Ja til livet! Bacon eller laks?

Nå har vi spist frokost, eller brunch er vel mer riktig å skrive. Ofte skriver jeg at vi har spist frokost, men vi gjør jo sjelden det, frokost er jo noe en spiser på morningen, og nå er jo klokken ti over tolv, så..

Vi storkoste oss i går kveld, tok noen bilder som dere kan se HER. Ekstra godt med frokost, jeg mener brunch når det er «dagen derpå». Små omeletter, nystekte baguetter og røykalaks. Det er så digg!

Jeg ble liksom sitte de å tenke på hvor godt jeg egentlig synes røykalaks er. Laks og egg. Det er nesten blitt slik og jeg må ha det til hver frokost, jeg mener brunch. Jeg kjenner også at det irriterer meg at fra vi kom over nyåret så har prisen på en pakke røykalaks steget betraktelig. Fra cirka 20-kroningen til snart 30 kroner for de billigste pakkene med 190-200 gram fra First Price og X-tra. Har sagt til meg selv at når disse passerer 30 kroner så stopper jeg å kjøpe, da er det ikke billig lengre.

Det er synd at stadig flere i dette landet må være så særdeles bevisste på hva man kjøper når det gjelder mat, mens noen trenger ikke tenke over det whatsoever. Noen må faktisk kjøpe de billigste produktene uansett.

I mange tilfeller er faktisk billigproduktene veldig gode, men pizzaen til eksempel First Price, den får jeg ikke ned. Papp. Og det kneippbrødet på Kiwi til 6-7 kroner, First Price det også mener jeg, det er helt for jævlig. Neste prisklasse er vel 16 kroner for et brød, og de går fort. På enkelte tidspunkt er det bare svindyre brød i butikken. Greit for dem som bare slenger i kurven det de måtte ønske, men veldig ugreit for den stadig økende andelen fattige her til lands.

Det er synd at det stadig er flere som ikke kan kjøpe mat de liker, men heller må tenke overlevelse. Vi er jo her på planeten for å leve. Skal det bare være overlevelse så gidder ikke jeg ihvertfall. Vi må ha gleder, vi må leve, «ja til livet» er mottoet.

Anyways, tilbake til laks og bacon. Bacon er også veldig godt til egg, og det har vi spist veldig mye av til frok jeg mener brunch. Men jeg er ikke helt bevisst på hva bacon koster her til lands nå. Kutta ut å kjøpe bacon i Norge for lenge siden. Vi fyller opp lageret når vi er på tax-free båtene og sverigeturer.

Anyways, i dag har jeg konkludert med meg selv at jeg faktisk liker røykalaks til egg bedre enn bacon, det er bare så deilig yumm-yumm!!

Du da, egg og bacon eller egg og laks?

Liker dere denne bloggen, lik og del gjerne innleggene!! Og følg gjerne Bunny Trash i egne grupper på Facebook og MeWe, dette er den mest alternative og beste bloggen i landet – velkommen!

Følg Bunny Trash på MeWeLink!!

Følg Bunny Trash på FacebookLink!!

#egg #bacon #laks #omelett #røykalaks #eggerøre #koktegg #stektegg #pocherteegg #helg #frokost #brunch #søndag #bunny #bunnytrash

16 kommentarer

Siste innlegg