Den lille fyrstikken som ble stor og spektakulær!

Noen av dere husker kanskje den lille «fyrstikken» jeg fikk tilsendt av en leser her i vår? Eller det skulle egentlig være vår, men den snudde, så ble det vinter og sprengkaldt. Denne pakken havnet på en omvei, og denne lille avleggeren måtte plukkes til der ikke var noen blader igjen. Var bare en stilk som en fyrstikk, men jeg plantet den i jord og stelte den, og her ser dere den, min China Rose Coleus praktspragle! Den knallrosa altså!

Den til venstre er også en Coleus praktspragle, en hvit Wizard, den plantet jeg som frø i våres. Helt nydelig. Alle spraglefrøene jeg plantet i våres har vokst seg til. Utrolig flotte alle sammen, men China Rose frør ikke, så den er jeg utrolig glad for at jeg fikk avlegger av, og det er jo så kult hvor stor og flott den har blitt, og ikke nok med det..

Av den har jeg knipset ytterligere to avleggere som dere ser. De jobber jeg nå med å få dem til å «buske» seg. Nettopp satt dem på balkongen, så nå blir de mer og mer rosa. Artig artig!!

Bare en liten oppdatering om blomsterlivet her hos kongen av balkongen. Nå har jeg hatt en liten pause etter å ha støvsugd sofaen i én time. Leser dere HER så skjønner dere. Nå skal jeg tilbake til støvsugingen, bare en luftetur med jentene først. Takk for titten, og stikk veldig gjerne innom igjen. Har vært sjeldnere innom bloggen i det siste, men det som er med Bunny er at man vet aldri når det kommer nytt innlegg. Rett fra levra, på godt og vondt. Fortsatt god helg 🥰

Liker dere denne bloggen, lik og del gjerne innleggene!! Og følg gjerne Bunny i egne grupper på Facebook og MeWe, dette er den mest alternative og beste bloggen i landet – velkommen!

Følg Bunny på MeWeLink!!

Følg Bunny på FacebookLink!!

#chinarose #praktspragle #wizard #planter #blomster #bunny #bunnytrash

12 kommentarer
    1. God (forhåpentligvis) fredagskveld, Bunny. Jeg er så imponert over dine blomsterkunnskaper og dine grønne fingre. De eneste jeg klarer å holde liv i er julestjerner. En av mine trenger ny potte og ny jord. Den er 20 måneder og står i sin opprinnelig pitte lille potte. Utfordringen er at jeg aldri i mitt 60 årige liv har pottet om en plante! Har du som kan så mye om planter en enkel oppskrift på det å potte om? Jeg vet at jeg kan snakke med en i en blomsterbutikk, men det er mye hyggeligere med deg som har blomster som hobby. God råd belønnes med noe jeg kan! 😘På forhånd takk for hjelpen. Beklager om mitt spørsmål er upassende. God helg til deg, jentene dine og Snuppen din. Alt godt og god klem fra Birgitte

      1. Enkelt spørsmål, men ikke så enkelt å svare.. plantene er jo forskjellige, noen liker trange potter, noen liker store potter med masse jord å boltre seg i… men de fleste pottes om en gang i året når potten er full av røtter.. de kommer gjerne ut hullene under potta.. da fjerner jeg jord og alt av tynne røtter, og setter plantene i ny potte som er 1-2 størrelser større. Bruker blande 2/3 med vanlig blomsterjord og 1/3 perlite. Ironien her er at julestjerner tar jeg knekken på allerede før jul, så de potter jeg aldri om 🤪🐰 klem tilbake.

        1. Tusen takk for hyggelig svar. Skal planten være våt eller tørr når jeg tar den ut av den opprinnelige potten? Mye å tenke på….

      1. Tåler å stå ute ja, men da krever de mer tilsyn. Ikke for mye direkte sol, og de er jo veldig tørste disse spraglene, så da vil de helt sikkert ha enda mer vann… 🐰

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg