Aggressive og voldelige sjåfører er vanlig i byene nå!

Fredag 11. august måtte politiet rykke ut etter at to taxisjåfører gikk løs på hverandre. Det ble bokstavelig talt blodig alvor, og en av sjåførene blødde fra ansiktet da politiet ankom stedet i Welhavens gate her i Drammen. Bakgrunnen var i dette tilfellet en krangel om en kunde. Så gikk det noen dager..

Søndag kveld, altså for to dager siden ble det blodig alvor igjen hvor to sjåfører slåss på holdeplassen ved Strømsø Torg, mer nøyaktig mellom Ambassadør Hotel og Globusgården. Slåssingen skal ha blitt utløst som følge av uenighet rundt plassering av bilene i køen på stedet. Den ene sa noe til den andre, og den andre svarte på tiltale, så smalt det.. Mer skal ikke til..

Da politiet ankom måtte de skille partene, som altså hadde havnet i fysisk slagsmål på åpen gate. En av dem hadde et sår i ansiktet og hadde fått revet i stykker klærne sine. Altså se for dere situasjonen folkens, voksne menn som river av hverandre klærne på åpen gate, ved byens torg hvor folk flest ferdes..

Ved sistnevnte tilfelle ble begge sjåførene bortvist fra stedet, ved begge tilfellene er det oppreist sak.

Dette blir ikke det siste vi får høre om aggressive sjåfører i Drammen. Jeg har gjennom årene skrevet mange innlegg i bloggen her om drosjesjåfører- og også bussjåfører som ikke kan oppføre seg og faktisk blir farlig aggressive. Her er det bare å passe seg. Hver dag hører man om mennesker som blir forsøkt lurt av sjåfører, passasjerer som blir krenket verbalt. Jeg har ved flere anledninger selv rapportert inn til taxisentral, og noen ganger fått penger tilbake da disse prøver lure meg med omveier i byen. En kan ikke si noe til den, da hisser de seg ekstremt opp, de hører ikke og blir rasende!! Så en må kontakte selskapene i etterkant.

Gjennom årene jeg har bodd i byen her har det vært tiltaler mot sjåfører for overfall. Bare for få måneder siden var det en mann i 50-årene som forgrep seg på en kvinne i 20-årene. Jeg husker tilbake i tid en unggutt som ble voldtatt av en sjåfør. Altså hendelsene vil ingen ende ta. Jeg vet ikke hvor mange ganger det har vært tilfeller hvor sjåfører skal ha krevd at kunder skal utføre oral sex på dem som betaling, eller i tillegg til betaling.

Å ja, jeg er veldig bevisst på sjåfører i Drammen. Nå sist lørdag var vi ute på byen her, og måtte ta taxi hjem. Snuppen min, jeg og ei venninne.. Vi bor alle i samme bydel, men venninna vår bor litt lengre unna enn oss. Vi valgte likevel å få henne kjørt hjem først, så måtte sjåføren snu og kjøre snuppen min og meg hjem. Vi kunne ikke bare gå av hjemme, og så la sjåføren kjøre venninnen vår hjem alene, selv om det hadde blitt billigere. Da er man bare dum da!

Som nevnt har jeg ved mange tilfeller omtalt sjåfører i Drammen. Jeg mener det er på sin plass at folk blir bevisste. Jeg vet at en medblogger nå kan finne på å skrive innlegg om at jeg kritisererer disse meget aggressive voldelige bandittene på grunn av deres hudfarge. Det har hun gjort før. Deres handlinger er ikke viktige, det er heller viktig å stemple meg som fordomsfull eller noe enda mer graverende. Men når jeg skriver disse innleggene, så handler det ikke om meg, det handler om adferden, hvilke holdninger og menneskesyn disse sjåførene har. Jeg har aldri nevnt noe om hudfarge. Disse tilfellene siste par ukene har det ikke vært nevnt noe om etnisitet iht disse voldelige sjåførene. Aldri nevnes hudfarge. Så dette kan ikke jeg uttale meg om, annet enn at jeg husker ikke sist jeg opplevde en norsk sjåfør her i byen, må ha vært før pandemien ihvertfall..

Ta vare på hverandre der ute folkens, og ha en fin dag!

Liker dere denne bloggen, lik og del gjerne innleggene!! Og følg gjerne Bunny i egne grupper på Facebook og MeWe, dette er den mest alternative og beste bloggen i landet – velkommen!

Følg Bunny på MeWeLink!!

Følg Bunny på FacebookLink!!

#sjåfører #vold #drammen #bunny #bunnytrash

3 kommentarer
    1. Du treng ikkje skriva kvar deisse har sitt opphav, for hadde det vore kvite norske, hadde media skrevet det med krigsskrift. Det er noko alle med litt mellom øyrene veit, og dei (hu) som anklager deg for å vera diverse ting. At dei (hu) konkluderer med det, skin tydeleg igjennom.

      1. Nei, visse ting trenger jeg ikke skrive, og jeg gjør ikke det heller. At noen da velger å trekke konklusjoner som er så til de grader graverende, det sier mer om dem, enn meg 😜

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg