Sophie Elise vil ha fødselsdagskake!!

Til sine 613 000 følgere på Instagram og deretter resten av Norges befolkning har Sophie Elise ytret at hun skal spise kake, ikke bare en hvilken som helst marsipan- sjokolade eller bløtkake. Neida, i oppmerksomhetens navn har hun gått ut med at hun skal spise sin egen morkake når hun føder sitt første barn. Og det er ikke lenge til, hun er høygravid nå og venter en sønn til våren.

Morkaken i en kvinne veier nok rundt et drøyt halvt kilo og ser ut som en flatbanket kjøttkake. All kommunikasjon mellom mor og barn skjer gjennom morkaken. Denne kommer ut kort tid etter fødselen. Flere kjendiser har ytret at de har, vil eller ønsker, å spise sin egen morkake. Motivasjonen til de fleste som ytrer at de skal, eller har gjort dette, er nettopp å unngå fødselsdepresjon. Det er det man kaller den «medisinske» motivasjonen. Men saken er at man har gjort forskning med tanke på fødselsdepresjon, uten å ha funnet noe som helst dokumentasjon på at det hjelper. Derimot har man har funnet dokumentasjon på at det kan være farlig. Morkaken fungerer som et filter mellom mor og barn, og i morkaken samler det seg opp bakterier som mor får i seg, og kan gi videre til fosteret. Å spise morkake er ikke bra.

Man vet at mange dyr gjør dette. Jeg hadde katt som fikk unger, og hun hadde spist dette, morkaken, før jeg engang visste at kattungene var født. I all stillhet hadde pus født 3 barn under sofaen. En gang tok jeg imot 4 valper, oppdretteren og veterinæren jeg hadde kontakt med rådet meg til å gi mor til valpene én morkake og det fikk hun. En kan derfor argumentere for at dette er normalt, å spise morkake, men det er også normalt at katter og hunder slikker seg i rompa kort tid etter å ha bæsjet.

Grunnen til at jeg skriver dette innlegget er ikke fordi dette er spesielt interessant, men at jeg er med på en medbloggers utfordring om å poste et bilde daglig som kan relateres til et bestemt stikkord. Av grunner jeg ikke skal gå inn på nå så fikk jeg ikke gjort utfordringen i går der stikkordet var ‘kake’, og i dag er stikkordet ‘rar’. Så med å poste et bilde av Sophie Elise så har jeg i dag fullført utfordringen for to dager.

Med det sagt så håper jeg Sophie Elise spiser morkaken når barnet kommer, måtte hun gjerne få det filmet og poste det på instagram-kontoen sin også. Kanskje blir det stille fra henne en stund. Hadde ikke det vært bra?

Følg gjerne bloggen i egne grupper på Facebook og MeWe, dette er den mest alternative og beste bloggen i landet – velkommen!

Følg Bunny Trash på MeWeLink!!

Følg Bunny Trash på FacebookLink!!

#morkake #sophieelise #psykisklidelse #kake #rar #utfordring #influencer #barn bunnytrash #bunny

6 kommentarer
    1. OOOM hun skal spise den så sender hun den nok avgårde slik disse store kjendisene over there gjør og få morkaka tilbake i pilleform….Tviler me får se ei Sophie sitte å slafse i seg et dødt kjøttstykke med kniv og gaffel haha Vel…det kunne jo blitt en mediestorm og det er hun vel muligens avhengig av etter denne bakepulverskandalen hvor hun visst nok har mistet flere samarbeid…
      Om hun velger å spise kaka får hun ingenting ut av det, det har ingeting for seg for mennesker så vidt meg bekjent 🙂 Var en sånn hinsiden serie/program på tv for en stund siden (Britisk mener eg) Mor hadde hjemmefødsel og etter på ble morkaka blendet og mor drakk en shot hver dag til det var tomt…Altså, sjeldent eg blir kvalm av å se på noe, men den der tok søren meg kaka…!

      Tror heller eg BAKER meg ei kake eg 🙂

      Klem Vibbe 🙂

    2. At 613.000 av landets 5,5 mill. innbyggere følger et individ som er så til de grader ‘blåst’ sier vel i grunnen alt i hht at menneskehetens dager etter alt å dømme er talte..

      1. Ja, nesten så man bare deaktiverer blogg og sosiale media, melder seg helt ut, plasserer seg selv i en egen «boble», lever så godt en kan till ones end of time… 🐰

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg