Kjenn din verdi ❤️

«Før han døde sa en far til sønnen: «Her er en klokke som bestefaren din ga meg. Den er nesten 200 år gammel. Før jeg gir deg det, gå til smykkebutikken i sentrum. Fortell dem at jeg vil selge det, og se hvor mye de tilbyr deg.»

Sønnen gikk til smykkebutikken, kom tilbake til faren og sa: «De tilbød kr. 1500,- fordi den er så gammel.»

Faren sa: «Gå til pantelånsbutikken.»

Sønnen gikk til pantelåneren, kom tilbake til faren og sa: «Pantelåneren tilbød kr. 100,- fordi den ser så gammel og slitt ut.»

Faren ba sønnen hans gå til museet og vise dem klokken.

Han dro til museet, kom tilbake og sa til faren: «Kuratoren tilbød kr. 5.000.000,- for at dette veldig sjeldne kunstverket skulle bli inkludert i deres dyrebare antikke samling.»

Faren sa: «Jeg ville du skulle vite at det rette stedet verdsetter deg på riktig måte. Ikke befinn deg selv på feil sted og bli sint hvis du ikke er verdsatt. De som kjenner verdien din er de som virkelig setter pris på deg. Ikke vær på et sted i livet der ingen ser verdien din.»

Kjenn din verdi!

Kilde: ukjent»

❤️

Les også innleggene jeg har lagt ut tidligere i dag:

Link: Ja til livet! Bacon eller laks?

Link: Alle tegner Frodith, jeg ga på en måte opp!

Link: Koronadagbok: Covid dag 6, dødssyk!!

Liker dere denne bloggen, lik og del gjerne innleggene!! Og følg gjerne Bunny Trash i egne grupper på Facebook og MeWe, dette er den mest alternative og beste bloggen i landet – velkommen!

Følg Bunny Trash på MeWeLink!!

Følg Bunny Trash på FacebookLink!!

#kjenndinverdi #helg #søndag #bunny #bunnytrash

17 kommentarer

Siste innlegg