Beste måten å studere en pandemi?

Nå er det tilbake til Norge og nyheter som deles hist og her. Regnbueflagg som tas ned, stjeles og brennes. Fremdeles krig der og der og der, folk som er utidige i sosiale media og hater på hverandre, slik er verden blitt, og i Norge er vi ikke noe bedre, vi skal ha en finger med i alt, opptrer som godhetsposører, men gjør vel i bunn og grunn vondt verre.

Så kom det en stor overskrift fra Dagbladet slengt rett i trynet på meg da jeg logget på Facebook: «Coronapandemien skapt på et laboratorium i Kina».

I artikkelen står det at norsk forsker, Sigrid Bratlie, mener at viruset ble skapt i et laboratorium i Kina. Bratlie er utdannet molekylærbiolog og mottok Kongens gullmedalje for sin doktorgrad i 2015. I fjor vant hun Naturviterprisen for sitt arbeid iht genteknologi i medisin- og matproduksjon.

Det jeg henger meg opp i er uttalelsen «mener at forskere ved laboratoriet delvis skapte viruset for å kunne studere pandemier» og «hun understreker at ingenting tyder på at pandemien var en villet handling».

Da stiller jeg spørsmålet: «Hvilken bedre måte er det å studere pandemi enn å slippe løs et slikt virus?

I artikkelen er det noen uttalelser fra assisterende helsedirektør Espen Rostrup Nakstad i Folkehelseinstituttet, og vet dere hva, hva folk som har tjent grovt økonomisk på en slik pandemi mener, bryr meg lite og ingenting. Disse årene som har gått har vist at ondskap og makt råder, politikere og sådan som Nakstad kan kysse meg midt i kaviarstjerna.

Det samme gjelder alle nettroll og insekter som kommer med karakteristikker og stigmatiseringer av enhver som som ytrer at man mener, tenker og føler annerledes enn gitte narrativ fra disse som har profittert på makt og penger gjennom dette.

Hva media angår burde folk være mer skeptiske til de som driftes av statstøtte, hele veien har det vært stigmatiserende faenskap fra den kanten. Det henger igjen enda, og hva vaksiner angår, ettervirkningene blir bare større å større. Fra å høre om fremmede som har fått bivirkninger, til at det i dag har kommet frem at bekjente og venner har slitt, og enda sliter med alt fra menstruasjonsproblemer, smerter, kramper, elveblest, hjertekomplikasjoner til føflekk- og hudkreft og det som verre er.

Jeg satte meg på gjerdet den gang, jeg ville se an, vite om slike hurtiglagede vaksiner hadde noe for seg. Jeg var skeptisk. Istedet for å berolige befolkningen gikk vår daværende statsminister Erna Solberg ut og sa at hun mente at å vaksinere seg var en borgerplikt, alarmene begynte å ringe, man ble presset til å la seg injisere 1-4 ganger. Nå vet jeg om mange som angrer på at de lot seg injisere, men ingen som angrer på at de ikke lot seg injisere. Konsekvensen av dette er, at jeg har null tillit til «de styrende makter». Når man leser artikler som denne fra Dagbladet så står det jo mellom linjene at dette var en villet handling. For igjen, hvordan kan man studere en pandemi, uten en pandemi?

Tenk litt på det før neste gang.

Liker dere denne bloggen, lik og del gjerne innleggene!! Og følg gjerne Bunny i egne grupper på Facebook og MeWe, dette er den mest alternative og beste bloggen i landet – velkommen!

Følg Bunny på MeWeLink!!

Følg Bunny på FacebookLink!!

#corona #pandemi #covid #korona #virus #pandemi #bunnytrash #bunny

4 kommentarer
    1. Har det ikke hele tiden blitt påstått at viruset kom derfra da?

      Selv vil jeg påstå at det burde blitt kun laget en vaksine, istedet for mange konkurrerende.

      Du kunne jo nesten velge hvilken du fikk og det ble en salig blanding av alle til slutt.

      Det er nok skyld i alle bivirkningene.

      1. Det var en av flere teorier, de ville dekke over den teorien siden det kom fram at dette var amerikanske mfl involverte. Hvis du leser Dagbladets artikkel så fremlegges der en annen teori også. Du har vel lagt merke til at flaggermus ofte blir anklaget, hahaha.. tror nok ikke «blanding» er årsak. Jeg bruker spørre, og de fleste har fått enten bare Pfizer eller bare Moderna. Min samboer har fått to forskjellige, han sliter med kramper innimellom.. 😥🐰

    2. Nå har Pfizer innrøma at dei visste før lanseringa av det biovåpenet, at det ikkje ville hindre verken smitte eller sjukdom hjå dei som vart vaksinert.
      Kva handla det då om?
      Pengar, makt, og kontroll.
      Staten Kansas har nå anlagt sak mot Pfizer, for misleiding av helsepersonell, politikerar, og folket.
      Kor mykje visste Erna Solberg, sidan det coronakomiteen fann ut, måtte hemmeleghaldast i 60 år?

    3. For å “kunne studere en pandemi” så er det jo en absolutt forutsetning at en har en pandemi å studere!!
      Hva disse kineserne eventuelt måtte ha stelt i stand av et globalt helvete er nå én ting. Jeg syntes faktisk det som er det by far mest skremmende/urovekkende her, er at dette kvinnemenneske angivelig kommer unna med denne uttalelsen her med ‘flying colors. Herregud, konseptene paradoks og logisk brist tas til et helt nytt nivå i det hun først sier viruset er laget i den hensikt å få studere de ulike sidene ved en pandemi, for så å hevde at det ikke var ment å skulle spre seg! Tar du bort spredningen, tar du også bort det fenomenet som skulle under lupen. -Dette er logikk i hht årsak->virkning på fucking barneskolenivå, så da sitter vi igjen med spm. hvorfor i helvete dette har fått passere i stillhet, da det umiddelbart burde fått alt av alarmer og styr på full guffe verden over!? Jeg mener.. Sånt gjøres jo ikke uten grunn!..

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg