Galleri? + promotering av medblogger + ny fiende!

Tja… æ har nu ikkje så mykkje å sei i kveld. Sett mest bare å føll med på blogg.no ka de andre bloggeran driv med, førr i dag e d mykkje interessant. Kukkejævelen har omtalt mæ som fiende. Ikkje meiningsmotstander i ei sak, eller en han e uenig med angående omtale av andre menneska, mistenkeliggjøring av uføre og syke, neida – fiende faktisk!

Bunny The Enemy – Monsterkaninen!!

Jaja, så bli æ nu nevnt hist og her, og d e jo stort sett bare koselig. Ja, nån e jo veldig koselig. Så har vi dissa andre som driv å murre litt her og der. Skulle ønske folk kunne bli flinkar å se ka enkelte driv på med, men men.. sånn e nu bare folk.

Æ skal nu nevne tre blogginnlegg hær nu som dåkker kan klikke på hvis dåkker ikkje allerede har læst dem. To har æ nu skrevve å posta sjøl i dag. Bare klikk på linkan under👇🏽

«Jeg er IKKE her for å passe inn!»

«Når IDIOTER sier du er klok!»

Det tredje e skrevven av godeste Helene «ZoeticWorld» (Nr 18 på Topplisten i dag) hvis dåkker ikkje føll med på nyhetan:

«BYGNINGSDIREKTIVET ER VEDTATT.. HVA VAR DET JEG SA?»

Tja.. og så spurte ho Mamman til Vesla om æ ikkje skal ha GALLERI og vise fram alle de oljemaleriene æ malte, de 15 Bunny Originals. Så da må æ nu bare spør mæ sjøl, vil folk se? Vil dåkker se?

Anyways, kaffe å røyk på balkongen, så e d over og ut her på blogg – ciao!! 😜🐰

Liker dere denne bloggen, lik og del gjerne innleggene!! Og følg gjerne Bunny i egne grupper på Facebook og MeWe, dette er den mest alternative og beste bloggen i landet – velkommen!

Følg Bunny på MeWeLink!!

Følg Bunny på FacebookLink!!

#blogg #bunnytrash #bunny

27 kommentarer
    1. JAAAAA!!!!!! til galleri. Gi meg sted, dato så kommer jeg så sant formen er der. Stor klem.
      Drit i han som har satt deg som fiende, han vet ikke bedre stakkars

    2. TAKK OG PRIS for at du til vanlig blogger på bokmål, for dette ble….FEIL!?!? Eg måtte gni me i øynene for se hva du skrev haha Men JA til galleri og så kan kokken dra seg i snoppen og klabbe igjen! DUST!

      Natti 🙂
      Klem Vibbe,
      over og ut 🙂

    3. Vart litt overraska, men tøft at du skreiv på dialekt 😊.
      Så “hestpeisen” har gjordt deg til sin fiende 🤣. Ja ja, det forteller jo berre at fyren er heilt dust, og det er vel i bunn og grunn hans tap. Det er berre å ynskja han lykke til på ferda, og la han segla sin eigen sjø.
      Byggningsdirektivet 🤔.
      Ein må jo vera bra blåst mellom øyrene, om ein ikkje kunne forutsjå at det vart vedtatt. Likeeins, om ein ikkje trur at dei maktsjuke, herskesjuke, stormannsgale, og korrupte rasshøla på stortinget, ikkje vil implementera det her i landet.
      Galleri?
      Joda, det kunne vore kjekt det, men då verte spørsmålet om eg får høve til å reisa å sjå. Det kan eg på nåverande tidspunkt ikkje lova, men lysta er der definitivt 😊.

      1. Han posta en kommentar som lød noe slikt om å forenes mot felles fiende.. noe sånt.. svært få har forstått at mine ytringer var ikke for å forsvare én person, men samtlige som blir stigmatisert for ting de ikke kan for, det være skader, sykdom, kjønn, legning, hudfarge.. slike ting… Galleri i bloggen, hehe.. ikke irl, bildene er jo spredd over hele landet, nord, sør, øst vest.. 🐰

        1. Ja ja, berre det å bruka ordet fiende i denne samanheng, forteller meg at fyren ikkje er heilt god i haudet. Eller heilt i vater, som me seier.
          Slike folk er det umogleg å ha ein seriøs dialog med. Dei har i utgongspunktet murt opp ein mur rundt seg, som er tilnærma umogleg å bryta igjennom.
          Å prøva å få slike til å ta fornuften fangen, er som regel bortkasta energi.
          Galleri på bloggen ser eg absolutt fram til 😊.
          Skulle gjerne sett dei irl, men det krever litt meir planlegging 😜.

          1. Merker meg at flere tar til ordet for at det kan være psykiske issues, får håpe det roer seg, han har jo tross alt flere barn og kone. Håper ikke de må gå på tærne rundt han. Bildene irl hadde blitt litt av ei rute 😂🐰

    4. Altså.. Svare helt ærlig nå..
      Har jeg noensinne, slik du opplever det, gått ut og tatt parti med en av partene I en krangel jeg ikke er direkte involverte i??

      Grunnen til at jeg spør, er vel egentlig selves spm. for å si det sãnn, for what the fuck is this shit!?? 😨https://kokkejaevel.blogg.no/ekte-kokker-bruker-hodeplagg.html
      Jeg mener altså selv jeg kommenterer på et innlegg ang. praksis I min bransjer de siste 6-7 årene, -før den kommentaren hos Brit, -og vipps så er jeg jaggu persona non grata! 🫨
      Jeg mener.. Her har jeg sunget ut om de mest kontroversielle ting, og regelrett gått inn for å provosere i årevis, – og så er det altså ved å uttrykke enighet ang. bruk av kokkehatter som skal gjøre susen I så mãte⁉️ 🙄🤣
      Men for å være seriøs:.. For meg så blir dette her faktisk så far off at det peker I retning av mentalt forstyrret, – altså i sin opprinnelige betydning, så jeg bare lot være å si noe..

      1. Du er jo veldig flink til å reflektere og kunne se en sak fra flere vinkler, når det kommer til samfunnsaktuelle tema og denslags. Men å se hvem folk er, hva de bedriver, hvilken agenda de har.. der står du kanskje ikke like sterkt?

        Han der oppe i nord har stort og sårbart ego. Når du stadig kommer med komplimenter til kjerringa, «dere tenker likt», «respekt for henne» så har du på en måte valgt en side med sådan «vennskap» med noen som er direkte stygg med den annen part. I Vibbedilles kommentarfelt skrev kjerringa her om dagen at hun svarer ikke kokken på kommentarene hans. Men hun gjør jo det, daglig kommer hun med stikk til han i bisetninger, karakteristikker og er ondsinnet og nedsettende. Selv om du ikke ser det, så gjør jeg det, og kokken gjør det. Men han vet jo ikke at du ikke ser det..

        Attpåtil har du gjort ditt eget kommentarfelt til et fristed for insekter som har i en årrekke kommet med stikk til han, og meg. At du ikke ser at hovedandelen av kommentarer i bloggen din fra Bien er stygge stikk til han, til meg – og ikke til deg, blir for oss en gåte. Du lar bloggen din være et sted hvor disse kan bedrive harselering mot oss andre.

        Kokken er som et lite barn, eller en psykisk skadet mann. Husker du innsamlingen for å bidra til at Vivian skulle kunne gå til sak mot Bergen kommune? Noen fra ALS-foreningen postet kommentar i bloggen hans og spurte om han kunne reklamere for innsamlingen i bloggen sin, hjelpe saken til Vivian. Han svarte med å slette forespørselen!!! Klart han ikke vil hjelpe henne, hun er jo venn med Vibbedille og har en hyggelig tone med kjerringa!

        Så om ikke mentalt forstyrret, så ihvertfall en med et enormt ego som kun tenker på seg selv. Og disse over the top kommentarene i det siste tok helt av med en gang han sluttet med Wegovy sprøytene. Dette er jo legemiddel som etterforskes for å bidra til psykisk uhelse 🐰

        1. Det er ikke nødvendigvis så at jeg ikke ser at det legges ut noen ‘stikkpiller’ hist og her, men i de tilfellene har jeg konsekvent valgt å bare la de forbli ubesvart. Og da kan en jo sikkert spørre om årsaken til at jeg lar alt passere i form av å få bli stående i kommentarfeltet..
          – Og svaret på det, er todelt, for..
          A) Jeg bestreber meg på å holde meg utenfor andres konflikter der de respektive partene er ansett mer enn kapable nok til å svare for seg selv. -Altså at det ikke slås nedover, for å bruke det uttrykket. Dette gjelder like forbannet på blogg som i livet forøvrig. Det hender imidlertid jeg blir bedt om å mekle i konflikter, og da bistår jeg med det ved nettopp å gå inn som den nøytrale tredjepart som ligger i det å skulle ‘mekle’.
          B) Fra det øyeblikket det ble snakk om å åpne blogg for min del, var det å kjøre et 100% åpent kommentarfelt et absolutt must. Ikke sånn å forstå at dette er relatert til hva andre måtte praktisere og ikke praktisere i så måte, -at dette m.a.o ble gjort i den hensikt å utgjøre noe motstykke til noe, eller whatever i den gaten der. Det går kun på det konseptet som jeg eventuelt så for meg å bygge opp den gang, og som med tiden har blitt hva som vel er best beskrevet som en del av min identitet, -eller varemerke, om du vil, som blogger.
          – Forøvrig, så forventer jeg at voksne, oppegående mennesker evner å skille mellom det å uttrykke uenighet i ulike saker og agenda- og de rent mellommenneskelige relasjoner jeg måtte ha til de det til enhver tid måtte gjelde. Likeså forventer jeg såpass perspektiv at man forstår hvordan personkjemi etc i forhold til de enkelte aktører varierer i hht hvilke de blir stilt ovenfor. Liksom det for meg i utgangspunktet er helt fjernt å skulle se relasjoner mellom de jeg anser som venner- og folk jeg måtte ha et eller annet ‘agg’ til som noen form for loyalitetsbrudd- eller i ytterste konsekvens svik, forventer jeg det samme av de jeg selv forholder meg til.
          Og sist, men så avgjort ikke minst, forventer jeg at de en har bygget en såpass relasjon til at det ikke skulle være noen tvil om hva en står for og hvem en er som menneske, da gjerne ved at en har trådt støttende til ved behov for vedkommende at i det de måtte oppleve noe jeg har sagt eller gjort som negativt, sårende, eller på annen måte ‘shady’, (potensielt) illojalt og/eller tvilsomt, så tar de det opp! Da SPØR man rett og slett hva som var ment med det som ble sagt/gjort i den- og den sammenhengen, fordi de reagerte på- og/eller opplevde det sånn eller slik. Fra mitt ståsted, er dette basic, voksen konfliktløsning og mellommenneskelig kommunikasjon. Når så det skulle poppe opp tilfelle hvor det altså fremgår åpenbare mangler i hht sådan grunnleggende ‘people scills’, så er det en ‘deal-braker’ i den forstand at jeg ikke gidder å forholde meg til hverken det respektive issuet eller personen. *You can’t argue with stupid’, -og ‘stupid’ i denne sammenhengen innbefatter også sånt som en graverende mangel på perspektiv, sosiale ferdigheter/antenner, og i det hele tatt slikt som er å anse for grunnleggende egenskaper hos et voksent, noenlunde oppegående menneske. – I slike tilfeller, finner jeg ikke engang den sedvanlige gleden av å kunne gi meg selv ‘carte blanc’ i hht å fyre løs som tilsvar på usakeligheter og personangrep, da disse tilfellene har en lei tendens til ikke å skjønne når jeg er spydig, -og det er faktisk jævlig irriterende *haha*.
          – Vet du, det som er så excellent med den kjeft, nagging, dritt og surmaget kritikk som måtte bli sendt ut på ens vei på nett- kontra ‘in real life’, er at det er i din fulle kontroll hvorvidt- og ev. hvordan du ønsker å forholde deg til det/respondere på det! – I motsetning til ellers i livet hvor kjeftesmeller går- og mas ikke bare består der du er- men like forbannet følger etter deg når du går, er det jo bare ett eneste museklikk, så er de vekk- eller å scrolle seg forbi! Likeså lir nettet en det velsignede valgalternativet å kunne drite fullstendig i å forholde oss til de en ikke ønsker å forholde seg til. Den muligheten har en vitterlig ikke i slikt som jobbsammenheng, familieanliggende, nabokrangler, osv, osv. 😉

          1. Når venner besøker meg er det fullstendig uakseptabelt, irl og her på blogg, på blogg er faktisk irl selv om kommunikasjonen foregår via tekst, at noen skal måtte innfinne seg med å stadig få slengt dritt. Selv har jeg et kommentarfelt der det som kommer inn må godkjennes, i mitt hus skal ikke de som kommer på besøk oppleve harselering hver gang de popper innom. Som vert synes jeg det blir feil å ikke slå ned på denslags. Godkjenning i kommentarfelt er best for alle parter, en får uansett ikke svar på sine kommentarer før den respektive vert er tilstede 🐰

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg