Nydelige hunder og Kjerringtanker!

Ella nr 2 fra høyre.

I går var jeg innom «Kjerringtanker». Hun har det med å lure meg innom bloggen hennes en gang hver tredje måned eller noe sånt. Noen ganger med å nevne meg i bloggens overskrifter. Genialt triks! Men denne gangen hadde hun en liten voffse som forsidebilde. Jeg elsker voffser, de er så herlige, og så mye bedre enn oss mennesker. De er selve beviset på ekte kjærlighet. Elsker dem!! Så derfor klikka jeg inn på kjerringbloggen..

Her er innlegget «Vi må finne på noe..»

Anyways, når jeg først hadde klikket inn hos kjerringa og jeg innså at innlegget ikke handlet om voffser i det hele tatt whatsoever, så måtte jeg jo likevel fullføre lesingen av innlegget. Usannsynlig nok så måtte jeg innse at jeg var helt enig ned kjerringa og hennes synspunkter.

Kjerringa er lei seg for at seertallene hennes raser, jeg skjønte ikke helt den, for meg ser det ut som hun er der hun stort sett bruker være.. hun skriver: «jeg trodde blogg skulle bli mer interessant, mer variert og mer spennende når alle rosabloggerne forsvant og voksne mennesker med et litt større interessefelt overtok arenaen. Sånn i teorien burde alt ligge til rette for det. Potensialet er der, og det potensialet er det vi som bloggere med hver vår unike historie som har».

På en måte er det jo blitt mer variert etter rosabloggerne forsvant, men samtidig er det litt vel mange matblogger med overdrevet mange innlegg. Altså, lager man pølse og potetmos, så trenger man vel ikke et innlegg med hvordan steke pølser, og et om hvordan lage potetmos?! Og hva er greia med disse ukesmenyene? Hjelpes.. det er blitt veldig mange naturbilde-bloggere også. Jeg liker bildene, men det kunne gjerne vært litt mer innhold mellom bildene, og nødvendigvis ikke om kråka og bjørketrær. Kanskje litt mer historie, eller en bytur innimellom? Bare noen tanker jeg har gjort meg, skal ikke fortelle noen hvordan de skal drifte sin blogg..

Så var det denne strikkinga da og håndarbeid. Hekling, perling, tegning, i det hele tatt. Overlat dét til «Vibbedille», det holder med henne, hun er brilliant på sitt område, ingen over, ingen ved siden av.. vi trenger ikke flere, hehe.. Sjekk DETTE!!

Jeg har en del blogger å anbefale, som gir variasjon og sådan. Altså av de som ligger på topp 20 på topplisten så leser jeg «Mammapåhjul» og «Gryende». De fleste bloggene jeg leser ligger litt lengre ned på lista, orker ikke ramse opp alle nå, . Sjekk denne: «Topplistens undervurderte».

Ariel.

Kjerringa skriver: «Litt surt da å se at det er et blogginnlegg om en reise for å få gjort en neseoperasjon er det som topper bloggtoppen med nesten tre ganger så mange sidevisninger som bloggeren på andre plass. Trodde vi var ferdig med neseoperasjoner her i 2019. Samtidig som jeg ikke er så opptatt av neseoperasjoner ser jeg helt klart at temaet er litt mer spennende enn å lese om at det finnes hunder i bygda som har løpetid, og deres innvirkning på en stakkars hannhund. Eksotiske reiser har alltid gitt klikk. Jevnlige oppdateringer og flotte bilder av sol og hav gir oss inntrykk av å være med på turen. Men kanskje er ikke en Harrytur til Strømstad liksom det som drar hundrevis av lesere… (dette siste var vel en henvisning om meg og min blogg da jeg faktisk nettopp hadde vært i Strømstad og nevnte det her i bloggen).. Lavkarbofrokoster, ukemenyer og oppskrifter på kjøttkaker er kanskje heller ikke revolusjonerende lesing. Sykdom og skader gir klikk, og er skam og si det interessant lesing. Men kanskje ikke når ulykken ligger to år tilbake i tid, og vi har hørt om den noen ganger tidligere. Innredning og interiør er interessant lesing, men jeg begynner å bli lei av utstillingshjem. Av barnerom hvor alt, selv lekene harmonerer i de rette fargetonene og har sin faste plass på eksakt riktig millimeter i hylla, dette minner lite om virkelige rom i virkelige hjem. Hvor er bloggerne som viser frem hjemmene sine slik de er? Gjerne ryddige og nyvaskede – men gjør det så mye om vi ser at det bor mennesker og ikke utstillingsdokker der?».

Altså Kjerringa er nok mer interessert i interiør enn jeg er, noe jeg virkelig ikke hadde trodd utfra tidligere besøk, men dessverre var jeg veldig enig med henne i stort sett alt hun hadde skrevet i dette innlegget. Det er litt creepy, haha.. men seriøst, trenger vi uendelige strikkeblogger, matblogger, ukesmenyer, et hav av naturbilder uten tekst, neseoperasjoner, trening- og utstillingsdukkeblogger, gjentakende clickbaitoverskrifter om beinbrudd og problematikk som har vært skrevet om i cirka 679 innlegg før, som blir redigert litt og gitt ut på nytt?

Jeg kan legge til koronatest og munnbleieblogging – jeg har slutta å lese et par blogger ene og alene fordi disse tar selfier med munnbleier. Jeg synes det er kvalmt. Munnbleier er ment for smittevern, ikke for hverken mote, fashion eller for å sykeliggjøre seg selv for klikk på blogg. Ingen kan si at dette handler om smittevern, det kommer ikke noe virus ut av fotolinsa på mobiltelefoner. Hallo!! Idiotisk..

Så jaja, ingen er enig i alt bruker jeg si, her ser vi at ingen er uenige i alt heller.. om vi har flere enigheter enn uenigheter eller motsatt, haha.. får forbli en gåte inntil neste gang Kjerringa lurer meg til å klikke innom. Det blir ikke med det første tenker jeg. Men hvem vet hun er som en rev hun derre der 😜🤪 lusker rundt.

Anyways, hvilke tanker har dere om dette? Er det noe i hva «Kjerringtanker» lufter her? Synes ikke dere det er veldig creepy hvor enig jeg er med henne i dette? Jeg synes det er særdeles creepy!! Merket jeg har måttet tisse og bæsje dobbelt så mange ganger som vanlig etter jeg leste dette innlegget fra henne. SÅ creepy altså… 🤪😂

Liker dere denne bloggen, lik og del gjerne innleggene!! Og følg gjerne Bunny Trash i egne grupper på Facebook og MeWe, dette er den mest alternative og beste bloggen i landet – velkommen!

Følg Bunny Trash på MeWeLink!!

Følg Bunny Trash på FacebookLink!!

#kjerringtanker #blogg #bloggere #blogging #helg #søndag #bunny #bunnytrash

26 kommentarer
    1. Artig å lese dine betraktninger, og det fikk meg til å tenke litt over egen bloggskriving. Men tror jeg er fornøyd med meg selv. 😀

    2. Hei igjen,Bunnytrash 😊🌹🇳🇴

      En ting alle de bloggerne du nevner har til felles er at ( mitt inntrykk) de er forbi konfliktskye,de unngår ethvert tema som det kan bli (interessante) debatter av.Har mange ganger forskrekket meg over kommentarene under mange av dine svært interessante innlegg,det sporer som regel av i «kyss og klem « og eg beundrer deg som helt sikkert kunne ønske deg saklige og objektive meninger om temaet du tar opp,er like høflig og grei mot alle 😊
      Så er det jo også sånn at når folk « fordyper seg « i matoppskrifter,strikketøy og kyss og klem mens de lukker øynene for hva som skjer i verden så får de som fortjent – de blir fullstendig overkjørt og de innser det ikke engang når det er alt for seint å gjøre noe som helst med det.
      Bare så synd at vi alle blir offer for makta – og makta elsker det 😡

      Hilsen synskepeggy.

      1. Hellige måne, der er du jo!!! Trodde jeg hadde mistet deg til omikron! Men du?! Her må jeg være litt uenig med deg, for akkurat disse jeg nevner i akkurat dette innlegget er ikke konfliktsky, hehe, men de har kanskje ikke så mye å tilføye mine innlegg. Noe jeg derimot er enig med deg i er at mange som stikker innom kommentarfeltet er konfliktsky og litt sånn kyss og klem, men i det minste har de lest innlegget 😜 ..og veldig enige at det er trist å se at de er blitt offer for makta. Hadde nylig en diskusjon med et par venner. Jeg bestemte meg for å gi dem opp, jeg har mistet dem til den andre siden der de faktisk enda tror på ting som er bevist ikke stemmer. Ting har blitt gjentatt så ofte i media at når det kommer én sannhet så hører de den ikke.

    3. Jeg bruker nok helst tiden min på bloggere et stykke nedover lista. De som blogger velger jo selv hva de vil dele, men spesifikke interesser har jeg FB-grupper for, som den dinosauren jeg er 😂. Eks. Vibbedille deler jo så mange flere tanker, og blir derfor jevnlig besøkt. Janne Norvang blogger ikke så ofte, men hun får meg til å le hemningsløst, og deler så mange fine tanker og hverdagsøyeblikk. Du er samfunnsengasjert og hverdagslig på en gang. Keb motiverer meg til å ut i skauen, hvor jeg egentlig inderlig trives. Osv. osv. Alle får finne sine, tenker jeg – og hoppe over resten 😄. Takker i alle fall de som velger å bruke sin tid til å drifte en blogg 🤗❤️.

    4. Der fikk eg endelig en kommentar igjennom til deg igjen,du aner ikke hvor mange (knallgode) kommentarer eg har skrevet til deg som blir stoppet med «bad request «. Eg tror det er noen som driver med en slags sensur….men,om eg har rett i det så tar eg det om et kompliment og at eg er litt for nær sannheten enn «noen» liker……
      Hilsen synskepeggy.

        1. Ja,det er rart,hadde det skjedd en gang eller to ville eg tro at det var «teknisk feil» men det skjer for ofte til at det kan være noe sånt,og når du nå bekrefter for meg at det er flere enn meg som blir stoppet så tenker egiallefall mitt om saken.
          Men,når det er sagt så kan eg si så mye at eg testet positiv på covid-19 på torsdag,blei smittet på jobb av fullvaksinert (e).Eg hadde en voldsom reaksjon i kroppen på fredag og natt til lørdag,men har ellers følt meg fin,ikke feber,ikke tap av smak og lukt og ikke pustevansker eller andre kjente symptomer,føler meg på bedringens vei dag.Det rare er at de fullvaksinerte eg kjenner til som har blitt smittet faller som fluer og de fleste blir skikkelig dårlig.Etter å ha testet positiv selv og sykdomsforløpet eg erfarer har eg fått enda en bekreftelse på at hele «pandemien» er sterkt overdrevet,det har nok vært en pandemi,men alvorlighetsgraden stiller eg meg sterkt tvilende til.
          Nå ser eg at våre myndigheter er i gang med plan nr.2 ( ikke plan b,for alt har jo gått i tråd med plan a) man bare fortsetter i tråd med planen.
          Ser også at den ene løgnen etter den andre har blitt avslørt i det siste – og flere skal det bli fremover etterhvert som planleggerne kommer nærmere målet.
          Kan bare nevne at pcr-testene som blei sterkt kritisert til bruk som pålitelige covidtester har nå nådd nye og svært kritikkverdige høyder.Disse testene som har blitt brukt som indignasjon på hvor mange smittet osv og som har blitt presentert som pålitelige i TO år ! Etter TO år kommer det frem at prøvene ikke har vært så pålitelige allikevel etter at det blei oppdaget at diverse matvarer kunne påvirke og gi feil svar på prøven- etter TO år blir man anbefalt å ikke spise eller drikke i minst 30 min før man avlegger prøven! Hva skal man da tro,hvor mange eller få smittede har det egentlig vært ? Det er jo hinsides når alle som har stått i timevis i testlkø vet at de fleste i køen spiser og drikker mens de venter.
          Og for ikke å snakke om avsløringene om feilregistrering av covid-19dødsfall som systematisk har foregått over hele verden…..
          No gjennstår det å se hva planen er med denne fulle gjenåpningen samtidig som smittetallene aldri har vært høyere – det er helt sikkert velkalkulert på høyeste nivå 😡
          Eg blir helt satt ut bare av å tenke på det….😡
          Hilsen synskepeggy.

          1. Når det gjelder testene, så har jeg påpekt det flere ganger. Det hele er hysterisk latterlig, for det er mange som har påpekt dette fra dag 1. Likevel ser jeg flere ganger daglig at folk stoler blindt på dette med at de lager blogginnlegg og poster ting og tang på SoMe. Hurtigtestene er jo enda mer latterlig, og nå ligger disse i svære kurver på matbutikkene. Kiwi XL hvor vi bruker handle er det slik en MEGAKURV rett før kassene med sikkert over titusen tester til salgs for en «billig» penge, haha.. kjedelig å høre at du har fått påvist, men godt å høre at du ikke er syk syk. Mange vaksinerte virker sytete, nå er det blitt slik at halvparten av alle rundt meg har fått covid påvist. Viruset har jo mutert noen ganger, så det er jo mild sykdom, men likevel merker jeg også at det er vaksinerte som blir «sykest». Hadde en venninne her i går som er uvaksinert, hun hadde nettopp covid, det var et døgn så var det over, hun hadde litt feber, men ellers uteble symptomene. Ingen tap av sanser. De sier omikron er såpass mutert at en ikke mister lukt/smak. Hun har vært litt mer trøtt og sliten om dagene, men i går var hun i knallform skal jeg si deg. Angående å kommentere i bloggen her så sier dem at hvis du går gjennom Facebook og inn på bloggen så er det sjeldnere problemer.

    5. Nja, tror nok ikke «bad request» handler så mye om sensur, for jeg får nå den meldingen både titt og ofte om kommentarene er aldri så hyggelige – og jeg får dem på flere andre blogger også. Ville tro det ligger hos blogg.no, for om jeg går inn på innlegget via FB, så går kommentaren gjennom. Egentlig lurt veldig på det der….

      1. Verdande :
        At du opplever det samme betyr ikke at det ikke er en form for sensur,
        og de som er ansvarlig for sensuren vil vel ikke bli tatt med buksa nede – de liker å villede sånn at de kan fortsette sensuren uten at noen får mistanke om hva som foregår 😊
        Hilsen synskepeggy.

          1. Joda.. jeg brenner for mye. Men noen saker er for oss alle. Tema som skiller seg ut og må tas opp oftere enn andre. Jobben er å få folk til å innse galskapen, haha.. 🤪

            1. Det tar sikkert bare litt tid. Men, forhåpentligvis så er vi mot slutten av pandemien ihvertfall og kan glemme alt dette. Og som jeg har sagt før, så er det mye du får rett i som du allerede sa for lenge siden.😁

    6. Skjønner hva du mener, at det blir mye av det ENE eller det andre konseptet. Vi TRENGER så klart ikke så mange av den ene eller den andre kategorien. Nok med EN god håndarbeidsblogg osv… Problemet er jo bare at folk som starter blogg gjør det jo fordi de har noe DE har lyst å formidle, om det er en middelmådig naturblogg, matblogg eller håndarbeidsblogg. Jeg har aldri orket å tenke på ET tema, heller tvert om. Vil ha muligheten for å drive med ALT, og gjøre det på måter INGEN har gjort det før. Men det blir ikke noe toppblogg av sånt. Man må ha litt mer konseptgreier enn meg tror jeg 😀

      1. Enig. Men jeg tenker at selv om en har konseptblogg, feks matblogg, så er det jo lov å komme med noe annet innimellom. Jeg tenker, en matblogg kan jo ha et og annet innlegg med hverdagsliv eller sådan, så blir en litt kjent med bloggeren også – personlig så synes jeg matbloggere er de som er vanskeligst å bli kjent med da de ikke har annet enn mat og oppskrifter. Ikke kommenterer de i andre blogger heller virker det som…?

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg