Tenk, det er 1 år siden nå..

Tenk, det er et år siden nå.. flere ganger daglig over lang tid fikk jeg kommentarer i bloggen fra vedkommende. Og meldinger. Vi var venner, eller hva man skal kalle det. Planen var å treffes igjen her i Drammen etter å ha møttes tidligere, én gang, en fin kveld hvor praten gikk løst og det var riktig så hyggelig. Så plutselig samtidig som et «dikt», et lite hyggelig sådan ble postet på blogg.no, så ble det stille. Ikke et ord mer, tok ikke kontakt som avtalt da Drammen igjen ble besøkt.

«Diktet» derimot fikk masse besøk og en kunne tydelig se hvem som hadde fått med seg hvem og hva dette handlet om, og hvem som fulgte flokken i «god tro». Noen av kommentatorene hadde jo fått sagt sitt allerede, så for dem var det tydelig morsomt å henge seg på skittkastingskampanjen. Nei, det var ikke morsomt, veldig lite hyggelig. Jeg skrev litt om dette i går. I et helt år nå har det vært en greie å komme med «stikk» i denne saken. Det var helt tydelig at jeg hadde gjort noe som enkelte ikke likte, og at det skal fremstå som om det var agendaen min. Det er jo bare å lese «diktet» der det legges frem at alt jeg gjør bare er dritt, at jeg er en dritt. Og at jeg er en dritt skal jeg ikke få glemme heller.

Det er vel slik det skal være i dag. En person gjør noe en annen ikke liker, og fremfor å snakke om det, ta kontakt med den det gjelder, så lages en skittkastingskampanje uten like. Her snakker vi voksne mennesker som stadig skal fremstå som så gode og velmenende.

Når det hele virket til å ha endelig dødd ut på en måte, så var det på tide med repost, lage spetakkel igjen. Og det fungerer. Jada, for når ordene og fremstillingen er den samme, så er jo hensikten den samme. Men noe har endret seg..

«Diktet» ble ikke like godt mottatt, for denne gang kan ikke folket, «gjengen» på blogg.no late som om de ikke vet, at de «uvitende» roser en handling ment for gjøre andre vondt, fremstille noen som dritt. Da fremstår man jo ikke lengre som så veldig «god og velmenende», man kan jo ikke avsløre seg selv slik vel.

En annen ting som har endret seg er at når man i dag leser diktet, virkelig leser det så er det fullt av avsløringer hvor vedkommende sier at det handler ikke om et spill, men hele veien er det snakk om spill og medspillere, vedkommende skriver «vi» som om hun har mange i ryggen, alle mot én, og det får bare være.. for når en leser diktet i dag, så beskriver faktisk vedkommende seg selv, og ikke bare litt, men 100 prosent. Bare å bytte pronomen så er «diktet» perfekt!

Uansett, det holder for meg at JEG vet.

Og ja, jeg har tidligere nevnt vedkommende med fullt navn her i bloggen, når navnet på bloggen er helt samme som vedkommendes virkelige navn, så er jo ikke det til å unngå når det er blitt slik at en stor del av blogg.no har skapt et miljø der man blogger for hverandre og bruker plattformen som en kos- klem og rævsleikerarena. Så ja, fullt navn er nevnt, og karakteristikkene gitt står jeg for fullt og helt. Der er én person jeg har endret synspunkt på etter innlegget jeg linker til ble postet, men dere får heller gjette selv hvem det gjelder. Alt står HER!

Med det sagt, i dag skal jeg på generalforsamling for borettslaget jeg bor. Jeg er tillitsvalgt og har siste dagene forsøkt å mobilisere beboere. Styret i borettslaget har et ønske om å selge samlingshuset som tilhører borettslagene. Et hus som i sin tid ble bygget av områdets ungdom og betyr mye for mange her, og som også er et godt tilbud til beboerne her. Nok et skittent spill som såkalte velmenende og gode mennesker bedriver hvor innkallingen til generalforsamling er blitt utdelt i helt siste liten og akkurat innen fristen. Slik har de forsøkt å sikre salget av samlingshuset, som de vet at beboerne egentlig vil beholde. De vet at svært få stiller til generalforsamlinger, og at enda færre rekker å sette seg inn i det hele før det er overstått. Men Bunny er våken, så får vi se om mine anstrengelser siste dagene har resultert i noe.

Så mens noen reposter såkalte dikt og ror seg bort om hensikten, ikke er ærlig i sitt eget spill, så forsøker jeg heller å gjøre noe til gangs for menneskene i de 1509 leilighetene her. Kryss fingrene for oss!

Takk for titten, ha en fin dag 🐰

«Bloggtreffet 2023»

Liker dere denne bloggen, lik og del gjerne innleggene!! Og følg gjerne Bunny i egne grupper på Facebook og MeWe, dette er den mest alternative og beste bloggen i landet – velkommen!

Følg Bunny på MeWeLink!!

Følg Bunny på FacebookLink!!

#poesi #bunny #bunnytrash

9 kommentarer
    1. Lykke til i dag, jeg har egentlig et sånt møte i dag også, men jeg vet ikke om jeg orker å høre på lederen der som er en gedigen mammadalt og alt hva han vil få til, men ikke får noe ut av…

      Vi er få unge i sameiet vårt og da blir han lederen som også er ung bare sett på som en dataskyndig snørrunge som man bare lytter til av høflighet, men fullstendig tramper over…

      1. Her er det masse eldre også, en ung styreleder, men hun skal ut i dag, og mest sannsynlig vil da ny leder bli en som har vært pensjonist i 20 år og ser verden helt annerledes enn, ihvertfall jeg gjør, men takk 🐰

    2. Du, disse kjerringene tror de sitter godt i høyden, men plutselig en dag blir virkeligheten noe helt annet. Smil, bit litt, fryde seg, “jeg er bedre enn deg”, kos og klem, venner og plutselig fiender. Der har du typiske kjerringer. Bedre med integritet, og DET har du 🙂 Synd med samlingshuset. Hvem er interessert i det? Har mine antagelser. Best mulig natt til deg!

      1. De må bare sitte der de måtte ønske, selv må jeg lære meg å ignorere mer. Under pandemien ble jeg litt involvert i bloggmiljøet og andre bloggere her, noe jeg egentlig aldri har vært alle årene jeg har driftet bloggen. Jeg tenker å gå litt tilbake til hvordan ting var før, for jeg orker ikke denslags kjerringer. Jeg liker morsomme og ekte kjerringer. Når det gjelder forsamlingshuset så var dette et tap for en bydel som ikke akkurat er kjent for positive ting, så for meg blir det rart når de bygger ned istedet for opp. Takk for fin kommentar og riktig god natt til deg også, drøm ufint når den tid kommer 😜🐰

    3. Føler meg noe teit her jeg sitter, for jeg har nemlig jobbet som et beist fra onsdag, for så å runde av uken med ansvaret for en konfirmasjon med alt det som følger slike arrangement i går, så jeg HAR virkelig ikke den ringeste anelse om hverken hva- eller hvem dette dreier seg om. Når det er sagt, er det ikke dermed sikkert at jeg ville skjønt noe om jeg hadde fått det med meg heller, dersom det ikke er sagt rett ut hvem det er myntet på. – Og om det forutsetter noe tolkning- eller lesing mellom linjene er jeg ivertfall fucked *haha*

      1. Er ikke verre enn at enkelte her inne trenger seg litt snurrebass, men det er ingen som vil dytte en inn, og det er visst min feil. Men hvis de hadde sett seg i speilet hadde de kanskje skjønt hvordan ståa virkelig er 🐰

        1. Problemet må være at personer som dette garantert ikkje har et speil…Det eg ALDRI kommer til å skjønne er: Når det er ganske tydelig hva som foregår finner eg det merkelig at personer kommer inn her til deg, “støtter” deg og gir deg kos og klem og sååå går de inn til denne poeten og forteller hvor flink hun er med ord og den slags…ja og ikkje minst at ordene er like aktuelle i år asom i fjor…?? Nå mener eg ikkje at alle bør være venner, men i et lite “samfunn” som me her inne befinner oss i blir det bare om enda mer falsk…For å si det sånn; Eg har virkelig sett hvem som driver med “dobbelspill” om man kan kalle det det. Noen er enig at det er stygt gjort og så blir den som er årsaken roset opp i skyene? Og meningen var!?? Trooor muligens eg må bli en introvert blogger haha Som om det kommer til å skje…

          Lag deg en herlig!
          Det har eg planer om 🙂
          Klem Vibbe

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg