Montebello leverte: en fantastisk gjeng!!

Jeg vet enda ikke hvor jeg skal begynne når det kommer til vårt opphold på Montebello Camping i helga. Dette var jo et impulsivt innfall fra snuppen min sin side, og plutselig hadde vi booket en hytte for på en av Norges mest harry campingplasser.

Vi pakket hver vår ryggsekk, en liten trillekoffert, så tok vi med oss jentene og dro alle fire. Buss til sentrum, tog til Oslo, byttet tog der og så nytt tog til Kongsvinger, og deretter buss til Montebello Camping. Hjemover var det buss for tog fra Kongsvinger til Lillestrøm, men det er en historie for en annen gang.

Inn i resepsjonen og hentet nøkler og sengetøy. Gikk til hytten vi hadde leid og ble positivt overrasket. Ei lita hytte med to rom. Et soverom og et kjøkken kan man si. Jeg synes hytta var superkoselig jeg, og i hytten ved siden av hadde to damer «flyttet inn» under en halvtime før oss, og i løpet av 10 minutter var vi venner med dem. De var altså så superhyggelige at ord blir fattige, hun ene pratet med hele «nabolaget» og ordnet og styrte for alle. Om noen manglet eller trengte noe, så hadde hun stålkontroll og visste hvem som hadde hva og hvem som kunne hjelpe hvem med ditten og datten. Disse hadde jo også med seg isbitmaskin, og sørget for å få flyttet stoler og benker i nabolaget til mellom deres hytte og vår. Så det var altså utenfor våre hytter «alt» skjedde hele helgen.

To hytter bortenfor ankom et ungt par som kom langveisfra, og vi seks ble da kjernen i helgas festligheter. Men der var mange flere som var med på festlighetene. (Joda, vi var på harryshopping i Charlottenberg). Så da ble det rusbrus, øl og drinker både fredags kveld og lørdags kveld. Vi snakker, breezere med hvit te, aperol spritzere, mimosa cocktails, baileys, irish, bunny drinks og så mye greier for enhver. Masse musikk og latter. Vi har grillet og skravlet. Vært på dans i gapahuken, kjøpt lodd og snakket om de underligste ting alt fra toalettpapir og våtservietter til damer med rosa handlekurver.

Alle disse folkene vi møtte, alt fra eldre menn med cowboyhatter og boots, samedrakter av grønn filt, hårreisende parykker og faen veit hva. Jeg nevnte i går hun damen med lille baby Vanessa i sin rosa handlekurv. En skal høre mye før ørene detter av er det noen som sier, og det kunne nesten ha skjedd i helga. Det var så mye på én gang at jeg begynte å le som en hakkespett, Woody Woodpecker. Og dere skulle sett når det kom kjørende inn over plassen flere Van biler farget i metallic orange, hvis innhold var av ganske så originale personligheter med lilla hår og øyenvipper så store at hvis en ikke holdt meteren så kunne man føle vinden når de blunket.

Jada, og dere kan jo forestille dere musikken også, med alt mulig innenfor danseband- og køntrisjangeren, drita full på drøbaksund, Billy Boy, Staysman, Plumbo og da så plutselige innslag med hardrock for å så skli over til Dolly Parton og Willie Nelson igjen. Noe av dette kommer jeg ikke til å høre igjen før vi er på Montebello igjen. Det er ganske rock’n roll harry..

Lørdag stod det på diverse vær-apper at det var meldt noen dråper regn, og ut fra en av disse van-bilene ble det dratt ut både parasoll og en ti meter presenning som disse van-folka festet i treet på plassen og i hyttetakene. Alle stod og holdt i denne presenningen mens den skulle festes hist og her. Alle utenom meg da, jeg valgte ta drinken min og stille meg litt bortenfor og se på dette gjenget som styrte. Jeg prøvde forklare at det ville ikke bli regn, det kom fire dråper, altså noen drypp innenfor et lite tidsrom på fem minutter, kan ikke kalles for regn. Men jeg er glad de satte opp presenningen, for jeg ler enda av skuet..

Jentene har også kost seg på tur, de var flittige under benkene når sånn 15-isj mennesker hadde grillet både pølser, flintsteike, svinekoteletter, og der var potetsalat, fløtegratinerte poteter, spekemat, tyttebærrømme, alt mulig av snacks og så mye forskjellig god drikke at man kunne se i øynene på enkelte at de var på svømmetur.

Nei det er umulig å gjengi hvor moro dette var, og for en herlig gjeng vi 6 i den innerste kretsen var, vi tre parene i hyttene på rekke. Helt ukjente for hverandre, men likevel som om man hadde kjent hverandre hele livet. Jeg må spesielt nevne hun vi først møtte da vi kom, hun var så boblende energisk, hadde den beste humoren, var så inkluderende og generøs, blid og observant og ordnet for at alle skulle ha det bra. Og at hun hadde med seg isbitmaskin, haha, jeg dævver. Den var ikke hennes engang, hun hadde lånt den for å ens ærend ta den med seg på camping. Jeg digger den dama. Og kaffen hadde hun klar når jeg stod opp på morningen.

Jupp, så da er tanken at vi gjengen, samler oss på Montebello igjen, neste år på Montebello, samme helg og samme hytter. Det blir crazy as fuck!

Liker dere denne bloggen, lik og del gjerne innleggene!! Og følg gjerne Bunny i egne grupper på Facebook og MeWe, dette er den mest alternative og beste bloggen i landet – velkommen!

Følg Bunny på MeWeLink!!

Følg Bunny på FacebookLink!!

#montebello #camping #montebellocamping #kongsvinger #charlottenberg #magnor #ferie #familie #familietur #fest #bunnytrash #bunny

2 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg