dine ❤️

    3. Takk for fine ord Bunny, og jeg er enig. Det er utrolig demotiverende å sette seg seriøst inn i en sak man skal skrive om, lese forskningsartikler og analyser. også aner man ikke om noen bryr seg!
      Mange av disse innleggene har jeg jobbet med over flere uker, men null respons… VI hadde fortjent mer promotering, for Egmont tjener gode penger fortsatt, men de kunne tjent MYE mer!!

      Vet du at jeg har nesten like mange mannlige lesere som kvinnelige? Det betyr at det er et marked fortsatt, Ola Dunk (Egmont) har bare ikke forstått å ta ut dette potensialet..

      Nå skal jeg gå tilbake til innlegget ditt som førte meg hit..

      1. Der finnes en nettside hvor du får opp verdien på bloggen din «valuation og analysis» år for år. Den er ikke oppdatert for 2023. Jeg fant denne for 2020 iht til meg selv. Den gang var jeg midt på denne berømte topplisten, og verdien på bloggen var satt til 60 000 kr. Med over 700 aktive blogger så burde Egmont kunne spandere en annonsering en gang under annenhver fullmåne på å fremme plattformen. Jeg tror ikke det hadde kostet dem noe mtp at Story House Egmont er en av Norges største leverandører av kvalitetsinnhold til alle segmenter og aldersgrupper.. de har mange nettsteder og publikasjoner i fysisk format (Hjemmet, People etc). Men såfremt ingen bloggere, til eksempel sender en email, viser interesse for dette, pusher dem litt, så lar de det kanskje skure og gå? Ikke noe å bruke tid og ressurser på liksom. Jeg tenker at det er ikke så mange blogger som er særlig innbringende. Egmont har kanskje mer å tjene på «mange penger små». De mener kanskje at det ikke er så mange av oss som virkelig ER interesserte/engasjerte nok? Mye ustabilitet blant bloggere i dag. Her var til eksempel en klima og miljøblogg, hun som skrev den var veldig opptatt av å bli lest og nå ut. Nå husker jeg ikke sist jeg så den bloggen. Er vi for få stabile bloggere, at det har noe med saken å gjøre? Jeg tror mye har med OSS og gjøre, ikke DEM. Når det i dag er slik at en ikke engang trenger poste innlegg for å havne på en toppliste, så er det kanskje for sent å snu trenden?

          1. Jeg har ihvertfall sagt hva jeg har sagt. Og jeg mener oppriktig du fortjener et større publikum til innleggene dine. Du er flink, forståelig, godt språk, fin humor og tar opp ting som folk kan relatere til og engasjere seg i. En inkluderende god blogg!

    4. Jeg har ikke fått med meg dette innlegget men jeg er så enig med deg altså, og jeg som andre må nok innrømme at jeg ikke er innom alle bloggene som er. Men din er jeg jo innom så fort jeg kan. Jeg vet ikke helt hvor mye det har å si at noen bloggere prøver å holde hjulene igang her inne men jeg tror ikke at blogging er noe man ser slutten på. Men det er bare mine tanker

      1. Jeg er ikke innom mange blogger. Noen er for meg totalt uinteressante. Mesteparten av bloggene er nesten inaktive. Orker ikke følge med på blogger når jeg ikke vet hvor jeg har dem. I månedsvis har bloggen «Stina» ligget på topp 10. Hun ble tatt bort her om dagen, hun hadde ikke postet noe på over 3 måneder. Det er kjedelig å klikke innom blogger som ikke kommer med nye innlegg, når de bare forsvinner. Jeg klikker innom de skrive som skriver om ting som engasjerer, og de hyggelige personene jeg er blitt kjent ned gjennom bloggene. Resten for bare være. Når det gjelder slutten på blogging, så har det kanskje ned oppfatningen av blogg å gjøre. Det som for meg var/er blogg og blogging, er praktisk talt borte. Engasjementet. Men selvfølgelig, kanskje det gjør comeback, som vinylplater har gjort siste par årene. Men det tenker jeg er opp til bloggerne selv å få til, tenker jeg.

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg