Jeg lovet dere en overraskelse!

Det har kommet inn noen meldinger her på bloggen, insta, email og messenger, og jeg vil gjerne takke dere for omtanken, dere vet hvem dere er. Alt står veldig bra til med meg, har storkoset meg i julen, både alene og sammen med min lille familie. Vi er friske og veldig mette, og enda mer mette skal vi bli i kveld, haha.. «Siste Måltid» er under produksjon!

Tenkte bloggen skulle få begynne fra scratch, på null, eller 100 om dere vil. Ihvertfall mer i nedre siktet av Topplisten på blogg.no. Det er hyggelig der også altså. Så da koblet jeg ut alt av sosiale media, i en hel uke, heller gjort helt andre ting. Men fyrverkerimotstandere, dyrevernere og omtenksomme mennesker med empati, intellekt og omsorg for andre ville visst ikke ha noe av at Bunny startet heeelt på scratch. Så tusen takk for at dere har lest og delt innleggene jeg skrev og postet før jul. De av dere som ikke har lest disse nevnte innleggene må gjerne gjøre det nå, og fortsette dele dem:

Link: «Ekornet Nikoline med venner og familie».

Link: «Jeg glemmer aldri vesle rådyret Bambine».

Link: «Hunden Diesel (8) gikk bort, det ble for mye».

Link: «Den siste vinter for katten Suzie».

Link: «Hestene Doris og Astoria måtte tåle smerten».

Link: «Vesle Daniel på 8 år og babykaninen».

Link: «Fyrverkeri og jordveps».

Må si at det var overraskende at så mange kontaktet meg angående mitt fravær her på bloggen. Én uke uten å poste noen ting er ikke SÅ lenge, tatt i betraktning at det har vært jul og sådan. Men det ansees vel lenge til å være meg. I «gamle dager» kunne jeg poste i perioder kun et innlegg om dagen, for så å bli «borte» et par uker. Men siste par årene har jeg vel vært her hver dag med mange innlegg. Likevel overraskende at flere medbloggere har tatt kontakt, jeg trodde ikke mitt fravær ville bli lagt særlig merke til på plattformen. Jeg har jo ikke akkurat en «koseblogg» hvor innleggene består så mye av natur, kaffe, kaker, syklubb og koseprat med «naboer». Ikke den bloggen andre bloggere følger daglig akkurat, tenker jeg.

Men noen koselige innlegg mener jeg nå at jeg har, om det ikke er så veldig mange. Haha.. Jeg foretrekker jo å ta opp litt mer alvorlige ting og skape litt refleksjoner, perspektiv og ettertanke. «Vekke» folk litt. Med stadig økning av brutal vold i vårt lille land, knivstikkinger, skyting og voldtekter, så mener jeg det trengs. Folk burde få med seg hvem, hva og hvorfor, og ikke bare tro blindt på hva staten forteller gjennom statsstøttet media.

En annen ting, hvis dere tror at regjeringens avgjørelse om å halvere taxfreekvotene på tobakk handler om å hindre handelslekkasjer eller at det handler om den norske folkehelsa, eller klima, så er dere helt på jordet. Taxfree-inntekter fra landets største lufthavner i 2019 ga Avinor omlag 2,9 milliarder i inntekt. Den inntekten ble brukt til å dekke opp underskudd ved de 36 andre flyplassene. Hvis man fjerner taxfreeinntektene i en tid hvor folket sliter med utgiftsposter og regninger (mat, strøm, drivstoff, etc) hva skjer da? Vips så forsvinner arbeidsplasser, ferger og hele flyplasser i dette landet. Tror dere ikke?

Dette er altså fremtida, landet vårt blir delt inn i mange soner. Du bor i din sone, og har kun mulighet til å kjøre ut av din sone x antall ganger per år. Utgangen må skje via spesifikke ruter, slik at bilen din kan bli registrert. Når du har brukt opp dine x antall turer, vil du bli bøtelagt. Dette for å berge klimaet. Klimaet selvfølgelig! For alles beste!! Har iiiingenting å gjøre med ønske om mer statlig kontroll. Ledelsen vil jo alltid vårt beste, sant..? Nå er det vanlige folks tur sant, enjoy the joyride.

Anyways, litt koselige innlegg er her jo da. Har dere fått med dere kåringene av medbloggere siste 12 ukene? Konseptet gikk ut på å omtale én blogger i uka som Ukas blogger. Vel fortjente, må sies. Dere kan lese hva jeg har skrevet om samtlige her ved å klikke på linkene.

De som ble kåret var flotteste dråpedronninga Utifriluft, kunnskapsrike Seniorlivet, fargeklatten Frodith, superduperkreative Vibbedille, landeveiens markise ZoeticWorld, de kuleste rednecksa Doc&Dask, verdensmesteren i handlelisteskriving, vår alles kjære Aud-Marit, den munnrappe særdeles vittige Livet med Vesla, multitaskeren Strikkekjerring, vakre ‘årets magasin’ Lena Lykke, den engasjerte miljøbevisste Fotavtrykket og den stolte hustru, firebarnsmoren og aktivisten med ALS: Mamma på hjul.

I tillegg vil jeg gi en liten ‘heads-up’ til Gryende for hennes GryXen Awards nå i desember. Og selvsagt, takk igjen for at jeg fikk én slik pris.

Igjen, takk for omtanke folkens. Som sagt var planen å resette bloggen litt, ta en pause. Så nå har jeg funnet ut at det var en fin pause. Helt fantastisk faktisk, min egen egoistiske boble. Jeg har flere grunner til mitt fravær, som jeg har valgt å ikke skrive om i dette innlegget. Så får vi nå se om jeg kommer tilbake på blogg nå, om jeg pauser videre, eller bare dropper bloggen. Det er jo mange plattformer i dag å spre sine budskaper, som har en blokkeringsfunksjon mot hatefulle mennesker som forsøker ødelegge ens liv og hverdag, til og med i jula. Plattformer hvor slike folk ikke engang får sett hva jeg poster.

Til slutt så skrev jeg i mitt forrige innlegg, helt tilbake på julaften, at jeg i dag ville komme med en overraskelse til dere i dag. Den overraskelsen finner dere med å klikke HER. Bare klikk på linken og ta en titt! Kos dere masse i dag, ha en fin nyttårsfeiring med god mat, bobler og sprut. Avstå fra alkohol med barn tilstede, drit i fyrverkeri. Klarer en ikke kose seg uten dette så er en evneveik eller utrolig egoistisk.

Var ikke det en fin avslutning på Bunnys blogg?!! Kos dere masse, takk for alt, løøøv U guys 😜😘

Liker dere denne bloggen, lik og del gjerne innleggene!! Og følg gjerne Bunny i egne grupper på Facebook og MeWe, dette er den mest alternative og beste bloggen i landet – velkommen!

Følg Bunny på MeWeLink!!

Følg Bunny på FacebookLink!!

#nyttårsaften #nyttår #bunny #bunnytrash

50 kommentarer
    1. Nysgjerrig på hva menyen på nyttårsaften er hos bunny og co. Her blir det helstekt and, med bl.a russiske erter og brune poteter som tilbehør ++. Riktig godt nytt år til deg og dine!

      1. Her blir det «Siste Måltid». Hørtes nydelig ut med and 🤩 russiske erter faktisk 😂 kos dere masse og riktig godt nyttår 😜👍🏾

    2. Fint å se deg her inne igjen,kos deg med dine i dag🎉Det skal jeg med gode venner,god mat og bobler🍾Fyrverkeri holder vi oss langt unna😊Ønsker deg og de du er glad i et riktig godt nyttår💕

      1. Måtte innom en tur i dag, hadde jo lovet en overraskelse. Godt å høre dere har droppa fyrverkeri. Kos dere masse og godt nyttår 🥰

    3. Eg klikket på linken og du er jo søt da <3
      Føler eg har vår avkoblet hele jula selv om eg har postet, men that`s it!
      Merket at det var lite fra deg, men eg håper ikkje du finner på noe tull og legger ned?
      Me trenger deg! Aldri vær i tvil om det!
      Gleder meg til nytt år, blir nok litt sprell dag også 🙂

      Takk for det gamla Bunny!

      Go`klem fra Vibbe

      1. Jeg har mange tanker for tiden, det er ikke tull. Men sannheten er jo uansett at blogg er blitt en del av hvem jeg er. Artig at du klikka inn på overraskelsen 😜👍🏾 Selv takk Vibbe, har vært utrolig artig å ha blitt såpass kjent som vi har blitt, litt sånn søster jeg aldri fikk 😜 klem til deg 😘

        1. Å du? Siden du nevner den der lista…Du har da en elegant plassering til å ha være tyst den siste uke! Andre ramler jo UT av lista kun m en dags fravær 🙂 Et lite kvekk fra deg og du er igjen på topp – Akkurat som det seg hør og bør 🙂

          1. Bunny er på topp uansett hvor på den lista, men her er det ene og alene innleggene om dyr og fyrverkeri som har gitt utslag, godt å se at folk bryr seg og håper jeg slipper se rådyret Bambine denne gang, det er vondt nok å bare vite 💔

                  1. Politiet kan jo ikke gjøre noe, de vet jo ikke som sender opp, bevisene går jo opp i røyk. Eneste som hjelper er et forbud mot å selge fyrverkerier.

    4. Klart folk savner deg når du ikke er hjemme i bloggosfæren! 😀 Jeg lurte også på om jeg skulle kontakte deg for å høre om alt står bra til, men så tenkte jeg at du sikkert bare trengte en bloggpause. Skulle akkurat til å sende deg en nyttårshilsen da dette innlegget dukket opp, så da skriver jeg det her i stedet: Ønsker deg ei skikkelig god nyttårsfeiring og en fin start på det nye året!!! 🥰 Klem fra meg.

    5. Siden julaftens innlegg var så spesifikt på at du ville være tilbake med overraskelse på nyttårsaften, så oppfattet jeg det som en varslet pause, jeg 😊.

      Veit ikke helt om jeg liker dette innlegget som overraskelse, da – når du kaller det en avslutning på Bunnys blogg.

      Men det å ha blogg skal gjerne ikke bli en belastning. Så jeg vil bare si at jeg setter pris på din, og håper i det lengste at du fortsetter 🤗.

      Ønsker deg og dine mange gode øyeblikk i året som kommer!

      1. Klikka du inn på overraskelsen da? 😜😘 det var linken som ble overraskelsen 😂 ikke dette innlegget, innlegget var jo annonsert. Ikke annonsert avslutning, bare tanker. Tusen takk Verdande, og det må du vite, jeg verdsetter veldig deg her inne, og blir glad av å se navnet ditt poppe opp i kommentarfeltet her. Håper alt står bra til og ønsker deg riktig godt nyttår 🥰

      1. Riktig godt nyttår til deg også. På dine knær faktisk? 😳 Hadde du vært mann.. hahaha!! Tusen takk for gode ord, setter pris på at du sier det 🥰

    6. Visst kikka jeg 😊, kronisk nysgjerrig 👀. Hang meg visst bare opp i andre ting 😏. Takk for de gode ordene, blir veldig glad av sånt, vettu 🥰.
      Leste hos Strikkekjerring at vi etter kinesisk nyttår entrer Kaninens År – må da være et godt varsel 🤪😉.

    7. Klart du blir savna når du ikke er på blogg! Skjønner at det var godt med pause, men håper virkelig ikke den blir for evig! Mange andre kanaler, ja, men der er ikke jeg særlig aktiv……! Kos deg med kvelden – klem 🙂

    8. Hei igjen 😊.
      Godt å sjå deg tilbake på bloggen.
      Ja, du har vore sakna, sjølv om eg har hatt det travelt, og ikkje har hatt tid til å lese så mykje.
      Vonar du held fram med bloggen, og dine interesante innlegg. At du fucker opp stemninga hjå nokre hatefulle wokepeople, vel, det får dei berre leve med.
      Ynskjer deg og dine eitt framifrå GODT NYTT ÅR.
      Nice suprice 😀.

    9. Blogg.no ville bli fattigere uten deg. Er det noen jeg virkelig ville synes det var trist at ga seg med blogg så var det nettopp deg. Ikke fordi jeg leser alt du skriver, og mye av det du skriver er jeg rykende uenig i. Men vi trenger bloggere som skriver om mer enn mat, turer i skogen og strikketøy.
      GODT NYTTÅR, BUNNY.

      1. Vet du.. alle de gangene jeg har lest dine omtaler om meg så føler jeg ikke at du er uenig, det er mer slik at du har forhåndsbestemt hva jeg mener å si. Du vet visst bedre enn meg hva jeg tenker, mener og føler. Det er mitt inntrykk. For mange av uttalelsene dine om meg er virkelig hentet ut av det blå. Det nytter vel heller ikke å skrive dette, for du tolker det garantert annerledes, negativt, og så får du noe å skrive om i bloggen. Jeg skjønner godt at du kan synes blogg blir fattigere uten de som skriver om annet enn mat, turer i skogen og strikketøy. Det begrenser seg jo hvordan en kan «harselere» med noen som strikker en genser kontra en som bedriver islamkritikk? Ikke like mange klikk på å gjøre narr av Vibbedilles angst for å bruke symaskin? Eller Utifrilufts stadige dråper? Sollivs turer? Da er det godt å ha Bunny, så kan du guide dine lesere til å tro at jeg er så hatefull at jeg ønsker å forby muslimer, mennesker. Så får du tohundre ekstra sidevisninger den ene dagen. Det er det virkelig verdt, sant. At du ikke leser alt jeg skriver er jo også bare tull, for uten deg hadde jeg ikke vært på blogglisten. Men takk for ønsket om et godt nyttår, regner med det er greit at jeg har forhåndsbestemt hva det egentlig betyr, basert på tidligere erfaringer. Ha en fin dag, og med det ønsker jeg deg faktisk en fin dag. Måtte Allah være med deg 😜

        1. Jeg mente faktisk at blogg.no ville bli fattigere uten deg. Ikke fordi jeg da ikke har noen å harselere med, men fordi du skriver innlegg som får folk til å tenke.
          Jeg har stor respekt for deg som har mot til å fronte meninger som ikke er politisk korrekt. Det er derfor jeg mener blogg.no ville blitt fattigere uten deg.
          Jeg mente å gi deg en hyggelig tilbakemelding og ønske deg Godt Nytt år. Det var det hele.
          Jeg blir selvsagt ikke like harmdirrende provosert av strikkegensere og dråper som jeg blir av islamkritikk.
          En “bloggkrig” mellom deg og meg hadde sikkert gitt klikk, og kunne vært god underholdning for alt fra bier til synske damer. Men vet du, det har jeg ikke energi til. Ikke lyst til heller.
          Jeg vil heller vifte med det hvite flagget å be om fred. Og du, du hadde helt klart vært høyt oppe på lista uten meg. Du har jo rundt fire ganger så mange sidevisninger som meg.
          Jeg kommer ikke til å nevne verken deg, bloggen din eller denne kommentaren på bloggen min.
          Jeg ønsker fred., og har da så mye annet å skrive om.

          1. Jeg får med meg hva du skriver om meg selv om det ikke er i din egen blogg. Det du skriver stemmer ikke akkurat overens med dette du skriver direkte til meg. Hvis det er slik man ønsker noen et godt nytt år.. Tenk at jeg nesten bet på igjen, så uintelligent er jeg. Men du skal ha for at du har funnet andre ting å skrive om i egen blogg enn disse karakteristikkene. Det er uforglemmelig å være motbydelig, men litt deilig å slippe få det slengt i ansiktet hele tiden. Noen av oss bak tastaturene er jo mennesker med følelser. Man blir krenka og lei seg, trist og frustrert, såret.. det er noen av de mest menneskelige følelsene man har.

    10. Hei hei, jeg sjekker innom omtrent daglig for jeg liker dine upolitiske saker med mer. Du ville blitt savnet om du ble borte ♥️ Ha et riktig godt nytt år! Kan bli spennende for noen og en hver dette året 😊

    11. Der var du ja. Godt å se deg! 🥰 Folk trenger bloggen din Bunny. Og du som ligger på topp 5 så å si hver eneste dag (selv når du ikke poster innlegg på ei uke), vet jo helt sikkert at du når ut til folket. Så fortsett med det, å nå ut!
      Når det gjelder meg, så liker å bli vekket, jeg liker å få nye perspektiv og refleksjoner. Nyheter leser jeg sjelden, kun det viktigste for å holde meg oppdatert på hva som skjer i/ med verden, resten er jo bare dritt. Og så er jeg litt egoistisk også, føler du er en av få som virkelig leser Fotavtrykket, og forstår og tar til deg det som står skrevet. Og takk igjen for at du kåret Fotavtrykket til Ukas blogger! 🥰 ❤️
      Jeg hater forresten når “klima” til en stadighet blir brukt for å selge! For det er stort sett dèt det handler om, å tjene penger. Makt og penger… 🙁
      Og her hvor jeg bor hadde ingen kjøpt seg fyrverkeri! 🥰 Godt nyttår Bunny.

      1. Lå jeg på topp 5..? da jeg kom inn her igjen var jeg nummer 8, det var det jeg fikk med meg. Disse innleggene om dyr og fyrverkeri er blitt delt tusentalls ganger. I dag stoppet det helt. Sesongstans, nå bryr ikke folk seg om det mer før neste desember lissom, og mens jeg skriver her så smelles det raketter utenfor.. Jeg liker å lese Fotavtrykket, selv om jeg ikke er like overbevist som deg om at disse «små» tingene betyr så mye, da jeg er overbevist om at samfunnet er på vei til å bli noe vi ikke har ønske om å leve i uansett, så gjør det jo noe med selvbildet og selvfølelsen å vite at man gjør det riktige. Flere skulle lest Fotavtrykket, det er jo den eneste i sitt slag. Selv takk for at du er innom og gode ord. Du er vettug, det liker jeg. Godt Nyttår 🥰

        1. Ha ha… Jeg skrev: “så å si hver dag”. Topp- 10 må uansett være bra! Jeg har nå aldri vært “der oppe” en eneste gang, selv med flere innlegg dagen… Men takk for gode ord om bloggen, det gjør godt å høre, trenger det av og til, ikke så mye oppløft å få ellers.
          Det hjelper så absolutt å begynne i “det små”, å gjøre litt, fordi mange, etter å ha innført “små” ting i dagliglivet, greier man å gjøre enda litt mer. 😉
          Klem 🥰

          1. Jeg har vært her i 12 år cirka. Det å tenke på Topplisten ødelegger for mange. Glem den listen. Hadde systemet vært som da Frodith, Vibbedille og jeg begynte å blogge så hadde du ikke sett bloggen innenfor topp 100 før i 2027.

    12. Det skulle tatt seg ut at du hadde forsvunnet ut i 2023!!😱
      I DITT år??
      Kaninens år!
      HALLO???😅
      Det går bare ikke, vet du!🤩✨
      Godt å se at du er her og at du har hatt en fin jul og forhåpentligvis en fin nyttårsfeiring.💥🥂✨
      Nå må du bare hvile deg opp til den kinesiske feiringen av Kaninens år som varer i 15 dager.🌟💥✨ Det skal en jernhelse til å feire så lenge, sant??🤩

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg