Love is in the nature!

Disse bildene her har jeg knipset selv med min forrige mobil. Det er fra «Andedammen», et lite vann midt mellom her jeg bor og sentrum. Hvert år har et svanepar kommet tilbake til «Andedammen», lagt egg og fostret opp sine barn før de har forlatt igjen.

Det var alltid hyggelig å gå via denne dammen når man skulle noen steder, hilse på fuglelivet. Men i fjor ble svaneparet fjernet fra dammen, angivelig fordi en av dem visstnok hadde skadet seg.

For meg var det noe som skurret med den historien, jeg var daglig, og noen ganger flere ganger daglig og hilste på disse svanene, de kjente meg, jeg fikk komme veldig nært, eller de kom til meg.

Jeg har liten tro på at så kort tid fra en skulle blitt skadet så ble de hentet. At dyrebeskyttelsen eller hvem det var som hentet skulle være raskere enn politiet er under utrykninger er ikke forbausende, men så snar som dette, javel..

Anyways, svaner er blant de vakreste og mest elegante fuglene vi har her, jeg liker dem godt. Det er bare noe ved dem.. Svaner blir gjerne blir sett på som et av kjærlighetens dyr, for de danner par som kan vare livet ut.

Sist februar skrev jeg et innlegg om svaner og flere andre dyr og kjærligheten de har seg imellom og hvordan ting foregår. Det er litt interessant på en morsom måte, kanskje dere har lyst å lese det?

Link: «Når to blir sammen»

Ha en fortsatt fin dag 🥰

Liker dere denne bloggen, lik og del gjerne innleggene!! Og følg gjerne Bunny Trash i egne grupper på Facebook og MeWe, dette er den mest alternative og beste bloggen i landet – velkommen!

Følg Bunny Trash på MeWeLink!!

Følg Bunny Trash på FacebookLink!!

#svaner #dyr #kjærlighet #natur #bunny #bunnytrash

 

10 kommentarer
    1. Svaner er noen av de vakreste skapninger jeg vet om. Finner og ser ofte underfjær her i hagen, fordi vi bor så nær fjorden. Opp til flere svanepar som hekker og stot, etterhvert svømmer med avkommet i en hale bak. Skal ikke være konspiratorisk eller fatalistisk, men tenker hvert år hvor mange får jeg obserere og glede meg over dette året? Når jeg ser hvor ivrig maskiner hvert år meier ned alle de vakre vitvoksende blomstene (nei, det gjlder ikke kantslått som er nødvendig), og ikke minst hvor mange trær som er i motorsagens vold – blir matt og lei meg. Er i overkant interessert i økosystemet og følger godt med. Det er ikke snakk om planter ‘som tar over vår fauna’ (det er også en sannhet med modifikasjoner…, eller syke trær, eller at de gir mennesker kun skygge. Dette er er ‘en syke’ i mange henseende. Svaner, og andre levende vesener gjør jo så og så, og ikke minst kan de være truende overfor oss mennesker 🙄. Jeg blir matt! Det er så utrolig flott å se tomter til nybygg – ALT er meid ned av vegetasjon (mye lettere å bygge ut da vett), til helsike med flora og fauna, og Gud forby at en svane forsvarer partner og avkom -:her kommer vi på to ben, med hjelm, albue- og knebeskyttere, men vi vil ikke ha noen hakk i utstyret – det er bedre å fjerne naturen, som gjør så mye skade…

      1. Mellom Drammen og Svelvik er det utrolig mange svaner. Truende? De freser litt.. være å sitte på bussen, eller gå i bestemte gater her. Takke meg til svaner 🥰

    2. Vi har fått noen få svanepar i en liten innsjø rett ved sentrum her i nord. Det er en herlig følelse hver vår når vi ser at de dukker opp. 🤗 Flotte bilder og fortelling. 🤗

    3. Svaner er så vakre – og dette var nydelige bilder! Så mange små nøster også! Rart de blei fjernet….. mennesker er jo litt snåle! Leste alt på linken også – der lærte iallfall jeg MYE nytt! Spennende lesing! Klem 🙂

      1. LITT snåle??!! Hellige kaninmåne.. jeg så det var noen som klikka inn på den linken, det var altså deg.. men det beviser at du er langt fra den dummeste på blokka 😜👍🏾

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg