Gulskogen Gård åpner 1. mai – sjekk dette!

Dette gleder jeg meg til altså! Plutselig er tiden vi har ventet på her, vår og sommer!! Det nærmer seg raskt nå 1. mai, og på Gulskogen Gård (Drammen) jobbes det i disse dager intenst for å få alt på plass til åpningen av gården! Fra den dag og utover sommeren og høst kan man besøke dette vakre stedet! Det er så digg, for bare det at denne plassen har åpnet for oss publikum motiverer veldig til å gå en tur, da har man et mål, et veldig flott mål sådan!

Det er veldig koselig når man går en bestemt rute her hjemmefra og til gården. For da tusler jeg et stykke nedover, og da kommer jeg til Andedammen, og fra gang til gang ser jeg utviklingen der. I starten ser man fine andrikker som ligger og soler seg langs bredden av dammen, og en undres om endene har forvillet seg vekk i år. Men så plutselig dukker plutselig kvinnfolka opp med masse små dun-nøster etter seg. Det dukker også diverse andre fuglearter opp, og noen ganger bruker der være et par svaner med sine babisser (tok dere titt på dem?).

Så går jeg videre da, via Marienlyst og ned til elven, og videre langs elva går jeg innover til Gulskogen Gård. Samme greia der, vanligvis. En hel del ender, diverse andre fuglearter, og så påfuglene da. Flotte fine, og egentlig ganske tamme påfugler.

Og så da, dette svære kastanjetreet som begynner blomstre. Utrolig flott. Det er hestekastanje, og dere kan se nærmere på det her: Hestekastanje Gulskogen.

Fremover nå blir det bare flottere og flottere på Gulskogen. Når alt blomstrer og våkner til liv. Spesielt flott synes jeg det er med alle rhododendronene. Helt magisk å gå rhododendron-stiene nederst i gården.

Det settes ut benker på gården og man kan slå seg ned og kose seg med kaffe og noe godt attåt. Er en del folk innom der innimellom. Folk som vil ta bilder sv rhododendronene, lærere med skole- og barnehagebarn for å vise påfuglene. Barna synes det er gøy. For meg er Gulskogen gård som en egen liten verden, og på solskinnsdager kan jeg sitte der ganske lenge og bare kikke på fuglene, folkene og plantene.

Veldig hyggelig er det med selskap når man er der, skravle litt ned andre og være sosial i slike flotte omgivelser gjør noe med humøret og den psykiske helsen. Man får liksom et «løft» som merkes godt.

I fjor traff jeg noen bloggere her, blant annet «MonaIrens» og «AudMarit». Det ble en kjempefin dag. Nå skal ikke jeg prøve å arrangere noe bloggtreff (ALDRI IGJEN), men jeg vil si at det er bare hyggelig om noen som leser bloggen, uansett medbloggere eller andre lesere, tar kontakt og har lyst å være sosiale på Gulskogen gård, så er jeg mer enn villig til det. Som sagt i andre innlegg, dette er et av mine favorittsteder å være her i Drammen. Og de åpner altså nå 1. mai, da fjernes hengelåsene fra portene.

Det gledes!!

Jeg vet at disse bildene i innlegget her er nokså stusselige, men dette er da altså nå før der er blitt ryddet og ordnet. Men hvis dere klikker HER får dere se masse flotte bilder derfra, og hvis dere klikker HER, og til slutt DETTE sammen med andre bloggere! Nydelig ikke sant?!!!

Er det ikke flott? Bli med en tur dit da vel!

Liker dere denne bloggen, lik og del gjerne innleggene!! Og følg gjerne Bunny i egne grupper på Facebook og MeWe, dette er den mest alternative og beste bloggen i landet – velkommen!

Følg Bunny på MeWeLink!!

Følg Bunny på FacebookLink!!

#tur #gulskogengård #andedammen #drammen #bunnytrash #bunny

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg