To 1. plasser og to napp!

For syv år siden var snuppen min og jeg i Platanias på Kreta hvor vi ble kjent med, gjennom bloggen, to kule damer fra Trondheim som vi hadde det veldig moro sammen med. Dem to og ei venninne fra Kreta hang vi med og fikk minner for livet.

Etter å ikke ha sett hverandre irl disse syv årene i ettertid tok dem kontakt da dem skulle på aguility-stevne med en av voffsene sine her i Drammen. Og vi møttes på lørdag, dro ut og spiste på den østerrisk-tyske restauranten Alpenhaus på Strømsø her i byen. Eller som det står på nettsiden deres at restauranten har et «konsept med inspirasjon fra restauranter og bierstuber i alpene». Samme restauranten som et par bloggere og jeg var og spiste under bloggtreffet i Drammen i juni i fjor.

Maten var nydelig. Jeg spiste Alpenhausburger. Jeg måtte sjekke menyen nå fordi jeg ble så overrasket da jeg begynte å spise av burgeren min og det begynte å renne eggeplomme ut av den når jeg skar i den. På menyen står der «med saftig, langtidsstekt svinekjøtt, gruyère ost, grillet paprika, løk, kålsalat og pommes frites». Altså egg er ikke nevnt. Men den var svinaktig god, alle var fornøyd med maten sin, så den restauranten tør jeg fremdeles anbefale, og vi hadde det veldig hyggelig der. Bildet under er av oss fire, Kreta-gjengen.

Etter å ha spist dro vi hjem til vårs og satte oss på balkongen her hvor vi koste oss med øl, Aperol Spritzers, vin og drinker samt mye forskjellig snacks. Like etter vi hadde satt oss kom en annen god venninne og joinet oss, og etterhvert kom også en kompis på besøk.

Det ble en veldig fin kveld og vi fikk «catchet up» litt. Damene fra Trondheim hadde samme humor og smil som jeg husket fra Kreta, og det var kjempehyggelig å treffe dem igjen. Jeg tror også de var veldig fornøyd med sin tur hit til byen. De greide å få rasket med seg to 1. plasser på hundestevnet, og to napp. Gratulerer til damene og hunden Nikki. Håper dere melder dere på hundestevne her i Drammen igjen snart!

Dette har vært en utrolig fin helg med masse innhold. Perfekt vil jeg påstå. Det er så deilig på søndager når en bare kan slappe av og la alt «synke» inn.

Dette nederste bildet er fra den gang vi møtte damene fra Trondheim på Kreta, og helt til høyre er venninna vår fra Kreta. Vi har alle forandret oss litt, men det som har forandret seg mest på disse årene er bildekvaliteten på mobiltelefonene våre, hehe.. tusen takk alle for en kjempefin helg, og takk alle som titter innom bloggen på «besøk». Nå er det mandag og ny uke, ferien er startet og nye minner skal skapes. See yah!! 🐰

Liker dere denne bloggen, lik og del gjerne innleggene!! Og følg gjerne Bunny i egne grupper på Facebook og MeWe, dette er den mest alternative og beste bloggen i landet – velkommen!

Følg Bunny på MeWeLink!!

Følg Bunny på FacebookLink!!

#trondheim #kreta #ferie #drammen #bunnytrash #bunny

8 kommentarer

Siste innlegg