Tacoaften i dag. Noe gult mangler!

I dag har snuppen min og jeg spist deilig Taco. Man tager hva man haver, det som er viktigst er jo tacokrydderet som lager tacosmaken. Originalt Taco er en tradisjonell meksikansk matrett som består av en rullet og foldet mais-tortilla fylt med krydret kjøtt og diverse grønnsaker. De originale grønnsakene er mais, løk, tomat, agurk og paprika. Vi bruker også ha ost og rømme til, og taco salsasaus selvfølgelig.

I dag hadde vi ikke paprika av de nevnte, men vi hadde ruccolasalat og oliven. Bare fordi vi hadde det. Jeg bruker også knuse nachochips i mine lefser, fordi jeg synes det er veldig godt med litt sprø knas, men jeg er ikke så glad i å spise taco i skjell. Lefser er mindre grisete, lettere å spise.

Som nevnt, taco salsasaus må med. Og da bruker vi gjerne ferdig saus fra glass, den billigste varianten der vi handler ukas matvarer. Saken er den at jeg bruker tilsette en liten pinch av noe i sausen, og da blir den fantastisk god uansett hvilket glass vi har kjøpt. Så da er det greit å bare kjøpe det billigste som tilbys. Så om dere vil ha et superbra og enkelt tips for kjempegod taco salsasaus, så finner dere det her: «tips til taco».

Anyways, dette var virkelig smakfullt og godt. Henslengte på sofaen ligger vi veldig fornøyde. God start på helgen. På blogg.no er dagens tema gul, og som nevnt hadde vi ikke paprika til tacoen vår i dag, men ser dere noe annet som mangler?

Ha en fortsatt fin og smakfull aften folkens, takk for titten og velkommen innom igjen 🐰

Liker dere denne bloggen, lik og del gjerne innleggene!! Og følg gjerne Bunny i egne grupper på Facebook og MeWe, dette er den mest alternative og beste bloggen i landet – velkommen!

Følg Bunny på MeWeLink!!

Følg Bunny på FacebookLink!!

#taco #grønnsaker #krydder #tacokrydder #tacofredag #tacoaften #helg #bunnytrash #bunny

16 kommentarer
    1. Utrolig masse godt her, bare til å nyte et slikt måltid. Jeg er som deg, liker lefser som man har kjøttdeig og grønnsaker i.
      Du mangler chilien?

    2. Liker og lefse best, og så har me nachos ved sida av 😊.
      Ja, det gule som mangler, er mais.
      Eg synes å sjå at det mangler noko grønt og 🤔. Kvar er guakamolen? Det går da ikkje ann å ete taco utan guakamole, eller annan mexikansk mat for den del 😊.

      1. Guacamole, eller avocadostappe, brukes som tilbehør til, og er ikke nødvendigvis en del av taco som rett. Godt joda, men sjelden vi bruker det. Vi holder det som oftest enkelt og rimelig, i dag koster det 52 kr for 2 stk avocado 😵‍💫🐰

    3. Elsker taco og ser du mangler mais her 🙂 Bruker og chips i taco og må spise det i lefser. Syke priser på avokado i Norge. Jeg ble veldig populær når jeg hadde med meg en bærepose med ferske avokado til Norge 😅 Kom på, nå når jeg ser bildet ditt, jeg må ha oliven 🙂

        1. Hadde med i oktober i fjor. Da var de rett fra treet og holdt seg veldig godt. Jeg får de gratis når det er sesong. Tar gjerne med og sender deg 🙂 Viktig å dele om man kan 🙂 Har alltid med meg krydder og. Så mye bedre med løsvekt og så mye billigere og bedre 🙂 Smakt de grønne oliven (jeg husker) med chili?

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg