Psykologi, hekling og tacomops à la carte!

Dagen i går gikk veldig fort, noe som også var veldig greit. Det var torsdag og fastedag. Det var også en dag med blokkterapi hos psykolog. Jeg tenker alle skulle vært innom psykolog, ihvertfall bloggere, hver dag tolker jeg det dithen at det trengs. Snakke med noen som har kompetanse til å fremme ens helse- og livskvalitet. En som er autorisert og har kunnskap om hvordan tenkning foregår, hva som skjer i hjernen når vi sanser, tenker, føler og handler. Fått ryddet i rot, og økt forståelse for hvorfor man noen ganger begår uønsket adferd nesten som tvangshandlinger. Blogg.no skulle hatt egne psykologer tilgjengelige, en ordning som kunne gitt en form for rabatt. Helsetjenester er dyre, men gudene skal vite at de trengs, ihvertfall på denne plattformen.

Anyways, sånn ellers i går styrte jeg en del med å stelle planter. Så har jeg vasket ned kjøkkenet og støvsuget leiligheten fem ganger. Skal støvsuge noen ganger i dag også. Hvorfor jeg støvsuger så mye? Jo det er to mopsejenter her som røyter noe så langt forbi hva jeg har opplevd før i deres 9 og passert 11 år gamle liv. En kan støvsuge om kvelden, om morningen ligger det dotter igjen overalt i krokene. Vi vasser i hundehår, pusser tennene i hundehår, spytter hundehår. Hvert måltid vi inntar her i hjemmet så er det hundehår, frokost, middag, kvelds – u name it!

Jeg tror denne røytingen har med at begge jentene har blitt opererte og livmor mm har blitt fjernet. Jeg tror det er en slags overgangsalder de dermed er kommet i. Noen som har erfaring iht dette? De er også sløvere, og trøttere. Minner meg om hvordan besteforeldrene mine var på slutten. Jentene er mindre villige til å gå tur. De elsker å bli med ut, sniffe på alt mulig, tisse litt her og der, men gåingen går det tregt med. De er også blitt enda mer kosete. De har alltid vært veldig kosete, men nå er det intenst! Det er rart, det suger å tenke på, men jeg klare ikke helt la være. Men de blir raskere eldre nå, jentene mine, en dag er dem ikke her mer. Jeg kveles nesten med tanken, får vondt i magen.

Så da får det bare være at de røyter som aldri før. Det er bare hundehår. Grunnen til at her støvsuges så mye i går og i dag, og sikkert i morgen også er at vi får venner på besøk som skal spise middag her. Ikke sånn middag-middag, men taco. Og når man ikke er vant til hundehår fra før, og da kommer hit hvor det er hundehår på lik linje med høy i en låve, og fjær i et hønsehus, så er det ikke delikat. Da kunne de like gjerne blitt inviterte til hundehår, ikke taco. Mops à la carte, haha!!

Så det er planen i dag. Dra på butikken og handle hva som trengs til taco. Og noe god drikke og denslags. Ja, for etter taco blir det en liten fest og ellers hva det medbringer. Yuhuuu, dere vet jeg elsker lørdager!!

Bildene dere ser i innlegget her er heklede mops. De dukket bare opp et sted på nettet. Jeg syntes de var dritfine, og tankene mine fløy til disse strikke- og hobbybloggerne. Hvorfor lager de aldri mopser? De strikker og hekler, former cernit, perler og maler, men de lager aldri mops!! Se så søte disse er! Helt fantastiske! Særlig de med svart rundt øynene (bilde 1 og 4) De er mest autentiske.

Jeg skulle gjerne hatt et par slike. Alle må jo elske mops! Disse små er garantert supre til litt av hvert, blant annet til nøkkelknipper. Alle burde feste en liten bamse til nøklene sine, da blir de lettere å finne. Jeg er sikker på at det er mange som kjenner seg igjen i å fly rundt å lete etter både hus- og bil nøkler.

Dessverre var det ingen oppskrift med disse heklede mopsene. Ikke at jeg hadde satt meg ned å heklet, det kommer ikke til å skje. Men fantasien om at noen andre tok utfordringen må jeg få lov å ha. For dette var virkelig fine mops, og det er sjelden man ser når det kommer til pyntemops, bamsemops og denslags.

Anyways, nå er det tid for å stå opp, lage deilig tassimo kaffe og nyte på balkongen. En ny dag er i gang, og den starter med blå himmel og sol. Deretter blir det taco-shopping og støvsuging. Takk for titten folkens, og ha ei riktig knallfin helg 🥰🐰

Liker dere denne bloggen, lik og del gjerne innleggene!! Og følg gjerne Bunny i egne grupper på Facebook og MeWe, dette er den mest alternative og beste bloggen i landet – velkommen!

Følg Bunny på MeWeLink!!

Følg Bunny på FacebookLink!!

#mops #hekling #taco #helg #bunnytrash #bunny

18 kommentarer
    1. Fine mopsa 🙂
      Hundehår ja… er det ikke litt periode-røyting? Min Leia røytet vår og vinter… 🙂 Hun blei sterilisert ganske ung, men blei aldri MER kosete. Så de er forskjellige disse gode dyrene våre 🙂 Hundehår-taco….. njaaa. foretrekker nok uten hundehår ja 🙂

      1. Ja disse var fine! Dette er mer enn perioderøyting, i løpet av 11 år har det aldri vært i nærheten av dette, det er helt vannvittig! Og siden det gjelder begge to, og eneste fellesnevner jeg kan finne er denne hysterektomien, så er det lett og tenke at dét kan ha en sammenheng. Hvis det ikke er påvirkning av global oppvarming og klimakrise da, haha.. forskjellige er de alle ja, men som nevnt, det er påfallende at dette gjelder begge to. Mops er jo i utgangspunktet mer kosete enn de fleste andre hunder, de er født for å kose, vekker oss om morgenen for å ligge i armkrok for å bli kosa på magen, haha.. maten blir nok aldri hårfri, men det er forskjell på et hår og svære dotter 😜😂🐰

    2. Eg hørte hintene dine heeelt over fjellene!
      Men vettu, den gang da eg heklet kaniner til deg leita eg faktisk etter oppskrifter på Mops, høyt og lavt leita eg, men eg fant faktisk ingenting….Gudene skal vites at det finnes oppskrifter på mangt og mye, men det har eg ikkje funnet…Kanskje eg må leite litt mer??

      Mops og overgangsalder – Hårtap? Om de er like oss damer på 2 bein så kan det stemme, eg røyta som en katt i starten, noe som var en medvirkende årsak at eg donerte bort håret mitt i 2020. Nå man har 70-80 cm langt hår så trengs det bare å dusje en gang før hele sluk og rørsystemet er tett haha Me blir vel kanskej alle litt mer bedagelig anlakt og kosete med alderen <3

      Klem Vibbe 🙂

      1. Du har fått fjell på hjernen, hahaha 😜 jeg prøvde finne oppskrift på disse, de er jo heklet sant? Veldig bra oppskrift tenker jeg, iht detaljer, hengeører, liten krøllete hale, snutepartiet og det mørke rundt øynene. Disse er utrolig flotte synes jeg. Leita etter oppskrift, men det var bare bilder. Jeg vil ikke kalle det hårtap, det merkes ikke på jentene at de røyter ekstra, de er fyldige pelsdotter, og det slutter liksom ikke. Hatt det sånn et par måneder nå tenker jeg, eller det startet vel rett etter Bergen. Ja, jeg vet ang langt hår 🤪 hårtap kjenner jeg også til da jeg mistet alt håret på toppen en gang i tiden, og alt ellers ble hvitt. Det var traumatisk, måtte det aldri skje igjen!! Knock-knock!!! Kanskje man blir mer bedagelig anlagt og kosete med alderen, men nå er jo jentene mor og datter med 2-3 års mellomrom, så jeg tenker her må være en annen felles nevner.. 🥰

    3. Har ei voksen dame, Vinja, på 14 år som også er inne i den verse røyteperioden for tiden. Uansett hvor mye jeg støvsuger så ser jeg kattehårene svever forbi. Jeg tenker også mye på det at jeg kanskje ikke har noen katt lenger om ikke lenge. Hun er jo ikke helt frisk, og tankene har vært der siden hun fikk sin diagnose for snart 3 år siden, men hun er her enda ❤️ Ønsker deg en fin fredda, klem 🤗

    4. Hundehår taco blir sikkert bra, nei nå tuller jeg. Kanskje det har med alderen til hunden og gjøre? Er mange år siden vi hadde hund og katt. Men husker at det var mye vasking, og hår overalt. Nå har vi ikke. Bare hybelkaniner og de formerer seg veldig. 😂

      Synes de var flotte disse heklete mops du deler bilde av. Synd det ikke var oppskrift.

      Ønsker deg en fin fredag.

      1. Det er to hunder, mor og datter.. så jeg kan ikke se at alder er en felles faktor, derimot at begge nylig har operert ut livmor, det er en felles faktor… takk 😊

      1. Ingen vet med Vibbedille.. men oppskrift på disse er nok vanskelig å finne, det har dukket opp flere andre, men da mangler detaljene som utmerker rasen mops, det er liksom ingen hensikt når det kan egentlig være nesten en hvilkensomhelst rase som har enkelte likhetstrekk. Disse var sjeldent kule ja!! 🤩

    5. hahahaa ja svære dotter er ikke morsomt 😀 Ja kosete hunder er jo helmaks! Det er nok som du tenker – sammenhengen 🙂 God helg!

      1. Eneste fellesfaktoren jeg finner er akkurat dét, eller klimaet, men nå er det ikke akkurat slik at det har poppet opp hundeeiere i kommentarfeltet som forteller at de opplever det samme akkurat nå… i skrivende stund har jeg akkurat satt meg, har støvsugd sofaen fra klokken 18:00 til klokken 19:00.. 🤪 god helg ja!

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg