Masse egg i butikken vår, men.. dette skjer!!

Vel hjemme igjen etter en fin runde i sentrum. Skulle jo ha Dentalife til jentene. Vi er gått tomme, og samme med Europris som ligger i vår bydel, og på hovedlageret, så fikk ikke bestilt. Dermed gikk jeg til Felleskjøpet i dag. Viste seg at de ikke selger dette merket, likegreit. Felleskjøpet har aldri noe jeg trenger eller vil ha, og butikken ligger ugunstig til for oss som går. Dermed trasket jeg videre til bydel Brakerøya som grenser til Lier kommune, på CC kjøpesenter der hadde de masse Dentalife, hurra, hurra.. fikk med meg tre esker, så nå har jentene kveldssnack i 54 dager. Så tuslet jeg videre til bydel Bragernes, altså sentrum, motsatt side av elva for hvor vi bor. Videre derfra tasset jeg over bruen til Strømsø og deretter til butikken for å kjøpe egg.

Egg har det vært mye fokus på i det siste. Tomt i alle butikker og byer. En medblogger skrev om dette før påske. Hele Fredrikstad var renset skrev hun. Selv har vi ikke hatt noen problemer med å kjøpe egg. Heldigvis. Egg er noe av det viktigste vi har i husholdningen vår. Vi spiser egg hver morgen til frokost eller brunsj. Omelett, kokte egg, eggerøre, you name it. Egg med røyka laks til, egg med beluga til, egg med ost og skinke. Egg må vi ha ellers også, til vafler, pannekaker og hva det måtte være.

Men vi kjøper ikke egg på vanlige butikker, Kiwi, Rema, Extra eller whatever som får eggene sine fra norske bønder. For de butikkene ER tomme. Det er villet politikk! Dette er våre politikere som har sørget for. «Jeg skjønner ikke hva som skjer» sa nabodama om de tomme eggehyllene. Jeg orket ikke forklare, folk lytter ikke. Altså, veldig mange stenger av det lille de har mellom ørene og ser ikke sammenheng i ting.

Slik som dette er det!

Under pandemien var jeg på flere demonstrasjoner. Folk fortalte at dette ville skje. Dette med matvarepriser ble jeg fortalt om. Jeg ble rådet til å kjøpe frø og produsere mat selv. Grønnsaker og tomater og i det hele tatt. Mye å spare. Å si noe høyt om dette, at alt som skjedde da har en sammenheng med hva som skjer nå, da hadde man bare fått høre at man er konspirasjonsteoretiker. Det ble jo det mest brukte ordene under pandemien, bortsett fra munnbind, vaksine etc. og enda er ordet konspirasjonsteoretiker det mest brukte ordet, til og med mer brukt enn når blodrøde politikere på venstresiden bedriver hersketeknikk med sine rasismekarakteristikker. Tenk at ordet konspirasjonsteoretiker er mer brukt enn rasist, haha.. ja de er gode disse blodrøde.

Men sannheten er at folk flest, vanlige folk, blir dårligere og dårligere stilt økonomisk, mens staten blir rikere og rikere, samme med politikere og involverte som har hatt et ord med i laget under pandemien, som nå. Hvorfor butikkene er tomme for egg? Fordi staten har bestemt det slik. Staten har investert i å stoppe eggproduksjonen. Vi styres av staten på hva vi skal spise, gradvis, litt etter litt spiser vi akkurat hva de ønsker, syntetisk kjøtt, insekter og larver.

«Dette er framtidens delikate middag»

«Forbud mot hjemmedyrket mat»

«Verden i endring, insekter og larver»

Men inntil videre spiser altså snuppen min og jeg egg hver dag. Butikken vår henter fra utlandet. Jeg kjøpte 60 egg i dag til 4 kroner stykket. For to uker siden kostet de 3 kroner stykket. Prisøkning på 25 prosent på to uker. Men som sagt, egg MÅ vi ha. I butikken vår nå pakker de egg inne i lokalet mens vi venter, så får vi brett etterhvert som dem har satt strikk på brettene. Når det blir stopp på egg så får vi begynne å verpe selv. Er liksom lettere å plante tomater selv hjemme, men å verpe egg må vi trene litt på..

Hvordan er det med egg der du bor? Hva synes dere om hva våre folkevalgte bedriver iht priser og at de styrer oss til å begynne spise mat som byr mange av oss imot?

Liker dere denne bloggen, lik og del gjerne innleggene!! Og følg gjerne Bunny i egne grupper på Facebook og MeWe, dette er den mest alternative og beste bloggen i landet – velkommen!

Følg Bunny på MeWeLink!!

Følg Bunny på FacebookLink!!

#blogg #bunnytrash #bunny

12 kommentarer
    1. Flotte egg du fikk handlet her! Her var det tomt….aner ikke nå, har ikke vært i butikken på noen dager…
      Men jeg fikk til slutt tak i en kartong før påske og den ruget jeg på!

    2. Først må jeg bare si, gratulerer med førsteplassen på blogg.no i dag 🎉.

      Har ikke hatt noe problem med egg hos meg ihvertfall, nå bor jeg alene og de varer en stund når jeg har kjøpt. Men skal nok furte en gang jeg også når jeg ser hylla tom i butikken 😆.

      B

      Ps.

      Måtte flire da du sa dere skulle starte å verpe noen selv!

      Si fra om du får det til 😅

    3. Her var det tomt i matbutikkene før påske. Men jeg er nok som deg, handlet et annet sted, så jeg har foreløpig nok.
      Kr 89,90 for 30 egg. Så langt good, eller enn så lenge. Vi får finne våre veier, og aller helst, stå sammen mot galskapen! 😉

    4. Masse egg her hvor jeg handler. Det ble bakt kake og kokt egg i påska. Det blir dyrking av tomat,agurk i drivhuset. Det kan de ikke nekte meg. Leste i avisen at import av spanske poteter blir å koste over 100 kroner kiloet. Vel her setter vi potet selv og da slipper man å kjøpe de fæle som de selger i butikken.
      Gratulerer med første plassen.👏🏻

      1. Jeg har litt vanskelig å holde kontroll med hvor alle som kommenterer innleggene mine bor, men noen steder er det egg. Problemet er vel størst hvor det er flest mennesker, i byer og tettbebodde steder. Poenget i innlegget er agendaen. Når planer ble lagt, pandemien startet, produksjon av syntetisk kjøtt iverksatt, fabrikker også i Norge produserer mat av insekter og larver, staten har betalt bønder til å legge ned blant annet eggproduksjon, så må vel folk skjønne at det er en villet politikk, en plan bak det hele? 🤔

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg