Får passet mitt påskrevet – beklager!

En leser er veldig «på» for tiden for å «ta» meg på alle mulige ting jeg skriver her i bloggen. Blant annet dette med kildehenvisninger når jeg skriver om bestemte temaer. Jeg kan bare si at før brukte jeg mye kildehenvisninger, jeg postet direkte linker slik at leserne kunne lese den aktuelle artikkel og sådan selv. Etterhvert har jeg droppet å bruke tid på denslags. Mye fordi mange ikke skjønner bruken av hverken linker, henvisninger eller oppgitte kilder. De spør likevel. Hva er kildene dine? Klikk på linken svarer jeg. Link? Og noen ganger er ikke kildene de «riktige» kildene for enkelte. Altså det er noe uansett.

En annen ting, det er ikke vanskeligere enn å søke, feks med google eller safari og finne opplysningene selv. En tar de gitte opplysninger, skriver i søkefeltet og klikker ‘søk’. Voila! Dette er en blogg, ikke en norsk kringkastningskanal som får statsstøtte for å formidle nyheter. Jeg har intet ansvar for å bedrive opplæring og kunnskap om tema, hva det enn måtte være har man ansvar for selv. Den som leser har ansvar for egen læring. Selvfølgelig, hvis folk spør på en ordentlig måte om noe, og jeg har tid og anledning så svarer jeg stort sett. Men jeg tenker, kan man bruke internett til å være på sosiale media, og til å lese blogg, da kan man også bruke nettet til å finne relevant informasjon og kunnskaper. Å skrive at man ikke tror på hva jeg skriver, greit, da underbygger man jo bare at en selv ikke har kunnskapene om det aktuelle tema.

Anyways, dette er ikke noe jeg bryr meg særlig om. Hersketeknikker som at folk er skuffet over at jeg ikke mener det samme som en/deg, anklager om å være nedlatende, begynne å røre i hop masse greier som ikke har noe med det aktuelle innlegg å gjøre, det kjeder meg mest. For tiden kan jeg også bli irritert og svare surt. Rett og slett fordi jeg har vært lei i det siste. Jeg har skrevet at jeg blir kvalm av å logge inn på blogg.no. Jeg forsøker å bare poste mine innlegg, og klikke meg ut igjen. Ikke engasjere meg i så mange andre bloggere. Det har vært mye pes, og slik var det i fjor sommer også. Da måtte jeg bare pause bloggen og melde meg helt ut fra Blogglandia.

Jeg skjønner at folk reagerer, jeg har brukt ord som ‘rotter’ og en del sinte uttalelser. Men det får være, jeg har lov å bli sur når folk går inn for å bråke med meg og offentlig går ut og skriver om blomsterkranser på min grav og graverende karakteristikker. Det mener jeg virkelig. Enkelte har vært ekstremt stygge, og det er ikke som om dem beklager eller noe.

Men jeg skal beklage. Jeg har beklaget og bedt om unnskyldning på blogg før. Jeg har dritet meg ut her før jeg. Bråker og herjer og kommer med uttalelser som kan såre. Og denne gangen kan jeg ha såret noen ikke-binære. I mitt innlegg om ESC her om dagen så avsluttet jeg innlegget med følgende:

«Så nå har altså den første duden som blir krenka om en blir omtalt som han, vunnet Eurovision. For det er hva ikke-binær betyr, person som blir krenket om en blir omtalt med riktig pronomen».

Det har seg slik at jeg, aldri kommer til å akseptere disse ny-oppfinnede utrykkene, og alle disse nå OVER hundre kjønnene folk kan identifisere seg som. Disse menneskene har tatt dette så langt ut av proporsjoner og trer det over hodet på folk på sådan måte at en kan føle seg smårar.

Her er noen forskjellige kjønnstyper du kan velge mellom hvis du ikke føler deg som kvinne eller mann: Ikke-binær, Genderqueer, Androgyn, Bigender, Agender, Genderfluid, Transmann, Transkvinne, Tredje kjønn, Two-spirit, Hijra, Demigutt, Demijente, Neutrois, Pangender, Polygender, Intergender, Kviro, Trixic, Toric, Kvix, Xenogender og Maverique.

Jeg skjønner ikke halvparten av dette, og dette er bare et lite utdrag, en liten prosent, likevel kreves det at vi skal skjønne, respektere og bruke disse utrykkene fordi personer krever det. Fordi man skal respekteres for de de kjønn en velger å identifisere seg som. De har også tatt det så langt at de har fratatt meg min identitet som mann. For per definisjon er jeg ikke mann lengre. Jeg har blitt fortalt at jeg er cismann. Dette ble jeg uten å bli i formert, på daværende tidspunkt hadde jeg aldri hørt ordet før, men nå er ikke det ordet riktig heller. Nå er jeg fratatt å være mann i det fulle og hele, nå er jeg blitt en cisperson. Så JEG er mao IKKE mann, men en 16 åring med klitoris kan si hin er mann, eller «identifisere» seg som mann.

Hele greia er så føkka, og dette har de sittet og kokt i hop og fått utbredt i samfunnet. Jeg tipper amerikanerne først, og nå får vi det trådt over hodene her i Norge også.

Jeg skjønner at ungdommer opplever usikkerhet, er ukomfortable, ikke alltid er selvsikre, noen ganger sliter med selvbildet og med legning. Men å gi næring til dette vanviddet det er jeg ikke med på. For meg er det to kjønn, og folk må kle seg hvordan de vil for min del, fjase, tulle, utforske og eksperimentere. Jeg har selv kjole, skjørt, kilt, maskara og litt av hvert. Sånt synes jeg er bare gøy. Men har du pikk er du gutt, har du klitt er du jente. Alt dette andre endrer ingenting, så jeg beklager om noen ble krenka, støtt eller fornærmet av at jeg ikke går med på og underkaster meg vanviddet.

Hvorfor kan ikke jeg bare få lov til å identifisere meg som en Dvergdykker når alt dette andre er tillatt å gi næring til? Da hadde jeg vært fredet og folk som har underkastet seg vanviddet hadde blitt pålagt å la meg være. Dette er en karusell jeg nekter å være med på, jeg er med på mye, men ikke dette. Nonetheless, dere som kaller dere ikke-binære, om jeg har såret noen av dere så beklager jeg, har ikke noen problemer med dere som mennesker, det er ideologien som tres over hodet på oss jeg har issues med. Takk for at du leste alt! God natt 🐰

Liker dere denne bloggen, lik og del gjerne innleggene!! Og følg gjerne Bunny i egne grupper på Facebook og MeWe, dette er den mest alternative og beste bloggen i landet – velkommen!

Følg Bunny på MeWeLink!!

Følg Bunny på FacebookLink!!

#bunnytrash #bunny

14 kommentarer
      1. Den bråten holder jeg meg unna. Der var ei tid jeg prøvde henge med på dette nonsensenet, det gidder jeg ikke mer. To kjønn, innovertiss og utovertiss, alt annet i form av klær, operasjoner, sminke et cetera er forkledninger og kan være «moro» nok (om en synes operasjoner er moro), men det endrer ikke kjønn, bare utseende 🐰

        1. kjønn er kromosomdefinert. xx=gutt og xy= jente (eller var det motsatt? husker ikke tilbake til barneskolene naturfagtimer) om du kapper peisen av og lager en vagina så forandrer det ikke kromosom sammensetningen.

    1. Er en født med kjønnskromosomene Xy er en gutt/mann, og er en født med kjønnskromosomene XX er en jente/kvinne. Det er som det er, om en så liker det eller ei.
      Jeg kan imidlertid være med på at det finnes skjeldne tilfeller der det er en total miss-match mellom det kjønn en er født som og vedkommendes selvidentifikasjon som åpenbarer seg fra en svært tidlig alder (uten ‘input’ i den retning fra familie, osv,, selvsagt), og hvor den utviste adferd etterhvert må utelukkes å ‘bare’ være en fase, slik som f.eks Emma Ellingsen. Hun har utvilsomt tilhørighet blant disse, så selv om hun teknisk sett er mannlig, er hun i mine øyne en dame with all it means.
      Men på den annen side, har det jo heller aldri vært snakk om noen FLERE kjønn i slike tilfelle, da disse jo bare foretar de endringer som lar seg gjøre i hht å gå fra det ene av de eksisterende til det andre. En har jo aldri hørt Emma E bitching about noe poly-, pan,- or whatever fucked up gender! *hehe*

      1. Det hadde liksom vært greit nok å omtale en transperson (som din kjære Emma) som det motsatte kjønn av hva han er. Det endrer ikke noe, det er en forkledning. Men å ta det så langt videre og skape så mye forvirrende rør av dette nekter jeg å være med på. Du er Gry, enkelt og greit!🐰

    2. Tok detta innlegget til mårrakaffen, og skal innrømme at det ble litt heavy lesing på mårran. Men jeg tror jeg fikk med meg det meste, og må bare si at når det kommer til alle disse kjønnene som plutselig har oppstått, er jeg helt enig med deg. Greit, jeg aksepterer absolutt alt og alle, uansett “form & farge” – men å forstå alt og ta det til meg som ei sannhet jeg kan akseptere som en del av mitt liv? Nope! 🤗

    3. Hva en person ønsker å definere seg som bryr eg meg lite om, men ja, det er absolutt ikkje så lett å “følge med”. Til syvende og sist så fins det bare 2 kjønn (og intetkjønn) – Eg tenker (Ja eg vet, tenker mye for tiden) at så lenge en person er lykkelig og glad i seg selv så han han/hun kalle seg hva de vil for meg, MEN de bør ikkje bli såra og vonbroten hvis ikkje verden ellers skjønner hva de er eller vet hvordan de skal omtales…Ja så DET tenker eg 🙂

      1. Hmm..intetkjønn 🤭 nei, jeg orker ikke engang prøve å engang omtale disse folkene etter hva DE ønsker bli omtalt som. Jeg skal ikke være nødt til å fylle hodet mitt med alt dette tøvet og huske alle disse rare ordene, det har de ingen rett til å kreve. Jeg så forresten etter Eurovision så var det mange bloggere som skrev om at Norge tapte og Sveits vant. Flere omtalte Nemo (sveitseren) og skrev at HAN ønsket å bli omtalt som ikke-binær. De skrev han, han, han, han. Så det viser bare at dette strider mot folks naturlige oppfatning. En kan ikke bare ta på seg en kjole og tro at en dermed blir kjønnsløs, det er bare en forkledning 🙈🐰

    4. Oii. Nå har noen gjort Bunny sinna!

      Er enig med deg, to kjønn. That’s it.

      Folk kan derimot kalle seg hva dem vil, men ikke bli surpromp om jeg ikke henger med alle disse ordene.

      Og ikke bestem hva jeg er og ikke er.

      Forleden leste jeg en plass at du nå også kan identifisere deg med en årstid 🤦🏻‍♀️.

      B

      1. Ikke sinna da vel.. men tenkte at her trengtes en klar tale. Her har det i mange tiår vært en salig greie med at man ikke ønsker å bli satt i bås, og nå er alt snudd opp ned og folk setter seg selv og andre i båser man ikke engang har hørt om. Det er insane! Jeg er sommer uansett, jeg er født på sommeren, elsker sommeren og jeg er en skikkelig ‘hottie’, haha.. 😜🐰

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg