Skryt av dagens middag: Lutefisk og medisterkaker!

Nå ble jeg utrolig sigen. Mat som dette sløver meg rett ned, det er som om jeg skulle ha røyka noe. Men hellige kaninmåne så godt dette var!

Yupp, jeg har spist lutefisk i dag. Det er evigheter siden sist, og straks dette kom i munnen min klarte jeg ikke la være å lage lyder: mmmmm, mmmmmmmmm og mmmmmm. Helt vanvittig godt, og ekstra godt er det å vite at i morgen blir det samme deilige middagen. Lutefisk og bacon med ertestuing og mandelpoteter.

Denne gang dampkokte jeg lutefisken som beskrevet i innlegget mitt om julemiddager. Og det som var spesielt artig er at dette var First Price lutefisk fra billigdisken på Kiwi XL til 50 prosent. Frøs den ned og tok den opp i går kveld. Fast og fin fisk, veldig overrasket hvor god den var. Gikk ikke i oppløsning i det hele tatt, så da er det en hel middag igjen!

Snuppen min spiste hjemmelagede medisterkaker med ertestuing, surkål og mandelpoteter. Han ble mer enn fornøyd han også. Jeg varmet/stekte medisterkakene i baconfett, så da ble det litt ekstra smak. Og disse er knallgode fra før, snuppen min som har laget dem. Anyways, den som «ikke liker» mat som dette går virkelig glipp av noe.

Nå må jeg slappe av litt, prekas 🐰 

Liker dere denne bloggen, lik og del gjerne innleggene!! Og følg gjerne Bunny i egne grupper på Facebook og MeWe, dette er den mest alternative og beste bloggen i landet – velkommen!

Følg Bunny på MeWe: Link!!

Følg Bunny på Facebook: Link!!

#jul #julemat #medisterkaker #lutefisk #dessert #bunnytrash #bunny

6 kommentarer
      1. Spiser ikke lutefisk ofte jeg heller, det er en greie rundt jul, en rett jeg ikke vil spise meg lei av da det er sååå delicious 🤩🐰

    1. Firstprise frå Kiwi sin lutefisk har eg brukt dei to siste åra, og er ein av dei eg er mest fornøyd med 😊.
      Eg har tidlegare kjøpt lutefisk som eg har betalt det dobbelte for, og som stort sett berre var suppe i langpanna då den skulle vera ferdeg.
      Det er fleire av firstprise produktene som har synt seg å halda ein svært høg kvalitet.
      Det einaste eg gjer, er at eg brukar ca det dobbelte med salt, enn der står i “husmorbibelen”, og let den stå eitt par timer å trekke til seg saltet, før den settes i ovnen.
      Med firstprise sin, går det fint å flytte heile sida over frå langpanna, til serveringsfat, utan at den deler seg opp. Det har eg ikkje klart med andre sine.
      Lutefisk er snadder 😊.

      1. Helt enig, lutefisk er snadder, og FP sin kan jeg veldig gjerne kjøpe igjen. Mange FP produkter har som du sier bra kvalitet, men pizza derfra, usj!!!

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg