Nei, jeg fikk ikke tilbake på skatten i år.

Nei, jeg fikk ikke tilbake på skatten i år. Egentlig er jeg ganske forbanna av den grunn, for jeg skjønner ikke noe av dette skattegreiene. I absolutt alle år har jeg fått igjen på skatten. Muligens har jeg gått ut i null en eller to ganger, husker ikke. Dét jeg vet er at jeg i hovedsak har fått flere tusen igjen på skatten når det har vært skatteoppgjør, men de dager er visst talte, uansett hva jeg gjør.

Det er noe med å ha blitt 100% ufør.

I fjor fikk jeg en baksmell på rundt 7k, så jeg satte opp skatten slik at jeg da betalte 8k mer i skatt på et år. Noe som også føles veldig ergerlig nå, fordi som alle vet så har ALT gått opp MYE i pris, samtidig som uførestønaden bare har økt få kroner. Faktisk så lite at jeg tror ikke noen har merket det et gram i positiv retning oppi alt dette. Enda mer ergerlig var dette fordi jeg faktisk regnet med å få noen usle kroner tilbake denne gang, og det trengtes virkelig oppi et hav av uforutsette regninger. Tannlege, veterinær og så videre, jeg blir helt matt av å skulle betale titusener i flertall med uføretrygd som inntekt.

Joda, så satte jeg opp skatten 8k i fjor, og fikk baksmell på 9k i år. 9000 fuckings kroner!!! Hva gir dere meg?? Og så står der at hvis en ikke betaler beløpet innen mai må en også betale renter, hahaha.. Hvordan får dem dette til? Betaler man dette i sin helhet kan en jo ikke betale alle faste utgifter, da blir det jo purringer og inkasso der. Det skal jeg IKKE ha noe av. Nei, jeg skjønner ikke noe av dette, tallene stemmer, og hva jeg ikke ser her, ser jeg bare ikke. Jeg orker ikke sette meg inn i dette. Jeg skjønner ikke hvorfor rasshølene ikke bare kan ta hva de skal ha, de sitter jo med tilgang til alle tall. Hva er greia, uføretrygd er uføretrygd, det er jo ikke slik at man plutselig tjener mer eller mindre, at man får betalt for overtid eller noe som endrer noe. Hva er greia, det er jo staten som styrer alt dette? Hva er poenget med baksmell til folk som staten selv styrer inntekten til? Kan man ikke bare gå ut i null, og ferdig snakka?!

Takk, det var godt med en utblåsning. Nå orker jeg ikke bale mer med dette. Jeg må bare ta utfordringen og snu vinden i min favør. Selge noen hand-jobs og denslags, hahaha.. Anyways, nå er 11 av de 15 oljemaleriene i prosjekt «Bunny Originals» ferdige og signerte. Bare tørke litt så.. ja.

Til salgs: «Tvillingene» (40x50cm) og «Pingvinkjærester» (40x50cm).

Og så har jeg jo fremdeles disse to 👆🏽 oljemaleriene dere ser her i innlegget. Jeg solgte jo en del malerier for litt siden for å få inn litt til å betale tannlegeregning. Er jo enda en del igjen på den (betalt med kredittkort), og nå må jeg jo betale mer skatt så.. ja, disse to maleriene ble ikke solgt, så muligheten er her hvis noen er interesserte. 350 kr pr stk + 135 for frakt i norgespakke (sporing/forsikring).

Lyst å teste ut en morsom navnegreie? Da klikker du på DENNE linken! Og hvis du har lyst å sjekke ut 5 nyttige og morsomme mat-tips, så klikker du på DENNE linken!

Nå er det bare å nyte resten av dagen. Nydelig vær ute, skal støvsuge balkongen og gjøre klart til kvelden, for da skal vi kose oss med Aperol Spritzers, spekemat, potetchips, chillidip og digg musikk der. Livet går videre, og en må fokusere på de positive gode stundene. Ja til livet, og stå dere vel folkens!

Liker dere denne bloggen, lik og del gjerne innleggene!! Og følg gjerne Bunny i egne grupper på Facebook og MeWe, dette er den mest alternative og beste bloggen i landet – velkommen!

Følg Bunny på MeWeLink!!

Følg Bunny på FacebookLink!!

#baksmell #skatt #bunnytrash #bunny

16 kommentarer
    1. Lurer på en ting….Hvis du og snuppen eier leiligheten sammen? så kan det være at dere må endre %andelen på gjeldsskatten.

      Eg fikk 11k i baksmell, men me var av de som måtte endre denne %, eg måtte sette 100% på meg og 50% på Ali, etter ny utregning ble det 4 k i smell og Ali fikk 5k igjen, ergo gikk husstanden da m 1k i +

      1. Sant, nå snakker du et språk som hodet mitt stenger helt av for. Hjernen blokkerer helt. Leste noe i avisen her om dagen om dette du skriver, men da stengte også hjernen helt av. Send meg gjerne melding på messenger og forklar meg dette litt nøyere, må ha det inn med teskje, forklart på bokmål 🐰

    2. Skjønner ikke sånne skattegreier jeg heller. Jeg tjener jo det samme år ut og år inn, det er ikke noe overtidsbetaling, aldri. Vanlig lønn. Og i mange år har jeg fått igjen 10-12 000. Jeg har jo ikke hatt noe MINDRE skatt i år enn før, men plutselig var det så vidt bittelitt til utbetaling. Lurer på hva jeg har gjort “feil” i år… Hm…

      1. Ja, nei.. jeg skal ordne meg time hos skatteetaten. Kan ikke betale mer i skatt enn jeg får utbetalt. Staten bør gi meg masse penger for min eksistens fordi jeg er en berikelse for landet vårt 🐰

    3. Hmmm – merkelig det der da.
      Har du vært inne på skatteetaten.no og kikka på tallene som ligger til grunn for skattekortet ditt?
      Om de er riktige, så skal du jo ikke få baksmell………!
      Om du vil ha hjelp til å sjekke – si gjerne ifra!

      Klem <3

      1. Tusen takk, jeg mistenker at det er noe i hva Vibbedille 👆🏽👇🏽 her skriver. Så jeg skal prøve å finne ut av akkurat dét 🐰

    4. Da er det bare til å sette igang med denne Tiggingen din da. Male Male Male. Eller kanskje få deg litt disiplin slutte å røyke. Sannheten er vel at du egentlig ikke har råd til å røyke. Kan jo alltids hoppe på en Kiel tur igjen !!!

    5. Det er kjedelig med restskatt… har fått det et par tre ganger – og det er bare elendighet… MEN sånn er det… og det MÅ betals…:-/
      Lag deg en fin søndag 🙂

    6. Kjipt med restskatt, det er umulig å forstå, jeg har jo uføre selv og fikk 38000 i baksmell, fikk vite at jeg må betale over 8500 kroner i skatt hver mnd hvis jeg skal unngå restskatt. Hallo det er jo de som anslår skatten hvert eneste år. Ja ja det går vel bra det også.

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg