Bunny skapte historie under GryXen Awards, Guinness World Record!

Det ble laget historie i GryXen Awards 2023. La meg oppsummere litt. TomsMatprat var den første i historien som mottok to priser fra samme utdeling. Vibbedille ble nominert i hele fem kategorier, og vant mer enn velfortjent en av disse. Mamma på Hjul ble på demokratisk vis stemt frem som Årets Forbilde, og et ekte forbilde hun er, virkelig!! Frodith ble årets Æres-GryXen, faktisk en av de to medbloggerne jeg selv fremla da jeg promoterte GryXen allerede tidlig i oktober!

Jeg må jo helt klart og tydelig innrømme, tilstå, skryte av og si høyt, at det er absolutt ekstra gøy for meg å være den eneste innehaver av hele fire GryXen Awards, det er jo som Guinness World Record å regne, nemlig!!

Ved første utdeling, året 2021, mottok Bunny, hvis bloggnavn var Bunny Trash den gang, prisen «Årets Æres-GryXen» med begrunnelse: «Å være den som i den smartere delen av befolkningen skal fri kongeriket fra idiotiets jerngrep, en så til de grader viktig stemme i samfunnsdebatten, og om mulig enda høyere verdsatt som menneske, som har argumentert på tvers av det politisk korrekte. Verden som sådan ville vært betydelig fattigere uten Bunny i den».

Ved andre utdeling, året 2022, mottok Bunny prisen som «Årets Meningsytrer» første gang. Da med begrunnelsen: «Bunny går ikke av veien for noe, en mann som ikke bøyer av for stormen, og det har vitterlig stormet i rikt monn, både i eget kommentarfelt og andres, og ingen stormer har hverken vært fler- eller hardere enn de som har oppstått i forbindelse med hans bidrag i innvandringsdebatten! I tillegg har også koronarelaterte innlegg og LHBT-relaterte tema preget dette året. Som en samfunnsdebattant av Bunnys kaliber har en her å gjøre med en mann som langt heller foretrekker å være ‘somebodys whiskey’ enn den allment foretrukne teen, og disse rundene har heller ikke hatt noen innvirkning på Bunnys hardtslående verbale uttrykk. Dette ansees for en objektivt forsvarlig utmerkelse, da det uavhengig av hvorvidt en er enig- eller aldri så uenig i hans synspunkter ikke er å komme utenom at dette i aller høyeste grad er en blogger som tør der andre tier, og slike er vi faktisk helt avhengige av i et demokratisk, velfungerende samfunn. Så atter igjen er det bare å bøye seg i støvet og ta av seg hatten i all ærbødighet, og hylle denne kongen av ytringsfriheten».

En kan trygt se at juryen muligens har endret oppfatning av Bunny gjennom året. For i 2023 ble det avgjort at det skulle stemmes frem vinnere i de respektive kategorier, og Bunny fikk ikke stemmene til noen av de to i juryen, men derimot blåste det helt av i stemmefeltene og Bunny fikk, slik jeg ser det seieren i boks i hva som var den største oppslutningen av hele årets GryXen, og i tillegg, slik jeg ser det, så ble det en overlegen seier! Hehe.. Da jeg allerede har blitt tiltalt for å komme med «sleivspark», «ikke være ydmyk», blitt kalt for «blærete» og så videre i denne anledning, who cares, så vil jeg påpeke at enhver skjønner at denne prisen har med meningsytringer å gjøre, ikke noe annet, bortsett fra å faktisk stå for sine meninger!

Det sluttet ikke der, faktisk hadde noen greid å nominere Bunny til «Årets Gledesspreder», og dét kom helt ærlig som lyn fra klar blå himmel. Utrolig morsomt, og et par kommentarer i stemmefeltet fra en fast leser og en medblogger gjorde inntrykk på meg, og fikk meg til å føle at jeg faktisk fortjente prisen. Fikk ingen stemmer fra de to i juryen, og kun to stemmer fra medbloggere, såvidt jeg kunne se. Men så skjedde det noe etter de nevnte kommentarene, for ut fra jeg kunne se, så ville jeg nok ikke vinne i denne kategorien. Men som dere ser.. voila, årets gledesspreder ble Bunny!!

Så da er det vel på tide med en takketale etter årets «GryXen Awards». Tusen takk til alle dere som stemte på meg. Lesere, bekjente og venner! En ekstra spesiell takk til medbloggerne som stemte på meg, Vibbedille, Utifriluft, Livet med Vesla, Lene Elisabeth, og TomsMatprat. Det var veldig hyggelig å se, og til Vibbedille og min faste leser Bernt Vingen vil jeg si at jeg setter veldig pris på de ord dere har skrevet om meg i argumentasjonen for å stemme meg frem som årets gledesspreder. Og en stor klem til MetteJosteinsdatter som var kvinnen bak den overraskende nominasjonen!

Jeg tar til meg alt, er veldig takknemlig, og benytter meg av min ytringsfrihet til å virke både blærete, lite ydmyk og så videre, skrytete og denslags, og dermed si at jeg fryder meg over mine 4 Awards og muligheten til å bli nevnt i Guinness book of World Records, hehehe.. 🐰

Bunny ruuuuler – takk!!

De digitale diplomene var mye flottere enn tidligere år, stilige rett og slett. Med hilsen årets meningsytrer og gledesspreder!

Liker dere denne bloggen, lik og del gjerne innleggene!! Og følg gjerne Bunny i egne grupper på Facebook og MeWe, dette er den mest alternative og beste bloggen i landet – velkommen!

Følg Bunny på MeWe: Link!!

Følg Bunny på Facebook: Link!!

#bunnyawards #gryxenawards #meningsytring #bunnytrash #bunny

18 kommentarer
    1. Hipp hurra og gratulerer så mye!🎉👏🏻🌟
      Vel fortjent!🤩👏🏻
      Jeg stikker innom på julebesøk til deg og leser litt og har med kaffe og litt julekaker og håper du virkelig nyter jula fullt ut i år.🎁🎅🏻🎄🌟

    2. Det er berre SÅ fortjent 😊.
      Å lese Bunnyblog er eitt av dagens høgdepunkt 😊, og eg saknar det når du ikkje har innlegg.
      Andre bloggerar nyter og godt av dine innlegg 😜. Hadde ikkje du redelt Vibbedille sitt innlegg om salg til inntekt for Kirkens bymisjon, hadde ikkje eg handla med henne, og kjerringa hadde ikkje byrgja følge henne på fb. For ikkje å snakka om at KB kanskje ikkje hadde fått inn så mykje pengar til dei som treng litt ekstra støtte.
      Masse gledespredande synergieffekter av den redelinga altså. Og det var berre om eitt innlegg 😊.

        1. Eg gløymde jo dei mest sjølvsagte synergieffektane 😜🤣.
          Kjerringa vart jo kjempehappy då hu fekk strikketråd og mauskemarkørar utan å ha det minste “klu” om at eg hadde handla 😊.
          Noko av tråden vart til sjal til svigermor (del av julegåve), som hu vart kjempeglad for 😊.
          Mauskemarkørane vart delt med andre, saman med historia om at eg hadde handla heilt på eigenhand, og dei vart og kjempeglade 😊.
          Altså ein sunami av gledespreiding, berre for at du ville glede Vibbedille med å redele hennar innlegg.
          Me tenker vel sjeldan over at slike småting kan få så store ringverknader, men ofta er det dei små tinga me gjer, utan å tenka over det, som gjer mest av seg, som ringar i vatn.

          1. Hadde det ikke vært for Vibbedille så hadde ikke jeg visst hva en maskemarkør er engang 🙈 men artig å lese om disse ringvirkningene. I like!! 😜👍🏾🐰

            1. Ja, neste år får me nominere Vibbedille til denne prisen, og røyste på henne 😊.
              Berre det hu gjer for KB, er jo verd prisen. I tillegg kjem alt det andre hu spreider av glede.

              1. Det som er synd med denne prisen er at den er ikke rettferdig. I all hovedsak er det bloggere dom stemmer, og de stemmer innad en klikk de har her på blogg. Vibbedille står ikke inne i den klikken, ei heller bryr hun seg om dette i den grad at hun gidder å lage egne innlegg for å sanke stemmer. At Mamma på Hjul ble Årets forbilde var takket være deg, Vibbedille og meg. Folk stemte innad klikken på blogg, insektet stemte på MV som enda holder igang sitt eget hylekor om seg selv, Allans Verden ble årets mote- og skjønnhetsblogger, og noen tror at det å ha ME (Myalgic encephalomyelitis) og skyve denne sykdommen foran seg er det samme som å være meningsytrer. Årets utgave av denne prisutdelingen tror jeg ikke er noe jeg har lyst å følge med på i 2024. Føler at det kan bli enda dummere. Det var så mye rart i år at jeg ble helt matt 🤪🙈🐰

    3. Jeg valgte å avstå fra å stemme i meningsbloggerrunden pga egen rolle i den avstemmingen. At jeg stemte i fotoblogger- og forbildekategoriene, som jeg også var nominert til, var rett og slett grunnet i at jeg ikke anså meg selv som en reell kandidat for disse.
      – Du stemte vel heller ikke i meningsblogger-valget, om jeg ikke husker feil, så.. 😉

      1. Av helt andre årsaker. Jeg har egentlig ikke mer å si deg i offentlige kommentarfelt Gry. Dere må bare fortsette å kjøre på med det dere driver med i kommentarfeltene dine (og andres), hvis det er denslags dere liker 🐰

    4. Heh… overraskende og overraskende – måtte jo bare bli ditt navn jeg satte i skrift der da 😀 Jepsipepsi! Fortsatt god jul til deg 🙂

      1. Det sier meg at du har opplevd glede med vårt bekjentskap her på blogg, og det synes jeg er veldig fint å lese. Jeg må helt ærlig si at blant medbloggere, jeg så ikke den nominasjonen komme. Veldig overraskende. Blant medbloggere opplever jeg faktisk mest negativt, og det gjør innimellom at jeg blir negativ selv. Har måttet lære meg å pause bloggen innimellom. Heldigvis er det noen som deg her inne, men jeg er også veldig glad for at de fleste av mine lesere kommer fra steder utenfor blogglandia, hehe.. men takk igjen Mette. Du er ei flott og god dame du, veldig glad for at du er en del av blogglandskapet, og at du stikker innom meg 🥰🐰

      1. Takk. Det er jeg glad for å lese. Jeg skal huske at min blogg er den første du leser hver dag. Skal prøve å ha noen litt ‘julete’ innlegg utenom jul også, kanskje jeg da hører oftere fra deg. Har vært en sann glede å se deg gjennom hele desember, og håper jeg ikke må vente nesten et år til neste gang du gleder meg med noen ord 🐰 juleklem fra meg til deg 🥰

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg