Spinnvillt!! Visste ikke at det var mulig engang!!

Jeg følger ivrig med på Madonna og hva hun driver med, alle som kjenner meg vet at jeg er megafan, altså fanatisk når det kommer til henne. Når ordet kommer ut at hun skal gi ut ny singellåt, nytt album, eller være med i en ny film, så går verden i spinn for meg, hjertepumpen går, og egentlig kan det bli ganske farlig for meg å få slike nyheter, hehehe..

Anyways, som noen av dere sikkert fikk med dere så var snuppen min og jeg på Madonnas show sist oktober og desember i hhv København og Amsterdam. Turnéen heter «The Celebration Tour» og hvert show gjennom det hele har blitt utsolgt. Hva som egentlig skulle være 34 eller 35 arenakonserter i Nord-Amerika og Europa ble plutselig til over 80 utsolgte konserter, grunnet etterspørsel. Og det hele skulle avsluttes 26. april 2024 i Mexico.

Men så plutselig annonserer dama et show til, en sådan gratiskonsert og «grande finale» som takk til fansen. Og dette showet skal da være på Copacabana beach, Rio de Janiero i Brasil 4. mai i år.  Fantastisk tenkte jeg, Madonna har ikke hatt show i Brasil på 10-15 år. Good for them, de har noe å glede seg til «The Celebration Tour» er fullstendig amazing.

Så i dag leser jeg at i dag er det estimert at det vil komme 2 millioner fans til Copacabana beach for å overvære showet den dagen. 2 millioner!!! Jeg klødde meg i hodet og tenkte hvor skal alle disse menneskene gjøre av seg? Hotellrom, kollektiv trafikk, altså jeg har vært med i kappløpet om å få hotellrom diverse steder i Europa når jeg skulle på konserter, og for å ikke snakke om kollektivtrafikken. I Amsterdam nå sist ble man presset inn i togene, folk stod utenfor og presset for at dørene skulle kunne lukke seg. Ville tilstander. I Praha en gang måtte vi gå fra den ene ytterkant til en annen side av byen, for vi fikk ikke være med noe transport whatsoever..

Kan man ha 2 millioner samlet til én konsert, det meste jeg har vært med på var konsert med Madonna på Amsterdam Arena, fullt hus og 53 000 publikummere. Så jeg måtte google hvor ofte dét faktisk skjer at det er millioner av mennesker på én konsert. Så da jeg fikk opp søkeresultatene så fikk jeg jaw-drop. Den største konserten i historien var faktisk på Copacabana beach i 1994. Det var 4,2 millioner mennesker der!! Ja, jeg fikk hakeslepp, jeg visste faktisk ikke at det var mulig!!

Enda mer hakeslepp fikk jeg da jeg leste at det er Rod Stewart som innehar denne rekorden. Whuuuuut?? Rod Stewart liksom?? Hehehe.. noen ganger her i livet så blir jeg sånn overrasket på en måte en ikke skulle tro var mulig!

Anyways, her er listen med konserter gjennom tiden som har tiltrukket seg flest publikummere.

01). Rod Stewart – Copacabana Beach, Brasil 1994 – 4,2 millioner.

02). Jean- Michel Jarre – State University i Moskva, Russland 1997 – 3,5 millioner.

03). Jorge Ben Jor – Copacabana Beach, Brasil 1993 – 3 millioner.

04). Jean-Michel Jarre – La defencé Paris, Frankrike 1995 – 2,5 millioner.

05). Love parade festival – Dortmund, Tyskland 2008 – 1,6 millioner.

Jeg tviler ikke på at Madonna havner «up there» på topp 5 listen, og jeg gleder meg til å se begivenheten. Dette skal filmes og vises på en eller annen TV-kanal eller noe, så da vil det nok komme all over internet. Gled dere folkens, gled dere!! 🐰

Liker dere denne bloggen, lik og del gjerne innleggene!! Og følg gjerne Bunny i egne grupper på Facebook og MeWe, dette er den mest alternative og beste bloggen i landet – velkommen!

Følg Bunny på MeWeLink!!

Følg Bunny på FacebookLink!!

#madonna #thecelebrationtour #copacabanabeach #riodejaneiro #brasil #brazil #bunnytrash #bunny

6 kommentarer
    1. Madonna er en kul dame hun, man må virkelig ikke være connected om man ikke har hørt noe av henne..

      Så stas at hun holder gratis konsert, det tror jeg jeg må få med meg!

      Skal nok klare å få mer en to millioner tilskuere hun, om det er safe, tror jeg ikke derimot…

      B

      1. Vel, slike store arrangementer er vel aldri helt safe, men er det noen som har råd til sikkerhet, så er det hun.. ihvertfall ift Rod Stewart 😜🐰

    2. HEILA Norge på en og samme strand!?!?!
      Ja eg vet me er bikket 5 mill, men dette er jo noen år siden da….Ville IKKJE vært der…alt for mye folk haha

      1. Ikke bare nesten skremmende, men skremmende 🐰 kun Madonna hadde fått meg med på noe sånt, kun hun, ingen andre, ihvertfall ikke Rod Stewart 🙈😂🐰

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg