Er det greit å bare la dråpen henge der?

Når en bevisst endrer på noens tekst for å fremstille ting annerledes.

I dag fikk jeg en kommentar inn i bloggen min fra en medblogger. Enhver skjønner jo da at da er det en bakenforliggende agenda på gang. Jeg så lusa på gangen umiddelbart, dette er langt fra første gang metoden brukes fra den kanten, meldingen er for å fortelle at nå har hun noe i gjære igjen. Stemoren til Snehvit ga et eple til Snehvit, og Snehvit tok imot. Men var det i godhetens navn dette eplet ble gitt?

Det har seg slik at jeg anbefalte tre blogger i går i et innlegg jeg postet, i dag er det en av de tre bloggene som er siktet ut for å herjes med.

Ikke det at bloggeren bak den utsiktede blogg kommer til å bry seg et sekund whatsoever, men jeg bruker likevel situasjonen til å påpeke hvordan skribenter, det være journalister eller bloggere, bruker sine plattformer til å forsøke manipulere den som leser. Ikke påvirke, men manipulere, med negative hensikter: forsøk på å latterliggjøre, mobbe, diskreditere troverdighet og så videre. De som stadig frekventerer til en slik skribent, eller bloggers plattform, støtter da adferden. Ikke sant? Skribenten vinner, og alle andre er nyttige idioter, marionetter.

Da er det viktig å henvende seg direkte til sine lesere, sine medbloggere med følgende: «Jeg tror de fleste føler som meg at det er trist hvis dette forumet utvikler seg til å bli et sted hvor ikke alle føler seg velkommen. For slik jeg kjenner denne blokka er det en blokk med mye omsorg og varme hvor folk virkelig bryr seg om hverandre. Slik håper jeg det kan fortsette å være».

Hahaha.. og mange biter på 😂

Jeg har mange ganger tatt til ordet for flere av våre medias stadige og ustoppelige forsøk på å manipulere sine lesere. Hvordan ord blir vridd og vendt på slik at sannheten er gjemt der, men en blir villedet til å tolke den feil. Å lage en artikkel om en annens artikkel og ta ting ut av kontekst, å sitere andre, men bevisst utelate helheten, budskapet.

La meg her vise til et eksempel, hvis noen skriver:

«det er sjeldent jeg hører om den damas tanker»,

så gjengir noen dette og skriver «vedkommende sier jo rett og slett at dama ikke kan tenke»

eller

«han sier kvinner kan ikke tenke».

Dere ser hvordan vedkommende har endret meningen i den originale uttalelsen?

Kvinner blir rasende på denne personen som har blitt sitert, for noe hin ikke har skrevet. Den som fremstiller er veldig bevisst på dette, hensikten er forsøk på latterliggjøring og uthenging. Men det er ikke det viktigste, klikk klikk klikk!

Sleng innpå noen ondsinnede karakteristikker om at vedkommende ikke liker kvinner og sådan, da har man plassert en riktig fin bombe. Og i tillegg legge til noen setninger som egentlig betyr:

«jeg ønsker ikke en krig, jeg forsøker bare starte den»!

Liker dere denne bloggen, lik og del gjerne innleggene!! Og følg gjerne Bunny Trash i egne grupper på Facebook og MeWe, dette er den mest alternative og beste bloggen i landet – velkommen!

Følg Bunny Trash på MeWeLink!!

Følg Bunny Trash på FacebookLink!!

#blogg #blogger #bunny #bunnytrash

Les om: «Trollet (med sannheten skal løgn fordrives).

16 kommentarer
    1. Har du tenkt på at dine innlegg er akkurat hva hun ønsker, da er det du som blir en nyttig idiot og marionett.

      1. Det understreker jo bare et poeng, når vedkommende skriver at hun ønsker en inkluderende plattform med mye omsorg og varme, på hvilken måte bidrar hun? Om jeg er en marionett for henne for å lage kvalme får så da bare være. De som tier de samtykker, så man reder ligger man. Jeg tier ikke.

          1. Kan være. Nå er det jo slik at i går eller forleden gikk samme blogger ut med karakteristikker av meg og en annen som den dagen var blant de tre med flest sidevisninger her på blogg. Hun fremmer et ønske om at personer med meninger og holdninger som våre ikke burde være her på blogg. Når plattformen blir uten personer med meninger, hva er igjen da? Når de med flest sidevisninger og lesere blir borte, hvor lenge overlever blogg.no? Vi vet jo alle hvor nedadgående ting gikk da Sophie Elise forlot. Når da Kokkejævel lot seg mobbe til å forlate med halen mellom beina så forsvant den siste toppblogger. Den gang hadde de på toppen titusenvis av sidevisninger. I dag har vi noen få tusen. Skal liksom blogg.no overleve med Kjerringtanker på toppen med pluss minus 900 sidevisninger og resten med færre? Javel..

        1. Det tror jeg ene og alene er opp til den enkelte, hva en klarer å skape, formidle og deretter holde interessen oppe.
          Du er jo blant toppen, i motsetning til de fleste andre.

          1. Jeg vil ikke være på noen topp, jeg vil veldig gjerne at flest mulig leser bloggen min, men den topplisten klarer jeg meg foruten. Slik jeg ser det er den årsaken til at vi, jeg, noen av oss er litt for opptatt med å feie foran andres dører, enn vår egen.

              1. Inntil videre forblir vi uvitende om det. Men jeg tror at det har en del å si for slike som stadig skriver om listeplasseringer. Jeg håper ihvertfall at om listen blir radert at det vil bli et annet fokus.

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg