Har jeg korona nå..? Diagnose.

Snuppen min og jeg tok oss noen drinker her på balkongen i går sammen med ei venninne, vi ble et lystig lag vi tre. Begynte å danse og greier, og plutselig skulle hun venninna vår være sterk og slenge meg over ryggen, haha.. joda, så vi ble litt fulle og tok turen ut på byen. Ble en bra kveld, og jeg er veldig glad for at vi bestemte oss for en slik aften i går. Jadda, for turnusen til snuppen min slo ikke helt ut i vår favør denne jula. Men han har fri i dag, derfor passet det med litt festligheter i går.

Men altså, i dag våknet jeg med vondt i hodet. Jaja, tenkte jeg. Jeg bruker ikke få vondt i hodet eller bli sånn fyllesyk dagen derpå, men det kan jo skje meg som med alle andre tenkte jeg. Nå har jo timene gått, og hodepinen har gitt seg litt, men ikke helt. Nå har jeg jo også vondt i halsen, hoster, snufser og er dedd i desa. Sutre, sutre.. neida, haha. Jeg har det fint jeg, men siden «alle» andre har korona, så kan vel jeg også få dette viruset.

Mantraet var jo lenge at korona var nesten verste sykdommen en kunne få. Folk gikk med munnbind og visir og spritet hendene sine til de numne og såre. Man kunne ikke besøke venner eller ta imot besøk. Behandlinger og operasjoner ble utsatt, man kunne jo ikke være i nærheten av hverandre må vite. Kunne ikke nyse offentlig uten å få de verste blikk. Så fikk veldig mange sprøytet en eksperimentell guffe inn i kroppen, ikke bare én gang, men to, tre, fire, fem.. det måtte man jo, hvis ikke risikerte man å dø. Som mange av dere vet valgte jeg å sette meg på gjerdet og se an disse «vaksinene», så begynte presset og ufinhetene, så da ble det slik at jeg ikke tok noen. Jeg følte at noe skurret. Så derav ble det mye styr, mistet noen venner også, de kunne jo ikke være venn med meg siden jeg var «vaksine-motstander». Jeg var jo en høyrisiko fordi jeg kunne bli smittet og smittet videre, noe de selv ikke kunne fordi de var vaksinerte, mente de. Javel ja..

Hele perioden mens det var lockdowns og nedstenginger var jeg frisk som en fisk som man sier. Det var etter alt åpnet igjen, så fikk jeg korona. Jeg var snufsete noen minutter og hadde feber et par timer. Altså, en kvise i øret var mye verre, synes jeg. Jeg gikk meg en tur den dagen, to mil mener jeg.

Dette i dag føles verre enn den gang, men har det fint altså. Ikke noe sutring, jeg bare stadfester situasjonen.

Siden vi nå hadde festligheter på gang i går, festet i natt og denslags så fikk jeg ikke lest de faste bloggene mine, så i dag har jeg gjort dét. Blant disse bloggene er Vibbedille, og jeg leste innlegget hun har skrevet som heter «God Jul – uten diagnose». Hun ytrer noen synspunkter som jeg skjønner godt hvorfor hun sier som hun gjør. Og jeg vil legge til noe. Mange opptrer som om diagnose er selve sykdommen, og når diagnosen er stilt så legitimerer det å skyve sykdommen foran seg for alt den er verdt. Jeg ser det selv mye hos personer som har en sykdom jeg selv har. En sykdom cirka 45 000 i den norske befolkning har. Det er sjelden jeg snakker høyt om denne, fordi jeg synes det blir flaut. Hver gang enkelte er slitne, så er diagnosen en unnskyldning. Som om ikke hvem som helst kan bli sliten liksom. Alt handler om denne diagnosen, det er som om de ER sykdommen, eller diagnosen. Som om det er hva de ønsker bli husket for den dagen de går bort. Og her snakker vi om noe som fint går å leve med. Virkelig syke mennesker vil vel heller bli husket for personen, mennesket de var?

En diagnose er et verktøy for å kunne håndtere sykdommen. Ikke noe annet. Så bruk heller verktøyet på en mer fornuftig måte, tenker jeg. Med det sagt så anbefaler jeg dere å lese innlegget til Vibbedille.

Nå skal jeg finne på noe annet enn blogg, så jeg runder av her. Planen er jo å blogge litt i morgen. Jeg har jo en liten meddelelse å komme med. Men hvis det ikke kommer innlegg fra meg så er jeg dausjuk, eller død. Nei, man skal ikke tulle med slikt, og det er ikke det jeg gjør heller. Men var det ikke slik det var, at om man fikk diagnose korona så..? og jeg er jo fremdeles uvaksinert.

Les, og se gjerne videoen i dette innlegget: «Sjekk ut dette folkens!»

Liker dere denne bloggen, lik og del gjerne innleggene!! Og følg gjerne Bunny i egne grupper på Facebook og MeWe, dette er den mest alternative og beste bloggen i landet – velkommen!

Følg Bunny på MeWeLink!!

Følg Bunny på FacebookLink!!

#covid #diagnose #bunnytrash #bunny

10 kommentarer
    1. God bedring.. Jeg var forkjølet for noen uker siden…Men gikk over etter 3 til 4 dager. Håper du er frisk og i farta i morgen igjen. Igjen Gode tanker og juleklem herfra 😀😘

      1. Takk takk Solliv. Jeg skal ingen steder, så det er ikke no stress. Medisterkakene er laget, ribba er krydret osv 😜 kos deg disse dagene, og klem 🥰🐰

    2. slapp av, du er bare litt fyllesyk, har hørt at det kan skje etter en gitt alder 🤣 Digger koseantrekket ditt! Har også anskaffet meg en slik, men Mummi….Kjøpte meg nylig en pysjbukse i samme stil, den kommer på over nyttår siden den er gul 🤣

      Du får lage deg en Bloody Mary, det skal være godt mot den akutt oppståtte diagnosen du så uheldig har dratt m deg hjem 🤣

      Sove godt!

      1. Jeg slapper fint av, men ifølge ekspertene.. fikk denne kosetingen i julegave i fjor.. bloody mary?? Den kan du få hos meg!! 😂 og drøm ufint 😜🐰

    3. Ja ja 😊. Er ikkje “vaksinert” eg heller, og som eg skreiv i ei anna kommentar, så testa eg positivt på Corona i dag morges.
      Litt feber, 38,3 nå i kveld, og litt rennande nase, det er heile stasen.
      Har vore atskilleg sjukare av vanleg influensa. For ikkje å snakka om i 2010, då legen fekk lurt meg til å ta influensavaksine. Då var eg “daudsjuk” i minst 3 mnd, som reaksjon på vaksina. Det tok ca eitt år, før eg var der eg var før svineskapet vart injisert.
      Nei, dette går heilt sikkert bra 😊.
      God bedring 😊, og god jul til dykk alle 🎄.

      1. Uffameg, jeg har aldri tatt influensavaksine heller, jeg har som nevnt flere ganger i bloggen, aldri opplevd at slike virus biter særlig på meg. Hadde influensa én gang som barn, da ble jeg kraftig syk, men jeg tror det styrket immunforsvaret mye iht virus. Da jeg hadde korona så var ikke det verre enn en fotvorte, eller ei kvise i øret. Du får ha god
        bedring Bernt, satser på at det hele er over når du leser dette, hehe.. god jul 🥰🐰🎄

    4. Hei igjen Bunny 😊🌹👍🇳🇴

      Masse god bedring 🦋

      Og God Jul til deg og dine 🎅🏻🎄🥂

      Hilsen synskepeggy.

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg