Shopping og Esmeralda Restaurant, Tønsberg.

I dag har snuppen min og jeg vært i Tønsberg. Nydelig vær, blå himmel, sol og 25 grader. Først litt shopping. Noe skuffet over at enkelte klesbutikker greier å fylle nesten hele herreavdelinger med så mange forskjellige teite shortser. Blir dårlig med annet utvalg da. Og hva skal man med alle shortsene? Og i Tønsberg går jo stort sett alle menn kledd likt.

Nede på bryggen hadde stort sett alle menn på seg marineblå shorts med oppbrett, strykekanter i bestefarstoff. Samme med Lacoste piké eller skjorter fra Eton. Det er veldig sossete, og hva er poenget med å være sossete når alle er like? Betale masse penger for en dødstrasig overdel kun fordi der er en bitteliten krokodille på ene brystet. Blir for dumt for meg ihvertfall. Akkurat dét er veldig kult i Bergen, mangfold og farger, masse forskjellige stiler. Dét er flott det, og viser at samfunnet består av forskjellige individer med sine egne personligheter!

Anyways, på meg ble det ny super skinny jeans og en type dressjakke dekket med sølvpaljetter. Så nå blir det diskotek og sirkus i Drammen. For selv om man ikke er like sossete i Drammen som i Tønsberg, så er mentaliteten her, at man skal blende inn, være like. Man skal ikke skille seg ut! I say: fuck it!!

Etter shopping dro vi ned på bryggen og spiste lunsj. Det ble Esmeralda restaurant. Alt på bryggen er dyrt, så det er litt whatever hvor en tar lunsj. Snuppen min spiste «Supernachos» der, og sa det var veldig godt. Samtidig er det mye mat, så en blir mett. Dette skulle kalles lunsj, men vi har på sett og vis spist middag.

Jeg spiste en «Pizza Speciale», altså pizza med biff, pepperoni og chilli med mer. Den var god nok, over medium, jeg ble fornøyd. Og noen vil si at en slik pizza på restaurant til 255 kr ikke er dyrt. Greit nok, men et glass Coca-Cola koster faktisk 75 kroner. Er det gull oppi den Colaen? Drikk vann vil noen si. Nei, jeg drikker ikke vann til en pizza med pepperoni og chilli. Anyways, våre penger, vårt valg. Vi koste oss masse. Det er kjempetrivelig og fint på bryggen i Tønsberg. Esmeralda har hyggelige servitører og god service, dét ligger litt i pakken. En sterk firer!!

Nå har vi kjøpt blomster og er straks på vei hjem igjen. Artig å tenke på at da jeg flyttet nedover fra Nordnorge tok det over én time fra Drammen til Tønsberg med tog. Enten 1 time og 2 minutter, eller 1 time og 4 minutter. I dag tok det 35 minutter.

I kveld blir det musikk, snacks og drinker på balkongen hjemme med noen venninner før en avrunding ute på byen. I morgen er det andre planer.

Takk for titten og kos dere i kveld folkens 🐰

Liker dere denne bloggen, lik og del gjerne innleggene!! Og følg gjerne Bunny i egne grupper på Facebook og MeWe, dette er den mest alternative og beste bloggen i landet – velkommen!

Følg Bunny på MeWeLink!!

Følg Bunny på FacebookLink!!

#esmeralda #restaurant #tønsberg #bunnytrash #bunny

6 kommentarer
    1. Koselig i Tønsberg, og ikke så langt unna for oss heller 🙂 Greit med noen dagsturer dit 🙂 Og DET været. Jeg har vært bare inne… men i morgen….da skal jeg ut!!

      1. Nei, du svipper bare over dit på litt over en time liksom, og da har man allerede vært innom flere byer, haha.. jeg elsker Drammens beliggenhet. Uka som kommer blir det Oslo 😜🐰

      1. Vi er en del i Tønsberg, liker ikke torget der, men er veldig glad i bryggen, maten på den indiske restauranten Bombay, og de små gåtene innimellom 🥰

    2. Flott i Tønsberg, men folk liker å bli sett der ja…Vise frem båt og alt ..Folk har mye penger.
      Synes ikke prisene er verre enn her. Her er det dyrt. Billigere i Oslo. Men folk er mindre jålete her og det er bra.
      Men midt på sommeren er det masse folk fra hyttene og da liker ikke jeg meg så godt på brygga. Da er det det annerledes..
      Da koser jeg meg heller i Gamlebyen. Der er det rolig og ikke noe jåleri..

      1. Jeg har inntrykk av at de har et ønske om å høres mer enn de vil sees. Når alle snobbene går i samme tøyet så klarer man jo ikke skille den ene fra den andre, haha.. prisene er vel samme overalt, men Oslo er jo litt større, så da kan man jo finne smarte plasser. Men på disse bryggene, enten det er i Tønsberg, Drammen, Fredrikstad eller Aker brygge i Oslo, så er det vel meningen at det skal være dyrt. Takke meg til en kebab her på Strømsø Torg til 75 kroner. Kikket nylig på tog til Fredrikstad. Rart med de togene, noen tar to timer herfra, noen tar over tre timer..

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg