Jeg egget han opp – og bare se her nå!!

Husker dere denne lille planten min? Jeg har skrevet om den flere ganger før. Det er en «Venus fluefanger». Mener det er tredje gang jeg forsøker meg på denne. Første gang hadde jeg den lenge, plutselig fikk den en laaaang stilk som jeg undret meg over, så plutselig blomstret den. Det var kjempemoro, for den gang visste jeg lite og ingenting om den, visste ikke at den blomstret. Den blomstret flere ganger, så etterhvert ble den stusseligere og stusseligere, for så å dø helt bort.

Andre gang døde den kjapt, har ingen anelse hva jeg gjorde feil. Så da ble det slik at jeg orket ikke styre med fluefanger noe mer. Men jeg synes den er så kul at med tiden måtte jeg jo skaffe meg en ny.

5. februar kjøpte jeg denne. Nå har jeg hatt den halvannen måned, og den er like fin. Den står for seg selv på kjøkkenet under spotlight hvor den får cirka 12 timer med skarpt lys. Da jeg kjøpte den og fikk den hjem oppdaget jeg stilken, og det var moro, for da ville den kanskje blomstre. Men nei, den gjorde ikke det. Stilken råtnet rett og slett bort.

Februar er en måned uten fluer, og vesle planten trengte sikkert næring, så da ga jeg den en bit av et kokt egg. Den slukte og fortærte egget, og ikke lang tid etter begynte en ny stilk å vokse oppover. Den ble lengre og lengre, og så kom der knopper. Jeg egget den rett og slett opp. Bokstavelig talt!

Veldig spennende har det vært. Gledet meg til å se fargen på blomsten. Jeg har nemlig nå lært at det er ikke alltid blomsten blir hvit. Noen ganger kan den faktisk bli lys rosa. Nå har den altså blomstret, og det ble hvite blomster. Artig uansett, men vurderer skaffe meg en til. Å få en som blomstrer rosa er sjelden, men jeg har jo opplevd ting som skjer sjeldnere.

Det er rart, men små blomster kan gi stor glede. Ha en fin dag alle sammen. Nå skal jeg male litt!

Besøk gjerne Bunnys Blomster 🐰

Liker dere denne bloggen, lik og del gjerne innleggene!! Og følg gjerne Bunny i egne grupper på Facebook og MeWe, dette er den mest alternative og beste bloggen i landet – velkommen!

Følg Bunny på MeWeLink!!

Følg Bunny på FacebookLink!!

#blomster #planter #botanikk #flowers #venusfluefanger #bunnytrash #bunny

17 kommentarer

Siste innlegg