Vibbedille, Mamma på hjul og meg!

Vibbe, Vivian og Bunny.

Sist lørdag var en fantastisk flott dag som jeg for all tid vil minnes. Snuppen min og jeg var i Bergen. I forkant av turen hadde jeg lagt ut en utfordring på bloggen til Vibbedille. Å gå opp til toppen av Fløien i Bergen. Dama kastet seg umiddelbart rundt pakket bagen og fikk et av sine avkom med make til å kjøre seg. Så sendte jeg melding til Mamma på hjul, altså Vivian, hun nølte ikke et sekund. SELVFØLGELIG skulle hun komme, derom ingen tvil! Herlig, kremen av kremen skulle samles igjen ❤️

Vi venta nedenfor Fløien, og det var snuppen min som oppdaget Vibbedille der hun ankom med avkommet sitt og avkommets oppladningskabel. Vibbedille er lettkjennelig dame, det skal hun ha, snuppen min hadde aldri møtt henne før. Man skulle tro vi fem hadde kjent hverandre årevis (Vibbedille og jeg har jo på en måte det) der skravla gikk samtidig som vi svettet oss opp trapper og stier opp til toppen av Fløien. Altså, det krever sin kondis å ta hele veien opp der med munndiaré, haha.. Vibbedille helte vann over hodet for å kjøle seg ned, og jeg fikk små tørkekluter av henne for å holde saltsvetten unna øynene i 26 grader og sol.

Vibbedille, meg og Eirik (Vibbes svigersønn).
Vibbe og meg.

På toppen blir man overveldet som alltid av slik en spektakulær utsikt over en av Norges desidert flotteste byer. Bergen på finværsdager er som en reise til utlandet, og vi fikk noe jeg tror vil forbli de flotteste dagene der i år.

Etter kort tid gjorde Mamma på hjul éntre, altså Vivian. Hun hadde med seg egen entourage, sin lille kosevoffse Simba, assistent, denne festlige mannen velkjent her på blogg som «Gubben» og hennes yngste lille avkom Isak. Som ikke er så liten lengre, stor gutt blitt, mye har skjedd fra vi møtte han i høst, og til nå. Så blid og fornøyd kar.

Bunny & Snuppen.
Bergen sentrum.

Vi fant bord og benker på tross av folkemengden på Fløien. Stedet er som en liten landsby, med «kokonger» i trærne som man kan bo i. Frittgående geiter, kjempefin lekeplass for barna med nye lekeapparater, troll og i det hele tatt. Helt nydelig var det å sette seg ned der og spise softis. Beste softis på lenge. Det er noe med å spise softis i slikt vær, i slike omgivelser, i godt lag etter å ha gått opp disse trappene og stiene gjennom skogen.

Vi skravla og lo vi. Japp, japp, japp.. altså her snakker vi de mest utpregende dialekter fra Norges langstrakte land samlet rundt et bord. Altså, det er vanskelig å finne bergensere som kan holde kjeft så mye som fem minutter, samme gjelder siddiser, når en da får tromsværinger og finnmarkinger rundt samme bord så blir det liv, rai rai.. og snuppen min oppi det hele, som har vært i sangkor i sin oppvekst, da blir det nesten allsang da.

Mamma på hjul, altså Vivian og jeg fant oss et lite stille sted for oss selv borte ved lekeplassen. Vivian kan ikke si så mye under støy, så vi fikk skravlet litt der. Hun er så skjønn, det herlige glimtet i øynene når hun følger guttungen sin på lekeplassen med blikket sitt. Dama er våken, og guttungen livlig. Vivians yngste er ikke en gutt som kjeder seg. Han leiker sammen med andre, alene, skravler med hvemsomhelst, han fant seg en kompis i svigersønnen til Vibbedille, og de holdt på med geitene, og besøkte kokongene som jeg nevnte, disse man kan «bo» i oppe i trærne.

En «kokong» og geiter.

Vivian vet og overraske også, hun har overrasket meg flere ganger, og mens vi var for oss selv der ved lekeplassen og fikk pratet litt, så tok hun meg fullstendig på senga. Det var på så mange måter så herlig, om det er lov å si. Vivian vet hva jeg snakker om nå. Det er noe med de små gleder i livet. Hvorfor ikke?! Altså, jeg mener WHY NOT??!! Livet kan være så skjørt og kort, få vet vel det bedre enn Vivian som lever med påminnelser hver dag. Og det er vel i stunder som dette man kan koble ut disse påminnelsene. Man må leve mens en lever!!

Vivians yngste og trollet.

Ahh.. nei, det var en fantastisk flott dag, da spesielt der oppe i høyden sammen med disse genuint flotte folkene som var hundre prosent seg selv. Trenger ikke tenke på noe slikt som at to dager etterpå kommer det sårende uttalelser på blogg. Derimot kan jeg henvise til Vibbedilles innlegg om denne turen HER, og Vivians innlegg HER.

Etter noen timer i landsbyen dro vi i samlet flokk sammen ned Fløibanen. Det er en fin måte å runde av på. Klem og farvel og takk for denne gang utenfor inngangen til Fløibanen som var pyntet i rødt og er slikt et flott tilskudd til Bergen by. Vi møtes igjen, drar ikke til Bergen igjen uten å kontakte Vivian. Og Vibbedille har allerede klare planer (les:Ulriken). Vibbedille var med oss litt til, for å dra til Bergen uten å besøke restauranten «Rebel» var ikke snakk om!!

Tusen takk for en perfekt dag Vivian og Vibbedille med familier. Alle tiders gjeng, løvv U all – tusen takk!!

❤️

Liker dere denne bloggen, lik og del gjerne innleggene!! Og følg gjerne Bunny i egne grupper på Facebook og MeWe, dette er den mest alternative og beste bloggen i landet – velkommen!

Følg Bunny på MeWeLink!!

Følg Bunny på FacebookLink!!

#mammapåhjul #vibbedille #bloggtreff #fløien #fløyen #fløibanen #rebel #restaurant #bergen #bunnytrash #bunny

14 kommentarer
    1. Herlig innlegg 😊Soft isen på Fløyen er virkelig en av byens beste. De er store og de sparer ikke på krokanen heller.
      For 100 år siden gikk jeg Fløyen-Ulriken og ned fra Ulriken. Det var en flott tur selv om tåken omfavnet oss vel mye….Hadde med min lille dvergpuddel. Tenkte ikke på han hadde så små ben, så den måtte bæres mesteparten av veien. Luktet godt da for min mor hadde badet ham i Dr Greves barnesepe 😅

    2. Blir helt rørt eg når eg leser! Slike dager er sååå viktige!
      Å hekkan me hadde det kjekt, vil alltid huske denne dagen, og som du sier;
      Vivian slutter aldri å overraske og eg beundrer henne for det! Den dama er rå
      og det er viktig å nyte hvert minutt <3

      Jepp, neste år går me for Ulriken 🙂
      Nevnte det for legen min faktisk og han sa: "Dere er nødt, det er helt fantastisk over vidda og hvis dere har muligheten til å gjøre det om vinteren å gå på ski – Enda flottere!" Veel…eg tror skia mine har det best er de er uten at eg skal prøve å balansere på de haha Eg går for sommer og shorts 🙂

      Klem Vibbe 🙂

    3. For et flott treff. Har vært i Bergen og tok Fløibanen opp og ned. Nydelig by. Viktig å nyte de små øyeblikkene, leve i nuet. Her nord kom endelig sommeren og 26 grader. Koselig å se dine flotte bilder og at dere koste dere masse! Dere er spreke som gikk opp. 👍

    4. Enig med Happy, skikkelig rørende treff og så supre bilder..
      Blogg gjør en forskjell mellom mennesker altså..Dere hadde jo ikke kjent hverandre utenom bloggen. Vil jeg tro <3

      1. Møtt mange mennesker gjennom bloggen, ikke bare her til lands. De aller fleste veldig flotte mennesker. Disse du ser her er jo bare enestående 🥰

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg