Reiser fra Drammen/desperat etter klikk!

Heisann! Nå er jeg her igjen, søndag og sofa, haha.. neida, ikke bare sofa. Snart blir det kaffe og kos på balkongen. For kongen på balkongen venter besøk av ei venninne. Og når jeg først er inne på venninne, så var snuppen min og jeg på besøk hos en annen venninne i går. Vi satt ute på terrassen hennes og koste oss med drinker og shots. Naturlig nok gadd jeg ikke blogge da, haha.. men jeg la inn en liten hilsen på bloggen hvor jeg ønsket alle en fin kveld. Derav ble det tolket at jeg er desperat etter klikk. Altså jeg kommer ikke over hvor hyggelige enkelte medbloggere er. Sure oppstøt hver dag. Jeg tenker, det er vel ikke mange som kommer på besøk dit. Sure oppstøt er vel ikke noe å oppsøke. Straks man snur ryggen til så kommer det sure oppstøt. Bevare meg vel for et liv, hjelpes…

Anyways, i dag har jeg bestilt en liten reise. Drømmen om sydentur og denslags er lagt på hylla. Når det meldes om 31 grader i Drammen så tenker jeg at snuppen min og jeg drar heller til kjøligere omgivelser sammen med jentene våre fremfor å dra til syden. Temperaturer som meldes her nå er ikke kos for to små mopsejenter med dobbelt lag pels og korte snuter. Og det er faktisk noen år siden dem har reist sammen med oss noensteder. Brukte jo å være med oss til Nordnorge og Spania. I år skal dem få være med oss noen dager til Bergen.

Yupp, vi skal til Bergen. Reisen er betalt og hotellet er booket. Ti grader kjøligere der enn her, men samtidig meldt finvær og sol. Helt supert, digg!! Bergen er dritfint under blå himmel. Jeg sa det i fjor da jeg sammen med Vibbedille besøkte Mammapåhjul, «jeg kommer tilbake», men da skal det være vår eller sommer, da er Bergen en perle i vårt land. Det blir som å reise til utlandet, det er jo pingviner der.

Snakker om Vibbedille, hun har jo en sønn som er flytta til Bergen, hadde vært kult om hun hadde bestemt seg for å dra på besøk til han samtidig som snuppen min og jeg er der. Men jeg vet, Vibbedille har mye å stå i for tiden, også har hun jo toppturene sine. Men det hadde vært utrolig morsomt om det skjedde, jeg vet jo hun vil til Bergen. Og nå er hun jo i toppform til å gå sammen med oss til toppen av Fløien. Noe annet enn å ta taxi fra Christies gate til Strømgaten, haha.. og hvor kult hadde det ikke vært å spise på Rebel sammen igjen?! Det er er faktisk et minne for livet da Vibbedille og jeg var der. Nydelig mat i utrolig godt selskap. Så utrolig artig å være sammen med et menneske som er helt forskjellig fra en selv, og likevel ha så god kjemi. Ble som en søster fra første stund. Jeg har adoptert Vibbedille. Har bestemt meg for å dra til Stavanger også i år. Da skal hu derre strikketanta få kjørt seg, hehe..

Anyways, jeg skal nå sende ei melding til Mammapåhjul og gubben hennes. En lynvisitt til Vivian, eller treffe dem et sted må vi prøve få til. Det er også et minne for livet. Glimtet til Vivian, øyne er sjelens vindu, og i Vivian lever mye godt. Og gubben hennes også, knakanes god mann!

Ellers da, fra bloggverdenen, Kretamor og Synskepeggy. Jeg har ingen aning om disse damene i det virkelige liv, så hadde vært moro om noen av dem dukket opp. Så er det jo venninna mi gjennom mange tiår, som bor i Bergen, som jeg ikke hadde sett på nærmere 20 år da jeg møtte henne igjen der i fjor. Enkelte mennesker kan jeg gjøre alt for, når jeg sanser slik en godhet som de jeg har nevnt i dette innlegget faktisk har, så kan man tenke på hvor herlig livet er. Så berikende å bli kjent med slike utrolig flotte mennesker. Dere er gaver, de flotteste gaver i en verden full av sure oppstøt.. tusen takk, jeg er heldig som har fått lov å bli kjent med dere på livets reiser.

Liker dere denne bloggen, lik og del gjerne innleggene!! Og følg gjerne Bunny i egne grupper på Facebook og MeWe, dette er den mest alternative og beste bloggen i landet – velkommen!

Følg Bunny på MeWeLink!!

Følg Bunny på FacebookLink!!

#bergen #stavanger #drammen #bunnytrash #bunny

14 kommentarer
    1. Det høres ut som lure planer. 🙂 Her blir det også Norgesferie, og litt Sverige. Synes det er koselig jeg. Gidder ikke bruke så mye penger. Koser meg fint med småturer i nærområdet også 🙂 Deilig bare å kose seg i sola, og med fri, for min del 🙂

    2. Høres som gode planer. Her har vi skrota sydenferie. Tur til Alta blir det, og noe senere til Sverige. Vinen er billigere der. Ellers gode helger på yttersia, og så håper jeg vi får litt sol og varme her i nord. Kjekt med tur til Bergen, er noen år siden vi sist var der.

    3. Hei igjen 😊🌹🇳🇴👍
      Det er gledelig å se at du ikke har glemt meg 👻
      Det er lenge siden eg har gitt lyd fra meg no,men det er fordi at det har vært litt mye «oss bloggere imellom» og i det selskapet føler eg meg litt utenfor siden eg ikke har blogg her på blogg.no lenger.
      Du kjenner meg ikke i det virkelige liv,men om du tenker etter så kjenner du meg ganske godt allikevel,mine tanker og meninger om mangt og mye,min moral og mine viktige verdier i livet,eg har jo skrevet veldig mye til deg gjennom flere år og det er jo hva man står for som betyr mest.
      Eg er så godt som naboen til mammapåhjul,eg jobber like i nærheten av der hun bor og bor selv litt lenger oppe i veien,i ti minutters gåavstand til jobben min.
      Neste gang du reiser til Bergen så kan du jo sjekke opp airbnbleiligheter i nærheten av Bergen Travpark og Bjørgvin Fengsel,da er det stor mulighet for at du kanskje booker deg inn her hos meg og det hadde vel vært helt utrolig og skikkelig hyggelig.Det er ikke så mange airbnbleiligheter akkurat her i området så sjansen er stor….Må bare booke i god tid for det er stor pågang så og si hele året.
      Ellers så går det helt fint med meg og mine,har begynt i jobb igjen etter rehabilitering etter hjerneslag for ca ett år siden,jobber fremdeles på natt og trives fortsatt svært godt med det,utenom det så tilbringer eg mye tid med barnebarnet mitt som blir hele tre år til høsten og eg er mye i skog og mark med hundene mine.Og så har eg hus og en stor hage som må passes på og eg rett og slett elsker hagearbeid,det er meditasjonstid for meg,samme som turer med hundene,meditasjonstid det og.
      Bergen er helt fantastisk nydelig for tiden,eg kan ikke tenke meg noe bedre sted akkurat no,og ettersom eg bor helt nede i strandkanten blir jo sånne dager ekstra magiske.Gjestene mine fra Airbnb skryter uhemmet av dette stedet her og sier at det er helt spesiellt å være her,så nær sjø og sjøliv som det er,gjestene som kommer hit er ikke bortskjemte med sånn beliggenhet og for meg er det svært hyggelig at folk liker seg.Har hatt en gjest boende i syv dager som sjekket ut i dag,da han reiste sa han at eg er lagt til på favorittlisten hans…
      Denne sommeren skal eg ikke ha ferie,har jo vært vekke fra jobb i over ett år,så eg tar ferie i november-desember i år når mørketiden er på sitt verste,det er deilig å ha litt ferie å gå på da.
      Ha en fortsatt fin kveld,Bunny 🌹
      Hilsen synskepeggy.

      1. Ååå.. du bor der, da har jeg vært rett i nærheten, har jo vært på besøk hos Vivian. «Oss bloggere imellom», du er jo en bloggløs blogger som Frodith bruker si, og du besøker jo andre blogger innimellom, så du vet jo om oss. Kult at du enda er her, noen ganger lurer jeg jo om du har forsvunnet. Det er så rart når personer man er vant til stikker innom plutselig blir borte, det skjer jo innimellom.. Heter du Peggy på ordentlig?

        1. Ja,har du vært hjemme hos mammapåhjul så har du reist rett forbi veien ned til venstre,ned mot sjø,der eg bor 🦋
          Kan nok kalle meg en bloggløs blogger,men det er bare din blogg eg er innom hver dag 👍 Kan og si at eg er innom en blogg til men det er bare de gangene du nevner den bloggeren,det er en ufyselig blogger og det som er det verste er at det ser ut for at den bloggeren ikke har evne til å skrive om andre bloggere uten å være nedlatende,ufyselig og ekkel,men bloggeren selv kaller det for «satire» så da så 🤮
          Eg heter ikke Peggy,nicnavnet synskepeggy var det min datter som kom på da eg laget meg blogg på blogg.no i 2009 og siden så har eg brukt det nicet,eg syns det passer bra på meg.Det morsomme er at ingen andre enn min datter og min ene søster vet at eg er synskepeggy.Ingen eg kjenner,mine venner,kollegaer og øvrige bekjente har noen anelse 🫣
          Eg blir ikke borte,eg skriver til deg når du legger ut noe som eg har en mening om (eller flere).Eg savner at du tar for deg galskapen,handlingslammelsen,hva som ikke blir gjort for å bedre på situasjonen mange er i takket være inkompetanse og uvilje,løgn og bedrag i fullt dagslys for alle å se som vil se,tåkelegging,forsikringer om at man følger nøye med (på hva da) ….
          God natt Bunny 🥱😴 Vi snakkes i morgen ☀️
          Hilsen synskepeggy.

          1. Ja, jeg er litt der at jeg velger ignorere mye for tiden, kose meg og nyte sommeren.. men det blir ikke slik at jeg skal gå stille i derene. Jeg er jo laget sånn at jeg har meninger om det meste. God morgen forresten 😜

    4. Smiler 😊Jeg ble nevnt igjen. Blir glad da jeg. Blir liksom litt savnet. Har jo ikke blogg engang. Ser ut som jeg ikke skal til Bergen før tidlig høst., så da passer det ikke med din tur og det synes jeg er veldig synd. Gir meg ikke på de rekene. Det hadde virkelig vært koselig.
      Jeg er en ekte bergensk skravlebøtte. Elsker å bli kjent med nye folk. Tar gjerne en god diskusjon, men ler og av en dumt vits 😊

      Ha en fin dag Bunny😊

      1. Ja, synd.. jeg tenker at Bergen er et sted jeg kan dra til på vår og sommer. Sånn ellers betakker jeg meg, hehe.. no offense! Jeg liker også å møte nye folk. Er litt introvert i samlinger, men jeg lytter 😜 fin fin dag til deg også 🥰🐰

    5. Åh, Bergen er flott altså! 🤩 Vi var der i høst, men sikkert enda finere om sommeren. Tok banen opp til Fløyen, gikk til Skomakerstuen + ned igjen. Regn én dag og sol i to dager. 👍 Bodde på Citybox like ved Grieghallen.😊

      1. Var der i høst jeg også, tror ikke dét skjer igjen. Var en kjempefin tur, storkosa meg glugg fra begynnelse til slutt, men Bergen er en perle på våren og sommeren 🥰

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg