Nytt og gledelig – funker veldig bra!

I dag har jeg spilt dette albumet to ganger. Først høyt i stuen her, senere i høreklokkene mine. Meget gledelig synes jeg, nytt og fresh. Samtidig litt retro. Dette albumet ble gitt ut i dag. Det heter «Tension» og artisten er Kylie Minogue.

Jeg har alltid likt Kylie, helt siden jeg var liten pjokk og alle spilte låter som «Got to be certain», «I Should be so Lucky» og «The Loco-Motion». Etterhvert kom låta «Better the Devil you know» som jeg nesten ikke klarte slutte spille den gang. Hellige kaninmåne det er mange år siden. Etterhvert kom mer «voksen» musikk fra den kanten, jeg kan nevne låter som «Where the Wild Roses Grow» sammen med Nick Cave, «Slow» og «All the lovers».

Veldig mange likte veldig godt «Can’t Get you out of My head», men jeg skiller meg litt ut. Min favorittlåt med Kylie heter «Kiss me Once», og den har knapt noen her til lands hørt om engang, men jeg elsker den.

Favorittalbumene mine med Kylie er vel de som har solgt minst i vår del av verden. «Impossible Princess» på slutten av 90-tallet og det countryinspirerte albumet «Golden» fra 2018. Men nå er det jo engang slik at jeg liker all glad-popen fra denne dama.

Men tilbake til dette nye albumet «Tension» som ble sluppet i dag. Skikkelig glad-pop fra begynnelse til slutt. Garantert kult på tredemølla på treningssenteret, på høreklokkene når en går tur eller jogger. På full guffe i bilen eller hjemme når en gjør husarbeide eller har et party, yuhuu.. Jeg skal gå et par turer neste uke bare for å høre albumet mens jeg går. Artig hvor motiverende albumet er for bevegelse.

Låtene som jeg synes er best nå og skiller seg ut, er den første låta på albumet «PADAM PADAM» (skrevet av norske Ina Wroldsen og Lostboy) som sikkert en del av dere har hørt fra før da den har gått sin seiersgang verden over i sommer og har blitt Kylies største hitlåt på over ti år. Så er det tittelsporet, altså låta «Tension» som er litt «weird» i begynnelsen, men som vokser og fenger mer etterhvert, som vin, glass nummer to er alltid bedre enn det første. Jeg leser at veldig mange liker «Vegas High», mens jeg har falt litt mer for «Just Imagine». Uansett, dette er gladpop hele veien – for de som liker det 😜

Så nå har jeg noe nytt å høre på ute på tur, som jeg kan veksle mellom. Noen av dere har kanskje fått med dere at jeg har hørt mye på det alternative rockbandet Imagine Dragons for tiden, som var en nyoppdagelse for meg som jeg fikk fullstendig dilla på!

Anyways, takk for titten, kos dere musikk og nyt livet, nå er lørdagen her 🤩🐰

 

Liker dere denne bloggen, lik og del gjerne innleggene!! Og følg gjerne Bunny i egne grupper på Facebook og MeWe, dette er den mest alternative og beste bloggen i landet – velkommen!

Følg Bunny på MeWeLink!!

Følg Bunny på FacebookLink!!

#tension #kylieminogue #musikk #kylie #padampadam #bunny #bunnytrash

20 kommentarer
      1. Jeg liker også Ina Wroldsen, dama er jo genial. Favorittlåt: «Lay it on me». PADAM PADAM setter seg litt sånn PADAM fast i hodet, og Tension er som nevnt litt weird, men den vokser på en. Mye lekker musikk ja, hittil i år er det vel bandet Imagine Dragons og artisten LP jeg har hørt mest på 🥰🐰 jeg er litt sånn at jeg får «dilla» når jeg oppdager noe som jeg føler har «det lille ekstra» 😜🐰

    1. Hørte gjennom Kiss me Once. Fin 🙂 Skal ta nye albumet på trening i morgen. 😀 Jeg har nok ikke vært sånn kjempe-stor fan av Kylie Minouge. Men jeg elsket henne i duett med Nick Cave. Jeg var jo litt større fan av HAN da den sangen kommed Where the Wild Roses Grow. Den er SÅÅÅÅ vakker 🙂

      1. Du hørte Kiss me Once du ja. Sikkert fordi jeg skrev det var favorittlåten. Det er litt artig, liksom litt mer interessert i hva Bunny liker fremfor musikken generelt. Kult! Den duetten med Nick Cave er en av mine favorittlåter gjennom tidene, men den er i bunn og grunn hans låt, ikke hennes. Men fy F for en herlig match og ta henne inn der. Fir meg var det motsatt, jeg likte Kylie fra før, men etter den låten hørte jeg hele albumet «Murder Ballads» og det var veldig bra, musikalsk og mørkt. Slik oppdaget jeg Cave og plutselig hadde jeg de fleste albumene hans. Han har noen gode samarbeid med PJHarvey også. Nå må jeg nesten spille litt «Murder Ballads» her flr jeg går tilbake til gladpopen. Det er lørdag, kos deg masse Frodith 🥰🐰

      1. Oi, nå ble jeg litt satt ut. Hun slo igjennom på 80-tallet med coverlåten «The Loco-Motion» og deretter hørte man musikken hennes overalt i et tiår, så kom hun tilbake i 2002 med «Cant get you out of my head» som er en av verdens mest spilte poplåter. Hun har liksom aldri blitt borte heller og er den største og mestselgende artisten fra Australia. Artig at du likte det du hørte da 🥰🐰

    2. Har alltid likt henne og har hørt mye på musikken hennes opp igjennom. Takk for tipset om nytt album, som jeg skal sjekke ut senere i dag. Ha en fin lørdag 🤗

      1. Tension er litt weird, men vokser, litt som vin, blir bedre etterhvert. Men albumet er bra da. Hørte nettopp mens jeg støvsugde, det gikk unna gitt 😜🐰

    3. Nå skal eg ikkje påstå at Kylie Minouge ligg på topp på mine spelelister, men eg fekk meg ein god latter 😂 då fruensvilje ikkje hadde høyrt om henne 🤣.
      Går det ann, liksom 🤔?
      Kiss me once, relativt ukjent 🤔?
      Det er den låta eg automatisk tenkjer på, når eg høyrer navnet hennar. Ja ja, når eg nevner Julee Cruise, så er der ikkje så monge som har høyrt om henne heller, og hu troner ubestridt på mine spelelister 😜.
      PADAM PADAM, joda, så dër, men Tension var knallbra. Joda, eg høyrer PADAM PADAM er ei låt som “går inn” og fenger, og er grei nok på tredemølla eller spinningsykkelen, men Tension, der var det liksom noko å “tygga på”.
      Må nok høyre heile albumet snart, men tvilar på hu verte den store favoritten 😜.

      1. Det er første gang jeg har vært borti at noen ikke har hørt om henne. Når det kommer til Julee Cruise så er det nok langt flere som ikke har hørt om henne, men albumet hennes «Floating Into the night» ligger høyt hos meg. Vet aldri med deg hva du liker eller ikke liker, men om jeg tror et album med Kylie kunne slått inn hos deg måtte det vært «The Abbey Road Sessions». Mulig jeg er helt på jordet.. 🤪🐰

        1. He he, nei det er ikkje så godt å vita 🤣. Ein ting er sikkert, det er sjeldan det mest populære sporet som fenger meg mest.
          Nå har eg lasta ned både Tension og The Abbey Road Sessions, så får me sjå.
          Frå før hadde eg berre Aphrodite Les Folies, live in London, der Illusion topper plata for min del.
          Eg speler mykje forskjelleg musikk, men liker sjeldan det folk flest liker. Det er mogleg det har med korleis ein lytter, og kva ein lytter etter. Eg veit ikkje, men eg har fleire gonger fått høyra at eg er rar, slik.
          Det får nå så vera, eg er meg, så får hine vera seg.

    4. Kylie Minogue og Belinda Carlisle var blant favorittene på 80-tallet! Husker jeg hadde en kassett jeg hadde tatt opp fra Ti i skuddet, med bl.a. “I Should be so Lucky”, “Can’t Get you out of my Head” og “Heaven is a place on Earth” av de to.

      1. Haha.. jeg brukte også å gjøre det, men jeg måtte sjekke nå om ti i skuddet eksisterte da Cant get you out of my head hadde sin seiersrunde, og det gjorde det faktisk. Ti i skuddet gikk helt til 2007. Det visste jeg ikke, da var jeg ferdig med kassetter for maaaange år siden. Men ja, hørte mye på Heaven is a place on earth og Leave a light on med Belinda Carlisle. Alt dette har jeg på CDer i kjelleren 🤪🙈🐰

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg