På jakt etter ‘Skogens Gull’.

Klokken var 11:20 da jeg gikk hjemmefra i dag. Med min lilla ryggsekk pakket med Baileys, rundstykker, brunost, ‘soppkurv’, røyk og Solo tuslet jeg meg av gårde veldig motivert og positivt innstilt på å plukke kantareller.

På Bragernes Torg hadde vi blitt enige om å møtes, mine ‘soppis-venner’ og jeg. Alle sammen veldig uerfarne på å plukke sopp, men positivt innstilt på å finne.

Derfra tok vi ‘vår egen vei’ opp forbi Bragernes Kirke, videre via blant annet en vei jeg tror het ‘Brenneriveien’. Innom ‘De Eldres Vei’ og ‘sikk-sakken’ opp til Spiral-toppen. Der spiste vi lunsj og koste oss med kaffebaileys.

Så gikk ferden innover mot ‘Landfalltjern’.

Vi så masse rare busker, skogmus, bær og insekter. Mange forskjellige sopper, men ikke noe kantareller.

Vi leitet på hauger, ved myrer, bak maurtuer, i oppoverbakker, nedoverbakker og sletter. Men de soppene vi fant, ville vi ikke ha.

Det var bare å innse at det ikke ble noe sopp på denne turen. Hvor skulle vi lete liksom?? Men vi koste oss likevel. Naturen er så flott, og været i dag har vært fantastisk.

Og enda bedre er det når man trives i hverandres selskap. Og det gjør vi.

Da vi var kommet langt inn i skogen innså vi at hvis vi skulle gå tilbake ville vi ikke kommet oss hjem før det ble nesten natt, så da siktet vi oss mot et sted som heter ‘Underlia’, hehe.. lol. Derfra kunne vi ta bussen hjem.

Så hendte det plutselig noe..

Der, nesten helt i slutten av skogsturen fikk jeg øye på noe, rett ved veien/stien, noe gult, en kantarell!! Og når vi da røsket litt i mose og gress så fant vi en hel del flere. Det ble et beger med kantareller, og gleden var på min side, for jeg fikk kantarellene med meg hjem!

Så i morgen blir det middag med kantareller, og i morgen får dere se hvilken rett det blir.

Nå er jeg hjemme, jeg kom hjem cirka 19:00. Kjenner det godt i beina.

Takk mine venner for en kjempefin dag! Takk til alle dere som leser! Har dere råd og tips om kantareller så sleng igjen noen ord i kommentarfeltet <3

Følg Bunny Trash på MeWeLink!!

Følg Bunny Trash på FacebookLink!!

#sopp #sopptur #skogstur #kantareller #skogensgull #bragernes #brenneriveien #deeldresvei #eldresvei #sikksakken #spiralen #spiraltoppen #landfalltjern #underlia #lunsj #lunsjidetfri #venner #drammen

2 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg