Mexikansk pølsemospizza med fetakrem.

Jeg dro på butikken i dag for å handle, og jeg var innstilt på å lage pizza i dag. Men disse prisene gjør meg tidvis frustrert. Og etter forrige ukes ekstremt høye pengeforbruk, Madonna-konsert i Danmark, så er det nå tid for å tenke seg om tre ganger, istedet for to, når en handler.

Når billigste 400 gram kjøttdeig koster 67 kroner, og det ligger pølser ved siden av til 33 kroner for en kilo, så begynner hjernen å rotere. Jeg fant ut at i dag kunne vi ha pølsepizza.

Ble ikke akkurat helt hjemmelaget pizza i dag som planen var. For jeg fant også sånn pose med pizzafyll fra Toro, den meksikanske varianten, til 9,70 kr.

Vel hjemme satte jeg i gang på kjøkkenet og dro fram kjøttkvern. Dermed kjørte jeg 440 gram pølser gjennom den. Ganske ironisk å kverne pølser, haha.. ble en slags mos. Slengte dette i en kasserolle med pulveret til pizzasausen, helte på 3 desiliter vann. Lot det koke litt i 2-3 minutter. Ble litt av ei smørje kan dere tro. Men jeg smurte så pizzafyllsmørjen ut over pizzabunnen. Så dekket jeg det hele med billigste hvitosten de hadde på Kiwi XL. Toppet det hele med oppkuttet champignon og opphakket pepperoni som jeg hadde i fryseren. Stekte i 13 minutter på 220 grader i varmluftsovn. Osten ble gyllen og fin, jeg tok ut pizzaen og strødde oregano over.

Så satte jeg igang med å lage Fetakrem. Hadde enda noe Creme fraîche igjen fra da jeg laget Fetakrem til Halloweenfesten. Så da trengte jeg bare kjøpe en blokk med fetaost. De andre ingrediensene hadde jeg også. På 5 minutter var fetakremen ferdig.

Vet dere hva, det ble faktisk veldig godt. Tenke seg til, Mexikansk pølsemospizza!! Haha.. men den fetakremen som pizzadressing er fantastisk.

Oppskrift: «Fetakrem à la Bunny».

Ja sånn er det i disse tider. Det meste er dyrt, men billige løsninger kan være godt det også. Snuppen min og jeg spiste halve pizzaen til middag, da blir det vel resten til kvelds. Med MASSE fetakrem!!

Kos dere masse alle sammen 🐰

Liker dere denne bloggen, lik og del gjerne innleggene!! Og følg gjerne Bunny i egne grupper på Facebook og MeWe, dette er den mest alternative og beste bloggen i landet – velkommen!

Følg Bunny på MeWe: Link!!

Følg Bunny på Facebook: Link!!

#pizza #pølsemospizza #fetakrem #bunnytrash #bunny

10 kommentarer
      1. Haha.. må jo poste når jeg får rare ideer.. fyllet ble som barnemat, men nå har vi fortært hele pizzaen, og det sier jo litt. Sparte 50 kroner bare på «kjøttfyllet» 🙈😂👍🏾🐰

    1. Jeg bruker Toro pizzafyll også blander jeg i det som faller seg inn…. og har ofte stekt kjøttdeig og pølsebiter i den 🙂 Denne pizzaen så bare lekker ut! Creme fraiche er godt!

      1. Kan sikkert bruke rømme også, men siden fetaen skal være den fremtredende smaken i kremen så velger jeg bruke creme fraice 😊🐰

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg