Ørner, kunstportrett og litt av hvert.

Jeg har fått med meg at det stadig hyppigere skjer at ørner angriper husdyr og barn. Hvorfor det skjer så ofte nå har jeg ikke satt meg inn i, men kan det være at naturen blir overtatt av mennesker som feks setter opp vindturbiner eller sånt noe? Kan det være at ørnen forflytter seg mer og mer innpå sivilisasjonen og mennesker av menneskeskapte årsaker? Jeg vet ikke jeg, men det jeg vet er at mange tror det er en myte at ørn kan finne på å ta små barn, akkurat det har jeg alltid sagt imot.

I dag leste jeg at en kongeørn er avlivet etter den samme ørnen skal ha angrepet, ikke bare ett barn, men flere. Det er under et år siden sist jeg skrev om ørner som angriper. Det var i desember i fjor. Innlegget heter «Ørnen har angrepet igjen». Les gjerne. Jeg har flere ganger skrevet om ørner som angriper, så hvis dere klikker dere inn på linken, så er det bare å følge linkene om dere vil vite mer.

Ellers har jeg ikke så mye å komme med i skrivende stund. Har holdt på med masse husarbeid her hjemme i hele dag. Vet ikke hvor mange maskiner som har blitt vasket med klær. Men nå er jeg ferdig med det for denne gang. Har ryddet gangen for sko i dag (hver dag), men i dag har jeg puttet skoene i en sekk og gjemt dem. Så får vi se da om det kan begynne å hjelpe, at min kjære samboer (han er IKKE snuppen min i dag, hahaha) lærer at sko skal stå i skogarderoben. Han er litt tungnem på enkelte ting.

Vasket kopper, hengt opp klær, vasket benker, vannet blomster osv. Drit kjedelig. Luftet jentene, det er koselig, men dessverre bare en liten tur fordi så mye måtte blitt gjort innendørs her i dag, før helgen kicker skikkelig inn.

Nå holder jeg på og lager kjøttboller som skal kokes i fårikålkraft, med kål, jevning og løk. Serveres med nypoteter til, det blir knallgodt.

Det var det jeg hadde, nå er det tilbake til matlaging og bli ferdig før ‘min kjære samboer’ kommer hjem. Han har jobbet noen timer overtid i dag, så mat skal han få servert, det fortjener han. Men han fortjener ikke finne skoene sine, hahaha..

Forresten må jeg bare nevne, at en medblogger, fargerike «Frodith» postet i går et innlegg hvor hun har tegnet meg. Jeg skvatt som faen da jeg først så innlegget, for jeg så bare tittelen på innlegget og bilde av meg selv. Når da tittelen var «Han BA om det!!» så hoppet hjertet mitt over et slag. Jeg tenkte «Oh shit, hva er det NÅ da??». Men ingen fare, fargerike Frodith er en av medbloggerne som faktisk er snill mot meg, og jeg setter pris på henne. Ta gjerne en titt på tegningen hennes ved å klikke på linken over til innlegget hennes.

Takk for titten folkens, og ha en fin kveld 🐰

Liker dere denne bloggen, lik og del gjerne innleggene!! Og følg gjerne Bunny i egne grupper på Facebook og MeWe, dette er den mest alternative og beste bloggen i landet – velkommen!

Følg Bunny på MeWeLink!!

Følg Bunny på FacebookLink!!

#hverdagsliv #bunnytrash #bunny

6 kommentarer
    1. Haha må le av de skogreiene…Har samme problem her, eg har et innlegg om akkurat det og hva eg gjorde (Husker ikke hva innlegget heter og det er for sent å lete) men eg limte skoene fast/opp på ytterdøra! Det ble mer morsomt enn nyttig tror eg, men da Jr fikk egen skohylle ble det i det minst bedre 🙂

      1. Jeg trodde jeg hadde fått bukt med problemet, men den gang ei. Lurer på hva han tror alle skohyllene jeg har investert penger i skal brukes til? 🤔🐰 Han har ikke nevnt de forsvunnede skoene enda, men i dag, for første gang på lenge, så står der ingen sko midt på ganggulvet.

    2. Iallefall mennesker som har fucka opp naturen.
      I følge to fugleekspertar, Arne Nævra og Alv Ottar Folkestad, så handlar det i dette tilfellet mest truleg om ei ørn som har vore tatt frå reiret som liten, og som er van med å få mat av mennesker, og som ikkje har fått læra å fanga maten sin sjølv.
      Dei meiner at om det hadde vore bevisste angrep, ville såra vore mykje verre.
      Eg har sjølv fått kjenne krafta til jaktfalk, når den satte seg på armen min og skulle halde seg fast. Og det er ein liten fugl i forhold til ørn.
      Korleis armen ville sett ut utan ein stiv mansjett av oksehud, tørr eg ikkje tenkja på.
      Når så ei stor ørn skal halde seg fast, tenkjer eg det er mykje større krefter i sving.
      Ein ting er at det er ulovleg å ta slike fuglar frå reiret, ein annan ting er at det er rein idioti. Iallefall om ein ikkje veit kva ein dealer med, noko dei ferraste veit.
      Å sleppa fri slike fuglar, som har levd i fangenskap, når dei verte for mykje for ein, er enda større idioti, for det får så store og uante konsekvenser.
      Der er ein grunn til at det ikkje er lov å halda ville dyr som kjæledyr.

      1. Det er vel tilfellet for denne ørnen som ble avlivet, ja? Og det er dom du sier idiotisk. Men nonetheless, så er det, i ulike tilfeller «ville» ørner som angriper, det er ingen myte 🐰

    3. Eg skreiv MeWe på kommentaren, men var visst inne på fb 🤣🤣🤣.
      Gamal vane vond og venda, og då der ikkje kom opp autoutfyll, som det brukar på fb, var eg automatisk på MeWe 😜.
      Akkurat nå er eg faktisk inne på blogg.no. Det skjer ikkje kvar dag 😜🤣🤣🤣.

      1. Trenger ikke skrive noe som helst i det feltet egentlig. Det er nok med navnet ditt, når jeg ser det i samsvar med din IP så vet jeg at du er deg og ingen som utgir seg for å være deg 🐰

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg