En vågal utfordring og terapi.

Midnatt. Hvordan har dagen i dag vært.. nydelig vær, sol, behagelig temperatur. Joda, dagen har vært fin den. Fin, men tung. Vasket masse klær, vannet alle plantene som befinner seg her og stelt med dem, tatt oppvask, tørket klær, hengt opp og lagt sammen tøy og sengetøy. Dere vet, alt det vanlige som må gjøres. Lufteturer med jentene, kos, mat, stell og sånn.. vasket ørene og foldene demses.

Snuppen min har hatt mellomvakt i dag, litt lengre vakt enn dag- og kveldsvakt. Og jaggu ble dem ikke underbemannet, så måtte han tåle tre timer ekstra i tillegg. Jeg faster i dag, og jeg bruker normalt ikke lage middag her når jeg faster. Da får snuppen ordne seg selv med ostesmørbrød, nuggets eller noe sånt kjapt. Men når han som i dag har vært på jobb praktisk talt fra han stod opp til han skal legge seg, så måtte jeg bare fikse noe. Woket noe kylling, grønnsaker og ost sammen med nudler. Han liker det, så.. og så må han på tidlig i morgen.

Anyways, dagene går og jeg koser meg. Hatt det superdeilig i mange dager. I dag har jeg brukt noen timer hos psykolog. Blokkterapi som jeg nevnte for noen dager siden. Det skal være spesielt hensiktsmessig for dem som ønsker å jobbe mer intensivt over kortere perioder. Kostbart, men jeg prøver. Første runde i dag, så har jeg signert for en runde til. Så får vi se. Jeg skal uansett bruke mindre tid på blogg.

Internett og samfunnet blir bare verre og verre, og en del blir bare for dumt å bruke tid på. Jeg ser andre bloggere som bruker hele bryllupsreisen på å blogge, innleggene kommer som varmt hvetebrød. Ikke noe galt i det, bevares, opp til hver enkelt. Men jeg er litt på et sted at jeg tenker at her skal det leves litt mer, og jeg personlig mener at man gjør ikke helt det når en oppnår avhengighetsforhold til noe. Og man går glipp av mye når en er så mye bak en skjerm. Folk rundt meg er viktigere, jeg er viktigere! Så det blir mindre blogging fremover, men jeg blir ikke borte.. jeg må smelle litt med potelabbene mine her inne, det er meg det!

Jeg har en utfordring til dere som måtte klikke inn og lese dette. De som tør da. Dere skal få lov til å stille meg 3 spørsmål om hva som helst, uansett hvor sprø de spørsmålene måtte være. Jeg skal ikke dømme, og jeg skal svare HELT ærlig, men dette innebærer at du også tar utfordringen om å poste dette i din blogg, eller din facebook om du ikke blogger. Og se hva folk spør DEG om.

Må legge til at jeg svarer kun på spørsmålene som kommer her inne i bloggen! Scroll litt ned så ser dere kommentarfeltet👇🏽

Tar dere utfordringen?

Så da er det bare å kjøre på!! Dere kan stille meg 3 spørsmål om hva som helst!! 🙈🐰

Liker dere denne bloggen, lik og del gjerne innleggene!! Og følg gjerne Bunny i egne grupper på Facebook og MeWe, dette er den mest alternative og beste bloggen i landet – velkommen!

Følg Bunny på MeWeLink!!

Følg Bunny på FacebookLink!!

#terapi #utfordring #bunnytrash #bunny

18 kommentarer
    1. Næh. Den utfordringa tar jeg ikke. Spør deg kanskje heller en gang, om du har lyst til å møtes på det ene eller andre viset for å bli litt kjent.

      Har bare lyst til å si at ja, den terapien er neppe billig. Du får si til deg selv som jeg gjorde, da jeg trang hjelp fort. Det er verdt å bruke så mye penger på meg. JEG er verdt det. Du er også verdt det!

      Jeg er i tenkeboksen selv. Har funnet både glede og inspirasjon her på blogg. Men i løpet av tida jeg har vært her, har pila pekt mer og mer nedover for hva jeg får igjen for tida jeg bruker. Tida får vise.

      I en ny, antagelig søvnløs natt, skal jeg bare glede meg over dagen som var. Gåtur med venninne rundt et tjern i nærmiljøet, god samtale, blåbær, hvite og gule nøkkeroser, ender og en kaffekopp i gapahuk dinglende med beina. Levva livet 🥰

      1. Nei, det er ikke mange som tar utfordringen, for mange kan det bli heftig å måtte svare HELT ærlig på 3 spørsmål, hehe.. men ja, jeg liker å treffe hyggelige folk som deg 😜🐰 En kostbar affære ja, første gang det i sin helhet går rett ut av egen lommebok. Så viktig som de styrende makter påstår at de mener psykisk helse er, så burde det vært en ordning. Men samtidig så tenker jeg at størstedelen av samfunnet trenger terapi, hehe.. så hvordan skulle en slik ordning da fungere?

        Jeg kommer ihvertfall til å bruke mindre tid her inne. Et og annet innlegg kommer jeg til å poste. Jeg kommer til å kommunisere med leserene som tar kontakt og er konstruktive. Ellers vil jeg prøve å unngå blogger som promper glitter og stadig kommenterer at det blåser på toppen, og disse rødtoppene som misliker meg så sterkt. Men jeg må jo innom de som har vist seg være originale og konstruktive som jeg gjennom tiden har blitt litt kjent med og har en god tone med.

        Levva livet ja, fikk lyst på blåbær!! Kos deg i helga 🥰🐰

        1. Min siste runde gikk også av egen lommebok, eneste muligheten for å få hjelp. Det kosta meg 17.000,- og det er tross alt borti 20 år siden…

          Blåbæra smakte fortreffelig rørt, sammen med nystekt belgisk vaffel og krem 😋. Ut i skogen med deg 😊.

          Skal tråle i storskogen etter steinsopp i helga, om været vennligst vil spille på lag. Koser meg glugg da 😃. God helg til firerbanden på Fjell også 🥰

          1. Det er mye penger. Jeg skal neste uke, så får jeg se veien videre. Skulle gjerne plukket sopp, bær orker jeg ikke plukke, den gleden ødela de voksne for meg da jeg var barn, hellige måne så kjeeeedelig 😂 prekas 🥰🐰

    2. Hei 😊.
      Det er godt å kople ut nettet, og nyheitene av og til. Det trengs.
      Nei, eg tek ikkje utfordringa. Eg blogger ikkje, og fb bruker eg minst mogleg.
      På tirsdag morgon koplar eg ut alt, og reiser på ferie med bestekompisen min.
      Som eg har nevnt før, så er han psykisk utviklingshemma, og å vera saman med han, er min form for terapi.
      I år har me leigt bubil, og tek turen til Danmark. Med anna skal me ha ein dag i Randers regnskov zoo, og helse på slangar og andre ville dyr. Det er og terapi, og det gleder eg meg til.
      Er og henter han nå, så om du ikkje høyrer frå meg i helga, så har eg kopla ut allereide.
      Ynskjer dykk ei rekteg god helg 😊.
      Ta vare på kvarandre, og lad batteriene.

    3. Kanskje en dag tar jeg utfordringen din, men jeg må si at jeg er veldig glad for at du tar vare på deg selv og at du er tilbake , og ja jeg også forstår ikke dette med å legge ut hele greiene rundt bryllups reisen, det bør være en td der man nyter hverandre og tar vare på de minnene med hverandre, men jeg skal ikke si noe mer jeg.

      1. Hver sine gleder, men jeg hadde nok lagt vekk mobilen min ved slike anledninger. Takk, popper innom nå og da, men resten av sommeren skal jeg virkelig nyte til det maksimale. Riktig god helg Chanett 🥰🐰

    4. Glad jeg ikke blogger, men kun koser meg med noen utvalgte bloggere. Kunne alltids klare å stille tre spørsmål, men tror nok du er fandenivoldsk nok til å komme med noen utspekulerte spørsmål igjen. Vanskelig for en person som ikke klarer lyve.
      Tror nok du gjør helt rett i å begrense tiden på sosiale medier og heller se folk og omgivelser mer. Lett for at timene går.
      Og med mye hets blir det grobunn for tunge tanker.

    5. Noen liker å dele bryllupsreisen sin, og sitt første møte med palmer, en stor glede i seg selv. Andre deler sine turer til både Fredrikstad og Stavanger, en stor glede å spore der også. Som leser liker jeg at dere bloggere deler det dere selv ønsker, men skulle vært foruten deres kritikk til hverandres delegleder.

      1. Nettopp hva jeg skrev også, at det er opp til hver enkelt. Det jeg skrev var ikke kritikk, derimot handlet det om hvordan jeg tenker å gjøre ting fremover. Alle har sine greier, og jeg deler hva jeg tenker. Og plopp der kom du, skinnhellig med dine tanker om hva jeg deler. Er det ikke besynderlig, at du som leser liksom skulle være mer berettiget 😜

    6. Såpass, ja.. Her var det jo pinlig stilt..
      Da blir det jo meg som må trå til igjen, da! Hvorvidt dette er grunnet i at jeg er et kvinnfolk med ‘baller’, eller om jeg rett og slett er for ‘tjukk i hue’ til å skjønne mitt eget beste, får være opp til øyet som ser å bedømme *haha*
      Here we go, altså;

      1) Syntes du jeg av og til kan være litt for drøy i innleggene mine der det er kontroversielle tema som bringes på banen, eller syntes du helt ærlig det er forfriskende og/eller nødvendig at noen tør der andre tier?
      [Av eks. kan nevnes slikt som at den sorte delen av befolkningen ikke kan gjøre en æresak ut av å være menneskehetens originalvare som de øvrige etnisiterter har sitt utspring i, uten samtidig å erkjenne den vanærende status som nærmest apene som logisk følger av dette her. – At religiøs tro (-altså kristen, jøde, muslim, etc) i den opplyste del av verden, ikke er forenlig med intelligens i nevneverdig grad. – At all verdens fornybar energi, flyskam og nedbrytbar plast i realiteten ikke vil gjøre en dritt fra eller til, da klima- og miljøproblematikken er grunnet i at planeten er overbefolket, osv]
      2) Når var det du erkjente ovenfor deg selv at du var homofil, og hvordan var så prosessen videre frem til du kunne si deg 100% komfortabel i eget skinn?
      3) Du er jo kjent for å gå relativt hardt ut for mer eller mindre å sette kroken på døren i hht innvandrere av islamsk herkomst generelt, og Midt-Østen og Nord-Afrika spesielt, og kanskje enda hardere mot at islam skal få innpass i den norske hverdagskulturen (slik som f.eks TV-sendinger fra eid-feiring, bygging av moskeer på skattebetalernes regning, osv, osv). – Og lesertallene viser jo at bloggen er way pass en sånn greie som leses av familie og omgangsvenner, slik at en faktisk må kunne gå ut i fra at dens eksistens også er blitt kjent av et ukjent antall av de øvrige som bebor de (ut i fra mitt ståsted, der jeg surret rundt som et lemen på speed i blant et gudjammerlig antall klin like blokker med gatenumre som overhodet ikke hang på greip *haha*) talløse blokkleilighetene på Fjell..
      – Og med tanke på at typ 99,8% av denne folkemengden har sin kulturelle tilhørighet i nettopp den respektive gruppen , -en gruppe som på toppen av alt er ‘all for’ dødsstraff for homofili.. – Har det hendt, -eller hender det du er redd noen skal gå til angrep på deg- eller dine pga. det du kringkaster i bloggs form?

      Da gjenstår det jo å se da, -om det dukker opp noen som har guts nok til å ta utfordringen med å stille spm. til meg! 😀

      1. 1) Drøy eller forfriskende? Er det de eneste alternativ? Jeg synes ikke du er for drøy. Jeg synes tidvis du bruker så mye twists og U-turns, at det blir mye enn, hvis, om, muligens, osv, at man kan ramle ut av hva DU faktisk mener. En slags teknikk der en holder seg innafor visse rammer og er politisk korrekt i sin politisk ukorrekthet. Noen ganger må man lese flere ganger for å finne både poengene, og hva DU faktisk mener. Når en da har funnet ut av det, hvis en bare ganske enkelt ikke har hoppet av først, så orker en ikke tenke på om du er for drøy eller ei. Forfriskende, joda når du holder det enkelt og bare kaller ei fitte for ei fitte istedet for å reise rundt hele Glomma først 😜

        2) Visste det vel egentlig alltid, men samtidig var det også en aha-opplevelse da siste brikke i puslespillet ble lagt da jeg i dagene rundt 20-årsdagen min bare ble så seksuelt tiltrukket og dødsforelsket i han som jeg da ganske raskt etterpå gifta meg med. Homofile blir aldri 100 prosent komfortable, hvordan kan man bli det når man vandrer rundt i samfunn hvor det er stadig voksende tilknytning til ukulturer dom ønsker deg hengt på et torg eller det som verre er?

        03) Vi blir angrepet stadig vekk, både snuppen min og jeg. Vi var i avisen forrige uke om akkurat det tema, så du oss ikke? Når det kommer til om det har skjedd pga bloggen, nei, det har jeg aldri opplevd. Nå er det jo slik at denslags folk er som analfabeter å regne. Du så jo under covid hvor det, ihvertfall her, måtte henges opp plakater med info både på punjabi, urdu, arabisk, tyrkisk og så videre. Nærmeste videregående skole her har vel lavest snittkarakter i faget norsk nettopp på grunn av dette, og det er selv om de bare faktisk har bakgrunn fra disse landene, altså de er født i Norge, men kan likevel ikke språket. I samme oppgang som oss bor et par, de er begge født i Norge, og deres barn som nå er 7 år kan ikke snakke norsk. Du snakker tre generasjoner tyrkere, som i beste fall skjønner kebab-norsk. Skal de lese en blogg dom din og min så ender de opp på Rikshospitalet med hjerneblødning.

        1. *hehe* Det er slettes ikke bestandig målet med et innlegg er å få folk til å se min side i en sak, men snarere å trigge de til å tenke selv. De får servert de respektive pro’s & cons med minst mulig føringer. Noen ganger gjøres det for å få input selv i saker der de ulike sidene veier tilnærmet like tungt. men den overordnede hensikten, er å yte mitt for å bekjempe den kuflokk-mentaliteten jeg anser for å utgjøre den største trusselen mot ytringsfriheten/demokratiet pr. d.d.
          – Prosederer jeg en sak, derimot, gjøres dette med den ene hensikt å få folk til å se hvor jeg kommer fra, for så i beste fall å få overbevist de til å ta denne siden. Og for å oppnå gehør hos folk som i utgangspunktet er meningsmotstandere, er en helt avhengig av at argumentene er tydelig formulert i en diplomatisk språkdrakt. Å fyre løs her, gir jubel- og bifall hos ens meningsfeller, men det er jo ikke DE som er den primære målgruppen her, for de er jo allerede på ‘rett’ side. Målet er jo å nå inn til de på motsatt side! 😉

          1. Det underbygger min oppfatning av at du ikke er for drøy, og jeg ser veldig godt målet. Likefullt tror jeg også at meningsmotstandere blir smått forvirret av too much twists and u-turns. Jeg tror nemlig at bare å ta opp en sak, og med bastante meninger og litt enkel provokasjon så vil man kunne skape debatt rundt tema og dermed vil perspektiv, de forskjellige synsvinkler automatisk komme fram. Det som er synd her på blogg er andre bloggere som «stjeler» våre innlegg og omformulerer innleggene våre, forteller andre at vi mener noe vi ikke mener. Som da kvinnen i rødt stjal et innlegg fra meg der jeg kritiserte Erdogan og hans venner, altså de som støtter politikken til Erdogan. Der fikk hun vridd det om til å handle om hudfarge, og fremstilt meg nok en gang som rasist. Underlig når disse blodrøde kaller seg politikere, men ikke klarer holde seg til saken, men heller henger ut meningsmotstandere eller forsøker ødelegge debatten. Når vi da tar agnet og begynner diskutere der fremfor i egen blogg, så dempes algoritmene til våre innlegg, og de økes hos «meningsmotstander». Da har det hele motsatt effekt av hva vi i utgangspunktet ønsket, færre ser hva vi prøvde poengtere, og flere ser «meningsmotstanders» innlegg med feilaktig vinkling. Det ble litt avsporing, men tilbake til saken, du er ikke for drøy, så langt derifra, ikke drøy i det hele tatt. Du er som den forrige Dalai Lama. Det er forfriskende når innleggene er enkle, når man får frem budskapet uten så mye frem og tilbake. Både du og jeg kunne nok blitt mer kortfattet i formidlingene, jeg ser at meningsmotstandere blir forvirret og faller av, det er vel nettopp derfor de er meningsmotstandere, for idet dem skal bruke hodet så får de vondt der.

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg